Citat:
Ursprungligen postat av
Trakesson
Mina föräldrar har luftvärmeväxlare både i hemmet och i sommarstugan. De fungerar precis som en AC. Värmer när det är kallt och kyler när det är varmt. Nästan alla har AC i bilen. Är det verkligen sant att Europeer är så anti AC? Själv gillar jag inte AC på hotell något vidare eftersom jag nästan alltid blir förkyld/får ont i halsen av dem.
Har dina föräldrar lämplig isolering för AC i sommarstugan då?
Jo jag tror att det är sant, i USA har de typ AC överallt. Men det har nog att göra med traditionella vanor samt att klimatet har blivit varmare.
Jag använder inte AC eftersom elräkningen blir så jävla dyr, och jag tycker inte att det finns något större behov av det i Sverige heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Refugen
Svenskens lösning är att öppna alla fönster och släppa in insekter, ljud och allt möjligt. Ser så jävla tragiskt ut på sommaren när man ser de fattiga svenskarna ha vidöppet medan amerikanerna stänger in sig och njuter av komfortabla 21 grader.
Haha är du på riktigt människa.
Jag tror att även amerikanerna skulle föredra att ha fönstret öppet och vädra med riktig, naturlig och frisk luft om det var ett alternativ. Du anar inte hur de skulle kunna döda för vårt sommarklimat.
Testa att vädra din bostad emellanåt. Jag slår vad om att det stinker långt in i väggarna hos dig.