Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Det var en sak som alla visste dåförtiden. Det är inte mitt fel att ditt minne utplånar obehagliga saker.
Du drar felaktiga och förhastade slutsatser.
För det första så vet inte
alla allt.
Att något är självklar kunskap för dig har ingenting att göra med vad andra människor vet. Olika människor har olika källor till sin kunskap.
Dessutom kan det finnas liknande händelser som är möjliga att blanda ihop flera år senare.
Det är bara du som vet exakt vilken händelse/person som just du syftar på vid ett givet tillfälle – andra människor kan inte tankeläsa vad du syftar på. Alltså har du detaljkunskaper som är användbara för att googla fram en länk.
Du kunde inte ha mer fel vad gäller mitt minne. Jag har ett väldigt bra minne för det jag själv upplevt eller läst om. Dessutom är jag extra intresserad av just obehagliga saker och kriminologi. Jag utplånar varken obehagliga eller behagliga saker som jag varit med om eller läst/sett.
Att jag frågar efter källhänvisning handlar alltså snarare om att jag vill leta efter det du pratar om. Jag vill läsa mer eftersom det låter intressant att en patient blev dödad.
Att skriva att
de har gjort något, är inte ett användbart nyckelord på Google. Du skriver inte heller var/när denna händelse ägde rum.
Hur ska någon annan kunna veta vilken händelse du syftar på och dessutom ha möjlighet att läsa om den?