2026-07-04, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ja , enligt dumpenanhängarna , men inte enligt folk med erfarenhet av verkligheten.

Sant.
Citera
2026-07-04, 19:48
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Angående privatuppgifter.
Jag har då missat det i gäddtråden. Kanske p.g.a att det inte är tillåtet att doxa gäddorna?

Ja det kan vara bra så offer kommer fram med uthägningen. Och efterspelet. Avsikten från "sekten" som du kallar den är nog bara att upplysa. Och med tanke på hur liten grupp det är så är det inget stort problem.

Jag har missat de du skriver om ändå har jag följt gäddtråden ett tag. Jag gissar att du misstar dig och menar Gräv-gruppen?

Det är väl bra i alla fall att gäddorna åker fast. De kan vi väl vara överens om?

Alla som har tillbringat mer än fem minuter i de här sammanhangen vet att informationen flödar fritt mellan Flashback Gräv.

Och nej, vi kan inte bara vara överens om din slutkläm, för du blandar ihop äpplen och päron. Det finns en fundamental skillnad mellan att faktiska brottslingar lagförs av en domstol och att en digital lynchmobb krossar människor som ägnat sig åt digitala rollspel och fantasier.

Polisen och domstolarna existerar för att skipa rättvisa baserat på lag och bevis. Dumpen och nätmobben existerar för att generera klick och leverera underhållning i form av raserade liv.

Att du likställer en pöbel som jagar dopaminkickar med faktiskt rättsskipning visar bara hur djupt du har köpt sektens retorik. Rättssamhället handlar om principer, inte om att anonyma forumprofiler ska få leka moralpoliser på sin fritid.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det kanske är bra att ”bevakningen” av Gäddor uppfattas som skrämmande.
Det kanske kan få några gäddor att avstå från att ge sig iväg till en mötesplats för att utnyttja ett barn sexuellt.

Att försöka rättfärdiga en digital lynchpöbel med ett kanske visar ju bara hur uppgiven och tunn er logik faktiskt är. Idén om att en anonym mobb på Flashback eller Telegram skulle fungera som något slags allmänt avskräckande medel är en ren skrivbordskonstruktion utan förankring i verkligheten.

De individer som utgör en reell, fysisk fara för samhället bryr sig inte ett skvatt om att ett gäng tangentbordsriddare har koll på deras senaste bilbyte. De flyttar bara sina beteenden djupare ner under jorden, där varken ni eller Dumpen har en chans att hitta dem.

Att du försöker romantisera den här sjuka nyfikenheten och kalla det för ett avskräckande syfte ändrar inte verkligheten. Det som sysslas med är inte brottsbekämpning - det är bara en digital dokusåpa för vuxna som glömt bort hur man skaffar sig en riktig hobby.

Att tro att man bekämpar allvarlig brottslighet genom att sätta rättssamhällets principer ur spel är direkt kontraproduktivt. Verkligt skydd för barn kräver resurser till polisen, slutna utredningar och fällande domar i en domstol - inte ett gäng nätkrigare som jagar dopaminkickar genom att leka övervakare.

Att du på allvar kallar det för en skrämmande bevakning visar ju bara hur mycket du har överdoserat på era egna hemmagjorda superhjältefantasier.

Låt oss vara helt ärliga med vad den här storslagna bevakningen faktiskt består av i praktiken: Det är inte FBI vi pratar om här. Det är ett gäng anonyma hobbypoliser med alldeles för mycket fritid som sitter och uppdaterar bilregister, kollar upp om någon har flyttat till en annan lägenhet eller sitter och viskar i trådarna om att ”idag har han minsann målat om huset”.

Tror du på allvar att det är ”skrämmande”? Det är inte skrämmande - det är bara djupt tragiskt, gränslöst och en smula patetiskt. Det har absolut ingenting med brottsprevention eller att skydda barn att göra. Det är ren och skär voyeurism på steroider.
Citera
2026-07-04, 20:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Alla som har tillbringat mer än fem minuter i de här sammanhangen vet att informationen flödar fritt mellan Flashback Gräv.

Och nej, vi kan inte bara vara överens om din slutkläm, för du blandar ihop äpplen och päron. Det finns en fundamental skillnad mellan att faktiska brottslingar lagförs av en domstol och att en digital lynchmobb krossar människor som ägnat sig åt digitala rollspel och fantasier.

Polisen och domstolarna existerar för att skipa rättvisa baserat på lag och bevis. Dumpen och nätmobben existerar för att generera klick och leverera underhållning i form av raserade liv.

Att du likställer en pöbel som jagar dopaminkickar med faktiskt rättsskipning visar bara hur djupt du har köpt sektens retorik. Rättssamhället handlar om principer, inte om att anonyma forumprofiler ska få leka moralpoliser på sin fritid.

Att försöka rättfärdiga en digital lynchpöbel med ett kanske visar ju bara hur uppgiven och tunn er logik faktiskt är. Idén om att en anonym mobb på Flashback eller Telegram skulle fungera som något slags allmänt avskräckande medel är en ren skrivbordskonstruktion utan förankring i verkligheten.

De individer som utgör en reell, fysisk fara för samhället bryr sig inte ett skvatt om att ett gäng tangentbordsriddare har koll på deras senaste bilbyte. De flyttar bara sina beteenden djupare ner under jorden, där varken ni eller Dumpen har en chans att hitta dem.

Att du försöker romantisera den här sjuka nyfikenheten och kalla det för ett avskräckande syfte ändrar inte verkligheten. Det som sysslas med är inte brottsbekämpning - det är bara en digital dokusåpa för vuxna som glömt bort hur man skaffar sig en riktig hobby.

Att tro att man bekämpar allvarlig brottslighet genom att sätta rättssamhällets principer ur spel är direkt kontraproduktivt. Verkligt skydd för barn kräver resurser till polisen, slutna utredningar och fällande domar i en domstol - inte ett gäng nätkrigare som jagar dopaminkickar genom att leka övervakare.

Att du på allvar kallar det för en skrämmande bevakning visar ju bara hur mycket du har överdoserat på era egna hemmagjorda superhjältefantasier.

Låt oss vara helt ärliga med vad den här storslagna bevakningen faktiskt består av i praktiken: Det är inte FBI vi pratar om här. Det är ett gäng anonyma hobbypoliser med alldeles för mycket fritid som sitter och uppdaterar bilregister, kollar upp om någon har flyttat till en annan lägenhet eller sitter och viskar i trådarna om att ”idag har han minsann målat om huset”.

Tror du på allvar att det är ”skrämmande”? Det är inte skrämmande - det är bara djupt tragiskt, gränslöst och en smula patetiskt. Det har absolut ingenting med brottsprevention eller att skydda barn att göra. Det är ren och skär voyeurism på steroider.
Jag skrev "kanske" för att jag ville vara lite tillmötesgående.
Jag är övertygad om att "bevakningen" av gäddor har en skrämmande effekt.
Det kan man både läsa och ana.
Gäddorna som fångats säger ju själva att de är rädda för Dumpen så jag är övertygad om att en del avstår pga rädsla. Vilket är bra. De som avstår hamnar naturligtvis inte på Dumpen.
Citera
2026-07-04, 20:15
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag skrev "kanske" för att jag ville vara lite tillmötesgående.
Jag är övertygad om att "bevakningen" av gäddor har en skrämmande effekt.
Det kan man både läsa och ana.
Gäddorna som fångats säger ju själva att de är rädda för Dumpen så jag är övertygad om att en del avstår pga rädsla. Vilket är bra. De som avstår hamnar naturligtvis inte på Dumpen.

Det där är ju ett fantastiskt prov på cirkelresonemang. Att de som står med en kamera i ansiktet blir rädda för att deras liv ska raderas ut i en kommersiell digital dokusåpa är väl knappast något kriminologiskt genombrott? Det fattar ju vem som helst.

Men att du drar slutsatsen att ”de som avstår hamnar inte på Dumpen på grund av rädsla” är ju ren och skär tankeläsning och önsketänkande. Det finns absolut noll substans i det.

Du duckar dessutom hela poängen: Hur blir det ”brottsprevention” att ett gäng anonyma konton sitter i en grupp klockan tre på natten och spårar om någon har bytt bil eller flyttat sex månader efter en publicering? Hur skyddar det ett enda barn att de vet vilken färg någon har målat om sitt hus med?

Svaret är enkelt: Det gör det inte. Det avskräcker ingen. Det är bara ren, efterhands-sadism och skvallerjakt för folk som vill ha ett substitut till en riktig hobby. Att de försöker klä ut den där nyfikna grannfejds-voyeurismen till någon sorts storslagen brottsbekämpning är och förblir det mest patetiska med hela den här sekten.

Och vad exakt gör man med den monumentala informationen att han har flyttat? Skickar de ett diplom till varandra? Firar man med tårta?

Att ett gäng anonyma tangentbordsriddare vet att en person har bytt adress har absolut noll inverkan på brottsprevention eller barns säkerhet. Det har ingen praktisk funktion överhuvudtaget. De har ingen juridisk makt, de gör inga riskbedömningar och de bidrar inte med ett skvatt till rättsväsendet.

Det enda de gör är att tillfredsställa sin egen sjuka nyfikenhet. Att de sitter och leker hobby-säpo och intalar sig själva att vi ”skyddar samhället” för att vi har koll på ett flyttlass är så hysteriskt storhetsvansinnigt att det nästan blir underhållande.

Det de sysslar med är inte brottsbekämpning - det är bara en digital, sadistisk variant av Grannsamverkan för folk som har gått vilse i sin egen moraliska kompass.

Men att du drar slutsatsen att de som avstår hamnar inte på Dumpen på grund av rädsla är ju ren och skär tankeläsning och önsketänkande. Det finns absolut noll substans i det.
Citera
2026-07-04, 20:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det där är ju ett fantastiskt prov på cirkelresonemang. Att de som står med en kamera i ansiktet blir rädda för att deras liv ska raderas ut i en kommersiell digital dokusåpa är väl knappast något kriminologiskt genombrott? Det fattar ju vem som helst.

Men att du drar slutsatsen att ”de som avstår hamnar inte på Dumpen på grund av rädsla” är ju ren och skär tankeläsning och önsketänkande. Det finns absolut noll substans i det.

Du duckar dessutom hela poängen: Hur blir det ”brottsprevention” att ett gäng anonyma konton sitter i en grupp klockan tre på natten och spårar om någon har bytt bil eller flyttat sex månader efter en publicering? Hur skyddar det ett enda barn att de vet vilken färg någon har målat om sitt hus med?

Svaret är enkelt: Det gör det inte. Det avskräcker ingen. Det är bara ren, efterhands-sadism och skvallerjakt för folk som vill ha ett substitut till en riktig hobby. Att de försöker klä ut den där nyfikna grannfejds-voyeurismen till någon sorts storslagen brottsbekämpning är och förblir det mest patetiska med hela den här sekten.

Och vad exakt gör man med den monumentala informationen att han har flyttat? Skickar de ett diplom till varandra? Firar man med tårta?

Att ett gäng anonyma tangentbordsriddare vet att en person har bytt adress har absolut noll inverkan på brottsprevention eller barns säkerhet. Det har ingen praktisk funktion överhuvudtaget. De har ingen juridisk makt, de gör inga riskbedömningar och de bidrar inte med ett skvatt till rättsväsendet.

Det enda de gör är att tillfredsställa sin egen sjuka nyfikenhet. Att de sitter och leker hobby-säpo och intalar sig själva att vi ”skyddar samhället” för att vi har koll på ett flyttlass är så hysteriskt storhetsvansinnigt att det nästan blir underhållande.

Det de sysslar med är inte brottsbekämpning - det är bara en digital, sadistisk variant av Grannsamverkan för folk som har gått vilse i sin egen moraliska kompass.

Men att du drar slutsatsen att de som avstår hamnar inte på Dumpen på grund av rädsla är ju ren och skär tankeläsning och önsketänkande. Det finns absolut noll substans i det.
Varför skulle inga gäddor avstå att söka sex med barn pga rädsla för Dumpen?
Hur kan man veta en sån sak?
Senast redigerad av MeggieCleary 2026-07-04 kl. 20:24.
Citera
2026-07-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
EXAKT SÅ!

Helt allvarligt, jag börjar bli redigt trött på Dumpencirkusen, visst det har engagerat oss länge, men jag tror att det kommer rinna ut i sanden, själva dumpen alltså. Patrik kommer kanske att gå tillbaka till att sälja mössor med Kill Your Local Pedophile från sin lägenhet och har han tur blir han anlitad på nån möhippa nån gång om året. Han ser ut som en person med alkoholproblem, vilket vi alla vet förkortar livet drastiskt.

Han är en rätt tragisk figur, som faktiskt verkar rätt låst i bitterhet. Tror inte många skulle vilja byta liv med honom.
Du har rätt i att inte mycket lär hända utan Sara.
Fiskarna vill nog inte bära ansvaret eller potentiellt offra sina liv med höga kostnader.
Katta om jag förstått det rätt passar bra in men jag tror inte hon har varken driv eller orken att axla hela bördan.

Patrik slår du huvudet på spiken, han glider bara med. Han kommer ha svårt att släppa dumpen om och när den läggs ner. Han lär prata om den och sitt arbete och dumpen i år efteråt tills ingen orkar då kanske han landar med polarna på parkbänken.
Citera
2026-07-04, 20:59
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Fiskarna vill nog inte bära ansvaret eller potentiellt offra sina liv med höga kostnader.
Katta om jag förstått det rätt passar bra in men jag tror inte hon har varken driv eller orken att axla hela bördan.

Patrik slår du huvudet på spiken, han glider bara med. Han kommer ha svårt att släppa dumpen om och när den läggs ner. Han lär prata om den och sitt arbete och dumpen i år efteråt tills ingen orkar då kanske han landar med polarna på parkbänken.

Jag känner en som gick i samma skola som honom i mellan och högstadiet.
Han var en riktig mobbare, tydligen.
Citera
2026-07-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Glömmer inte att Patrik skrattade och gottade sig åt mamman som var orolig för sina barn, hon var bekymrad för att de skulle få det besvärligt. Lite oväntat att någon skulle använda Dumpens metod att presentera inspelade samtal, Patrik blev försiktigare med att yttra sig när Sara pratade i luren, han fick nog skäll av Sara.

Snart får han driva Dumpen själv eller kommer Sara delta från rullstol? Då kommer Dumpen falla för han klarar sig inte utan mamma.

Det där telefonsamtalet mellan Dumpen och mamman som vill skydda sina barn är legendariskt, Putte sitter verkligen och hånflinar åt henne. Han t om erkänner att han skrattar åt hennes öde.

Sara försöker rädda situationen genom att säga att Putte kanske skrattade åt en komedi. Där någonstans satte Dumpen ribban och man tappade respekten.

Det var väl inte fel i början med högstadieprojektet Dumpen och den hårdhänta läckra madammen som front men det spårade ganska snabbt och det blev inte bra med dessa typer vid rodret om man skall vara bussig.
Det är klart att man förstår deras enorma ilska men fucka 800 familjer Sara?!
Citera
2026-07-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Jag skulle önska att resurserna gick till brottsoffer.
Att brottsofferperspektivet går i första hand. Deras rehabilitering.

Efter det kan man fokusera på vad man ska göra med dessa gäddor. Jag tycker kemisk kastrering är en utmärkt idé. Plus att arbetsplatser måste bli noggrannare med att begära ut BRU.
Brottsoffer är ju grunden. Det är flera delar.
En del är att rehabilitera den dömde så att ingen frammåt skadas. En del är att igenom straffet skall offret få uppgörelse både igenom straffet och kompensation för sveda och värk det är skadeståndet.
Sedan betals av de åtalade pengar in till brottsofferfonden så att brottsoffer kan få ersättning. Notera här att de som utsatts för förtal kan också söka dessa pengar, med varje person som Dumpen hänger ut töms potentiellt kassan på dessa medel. Då ett brott begåtts men ingen dömts.

Även de som utsatts men polis lagt ner ärende kan söka så brottet måste inte ha åtalats eller gått till domstol för att de skulle kunna betala ut pengar. De kan också erbjuda stöd till de som blivit utsatta iform utan samtalsstöd. Så här kan alla brottsoffer ringa och få prata med någon om det så är uthängd, anhörig till eller sexuellt utsatta.

Men även detta kostar pengar. Så samhällets främsta fokus är redan idag på brottsoffer. Du har bara inte koll eller förståelse där efter.

Rekomenderar dig att läsa på om varför vi har rehabilitering/vård av förbrytare och hur forskning kommit fram till att detta är effektivare än själva straffet samt om brottsoffermyndigheten.

Edit, det är redan många arbetsplatser som kollar bakgrund samt kemisk kastrering är en ytterst temporär åtgärd likt fängelse. Det låter värre än det är. Dessutom strider det emot mänskliga rättigheter då oavsett människa och vad de gjort har de rätt till dessa rättigheter även om somliga vill dehumanisera kriminella. Då skulle ju även Sara och Patrik åka dit som inhumana och kriminella. Då patrik erkännt att han tagits med kokain samt tagit denna drog.
Senast redigerad av Allahelgon 2026-07-04 kl. 21:13.
Citera
2026-07-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jag känner en som gick i samma skola som honom i mellan och högstadiet.
Han var en riktig mobbare, tydligen.
Det skulle ju inte förvåna med tanke på hur han framtsår i ämnet. Kaxig och självcentrerad.
Med dessa egenskaper så påminner han starkt om hur personerna som var på mig i skolan för 30 år sedan.

Alla tre i toppen framstår för mig som rent egocentriska och själviska.
De två ser ut att ha starka narcisstiska drag. Katta och Tummelisa tycks mycket självcentrerade och tänka på jaget om vilka bra människor de är som gör detta.
Inte ens på plats 2 kommer barnen, de känns som de är en baktanke eller efterkonstruktion snarare än huvudmålet tyvärr.
Citera
2026-07-04, 21:29
Avslutad
Sara har postat på instagram (konto laraceeu) idag om man vill stalka hennes tillfrisknande efter operationerna
Citera
2026-07-04, 23:54
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon

Det fetade, inte alls långsökt. Tror kändisskap kan vara väldigt dåligt för de flesta och blir i många fall deras heroin som de utan, bara blir en våt fläck på golvet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in