2026-07-04, 20:20
Medlem
Aldrig upplevt att läkaren är jobbig, tvärtom, men förklaringen kan vara att jag inte är knarkare som vill ha benzo, inte heller är jag hypokondriker, ej heller narcissist lipsill som tror att jag är speciell och ska särbehandlas.
Har haft samma VC i drygt 20 år, läkarna kommer och går ofta olika men aldrig problem.
En hälsokontroll en gång om året.
Måste vara enerverande för läkaren att möta samma trötta gnällspik som har satt i system att göra ett besök varje vecka.
Senast redigerad av MoveOnUp 2026-07-04 kl. 20:24.
Citera
2026-07-04, 20:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Aldrig upplevt att läkaren är jobbig, tvärtom, men förklaringen kan vara att jag inte är knarkare som vill ha benzo, inte heller är jag hypokondriker, ej heller narcissist lipsill som tror att jag är speciell och ska särbehandlas.
Har haft samma VC i drygt 20 år, läkarna kommer och går ofta olika men aldrig problem.
En hälsokontroll en gång om året.
Måste vara enerverande för läkaren att möta samma trötta gnällspik som har satt i system att göra ett besök varje vecka.

Det där är en skiträdd attityd. Är det inte jobbigt att ha den? Att om någon blivit illa behandlad är det deras fel för ojojoj vad rädd du annars skulle vara för att det kunde hända DIG!

Söker inte benso, är motsatt till hypokondriker, vill inte ha uppmärksamhet, lösningsinriktad, kräver ingen särbehandling.

Men jag ser ju redan på det du skriver att du bor på ett ställe som fortfarande har bra vårdcentraler. Där jag bor finns det inga årskoller, inte ens om du har konstaterad och medicinerad sjukdom. De har inte pengar till friska människor eller dem som är självgående ett tag till.

Till vår vårdcentral får du komma om du har allvarliga somatiska besvär som du inte kan lösa på egen hand. Att bara friskförklara sig, sådant sysslar de inte med.

Du skulle nog börja lipa om du hade vår vårdcentral. Du har blivit daddad i decennier.
Citera
2026-07-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
så vi ska ha höga skatter för underklassen till ett system som inte funkar och slaktas av administratörer för folk som inte är svenskar som får förtur och vi har en överklass med privatföräskringar som också går före och lösningen är bara bli född rik till wallebergfamiljen...

Det funkar på det viset att svenskar betalar absurda skatter och får rudimentär vård för det.

Många saker går att göra privat utan att betala astronomiskt dyrt men människor vet inte om att det finns den möjligheten.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-07-04 kl. 21:26.
Citera
2026-07-04, 21:26
Medlem
@zombie-nation alltid överklass kommunister där pappa betalar som bor i dom finare områden och har så mycket fritid dom kan bara mobba hela dagarna på nätet.
dom bara projekterar för dom själva är knarkare.
det är mycket lättare att få tag på benzo på nätet, än av en läkare .
än om man har en kronisk sjukdom och faktiskt behöver djupare vård.
ingen i tråden har ens frågat om vad jag har eller var hashimoto är dom bara hoppar direkt till att attackera en som pundare.
bara någon som har en ovanlig sjukdom vet hur svårt det är med vårdcentraler.
att gå dit för att få lite penicillin för sin förkylning är väl det mesta dessa drägel har upplevt
vi behöver en Stalinist rensning av dessa lumpen
Citera
2026-07-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det var en sak som alla visste dåförtiden. Det är inte mitt fel att ditt minne utplånar obehagliga saker.
väldigt många fick paliativ vård med morfin o bara väntades dö för det var regeldokumentet fast ivermectin funkade i att hjälpa flertal fall innan vaccinet gjordes.
flertal sjukhus varnade även att syrgas skadade mer än vad det hjälpte. men läkare är mer fokuserade på att döda rätt än att hjälpa "fel"
Citera
2026-07-04, 21:34
Medlem
Citat:
Det där är en skiträdd attityd. Är det inte jobbigt att ha den? Att om någon blivit illa behandlad är det deras fel för ojojoj vad rädd du annars skulle vara för att det kunde hända DIG!

Söker inte benso, är motsatt till hypokondriker, vill inte ha uppmärksamhet, lösningsinriktad, kräver ingen särbehandling.

Men jag ser ju redan på det du skriver att du bor på ett ställe som fortfarande har bra vårdcentraler. Där jag bor finns det inga årskoller, inte ens om du har konstaterad och medicinerad sjukdom. De har inte pengar till friska människor eller dem som är självgående ett tag till.

Till vår vårdcentral får du komma om du har allvarliga somatiska besvär som du inte kan lösa på egen hand. Att bara friskförklara sig, sådant sysslar de inte med.

Du skulle nog börja lipa om du hade vår vårdcentral. Du har blivit daddad i decennier.
Du låter precis som den självömkande lipsillen. Alltid i sådana här trådar kommer du med din offerkofta.
Att sjukvården skulle strunta i dina problem tror jag inte på, du borde beställa tid hos Dr. Ingo Inbillning.
Citera
2026-07-04, 22:21
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Du låter precis som den självömkande lipsillen. Alltid i sådana här trådar kommer du med din offerkofta.
Att sjukvården skulle strunta i dina problem tror jag inte på, du borde beställa tid hos Dr. Ingo Inbillning.

De sjukdomar jag har är fastställda genom blodprov. Kan du inte gå och provocera någon annan?
Citera
2026-07-04, 22:22
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
@zombie-nation alltid överklass kommunister där pappa betalar som bor i dom finare områden och har så mycket fritid dom kan bara mobba hela dagarna på nätet.
dom bara projekterar för dom själva är knarkare.
det är mycket lättare att få tag på benzo på nätet, än av en läkare .
än om man har en kronisk sjukdom och faktiskt behöver djupare vård.
ingen i tråden har ens frågat om vad jag har eller var hashimoto är dom bara hoppar direkt till att attackera en som pundare.
bara någon som har en ovanlig sjukdom vet hur svårt det är med vårdcentraler.
att gå dit för att få lite penicillin för sin förkylning är väl det mesta dessa drägel har upplevt
vi behöver en Stalinist rensning av dessa lumpen

Det är rätt svårt att få diagnos Hashimoto som man. Det visar sig inte på exakt samma sätt och referensen är för kvinnor.
Citera
2026-07-04, 22:38
Medlem
Citat:
De sjukdomar jag har är fastställda genom blodprov. Kan du inte gå och provocera någon annan?
Genom blodprov? Märkligt att läkarna nonchalerar då. Eller du tog kanske egna blodprov och lät kompisen analysera?
Citera
2026-07-04, 22:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Genom blodprov? Märkligt att läkarna nonchalerar då. Eller du tog kanske egna blodprov och lät kompisen analysera?

Jag tror att du hittar på lite vad som hänt och inte.
Citera
2026-07-04, 23:09
Medlem
Citat:
det går verkligen inte att prata överhuvudtaget med en läkare.
och dom är så nedlåtande över varenda grej.
du pratar aldrig med en person du pratar med en NPC bot som går efter ett sosse styrdokument.
det är som en telefonförsäljare som sitter med en mall över vad dom får mest kickback för preparat.
hur hittar man ens en läkare med en själ
Har du tur hittar du en bra. Tyvärr verkar det vara hög rotation på läkare på diverse vårdinrättningar så hittar du en bra lär den ha byts ut till nästa besök. Så ja, det finns bra läkare men finns många dåliga. Antar det har att göra med att läkare är ett statusyrke många med läshuvud läser till utan att nödvändigtvis ha övriga kvalitéer passande för yrket.
Citera
2026-07-05, 09:44
Medlem
apperceptions avatar
Citat:
Det var en sak som alla visste dåförtiden. Det är inte mitt fel att ditt minne utplånar obehagliga saker.

Du drar felaktiga och förhastade slutsatser.

För det första så vet inte alla allt.

Att något är självklar kunskap för dig har ingenting att göra med vad andra människor vet. Olika människor har olika källor till sin kunskap.

Dessutom kan det finnas liknande händelser som är möjliga att blanda ihop flera år senare.

Det är bara du som vet exakt vilken händelse/person som just du syftar på vid ett givet tillfälle – andra människor kan inte tankeläsa vad du syftar på. Alltså har du detaljkunskaper som är användbara för att googla fram en länk.

Du kunde inte ha mer fel vad gäller mitt minne. Jag har ett väldigt bra minne för det jag själv upplevt eller läst om. Dessutom är jag extra intresserad av just obehagliga saker och kriminologi. Jag utplånar varken obehagliga eller behagliga saker som jag varit med om eller läst/sett.

Att jag frågar efter källhänvisning handlar alltså snarare om att jag vill leta efter det du pratar om. Jag vill läsa mer eftersom det låter intressant att en patient blev dödad.

Att skriva att de har gjort något, är inte ett användbart nyckelord på Google. Du skriver inte heller var/när denna händelse ägde rum.

Hur ska någon annan kunna veta vilken händelse du syftar på och dessutom ha möjlighet att läsa om den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in