Citat:
Ursprungligen postat av
buffalo3tys
Du menar väl upprättelse?
Sedan gissar jag att du inte har så stor koll på hur det ser ut. Med tanke på vad du skriver.
Det är inte hur lätt som helst att få en traumabehandling och det tar väldigt lång tid att få den. Många står i kö. Det är därför Dumpen har det genom Föreningen Dumpen så fler kan få det.
Så jag menar att fokus inte ligger på brottsoffret i dagsläget.
Det är väldigt känt att det slarvas med att ta BRU på arbetsplatser.
Det är väldigt inhumant de gäddorna gör mot sina offer så nej det är inte synd om dem.
Du läser lite hur du vill i andras inlägg med tanke på hur du avslutade ditt.
Självklart skrev jag fel i början, det framgår ju av kontext.
Det är också svårare när personen som utfört det inte är dömd. Något som försvåras avsevärt med Dumpen. Då domstol inte kan ta vittnesmål på samma allvar. Då de mot pedagogen utgick ifrån att de inte tyvckt handlingarna var så farliga först personen blev uthängd. Domstolen tog det som oppotunism. Många som anmäls efter kan ju bero på dessa att personen ljuger för att försöka slingra till sig skadestånd.
Vården gör en bedömning om vem som behöver vård. De har ont om plats så de hjälper ju inte dessa offer att vården får ett stort inflöde av akut deppresiva självmordsbenägna då självmord kommer att få prio då det är ett mer akut fall. Så med uthängningarna blir det än svårare att få hjälp för dessa som blivit utsatta.
Det går inte göra en utvärdering om de som inte fått hjälp av vården och istället fått hjälp av dumpen. Utan att utvärdera deras situation vilket vi inte kan av uppenbars skäl. Men baserat på vad Dumpen skrivit så är det personer som vården bedömt inte behövt hjälp som får hjälp där. Du är också medveten om att det bara är föreningens medlemsavgift som går till detta ändamål? Vilket är ett par hundralappar om året. Det går alltså 10-20 medlemsskap per gång en person skall gå och prata med en vårdare. De har inte supermånga som är medlemar. Så även deras förmåga att hjälpa är begränsad till några få om året. Detta är alltså en bisysla.
Du påstår att varken rättsväsende eller vård har fokus på brottsoffer men det är som sagt fel. Du läste troligen inte på om de områden jag på talade före du kommenterade att jag hade fel, för fokus är på de som blivit utsatta för brott. Speciellt för rättsväsende. Igenom preventivt arbete som skall förhindra nya brottsoffer, aktivt arbete som skall ge upprättelse och vård/utbildning som skall intergrera de dömda så att de inte skapar nya offer.
Medans detta för dumpen är en eftertanke, efterkonstruktion något de har för att kunna säga att de har de. Fokus ligger ju inte här. Fokus är alltid på dem själva. Men googla du hur många medlemskap de har, sara har gjort inlägg om detta. Du kan kolla vad avgiften kostar och i något inlägg på facebook skrev hon om hur mycket det kostar med vård, tror det var i samband med aftonbladets granskning. Jag tror även att hon publicerade en lista med hur många de hjälpt. Sedan kan du räkna på om detta är en rimlig summa.
Men du bara gissar och har dig som vanligt utan att grunda något i fakta. Du har ingen avsikt att bilda dig. När du för ett tagsedan fick forskning om Dumpen jag gav dig avfärdade du större delen med att du ansåg saker om dem. Men du sa du skulle läsa en av dem. Har du gjort detta? Du behöver inte ens bemöda dig att ljuga för vi vet bägge att du totalt skitit i detta. Du har inget intresse att bilda dig i området för ditt ändamål är bara att försvara Dumpen. Sexuellt utsatta är även för dig något sekundärt som bara används som ett verktyg för att försvara. Att utnyttja utsatta för egen vinning är minst lika illa som att skapa dem. Vilket är värre än att tänka och agera moraliskt förkastligt så som de uthängda gjort. Speciellt de som inte har några offer sedan tidigare eller efter.