2026-07-04, 15:02
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apperception
”De” har alltså begått ett dråp eller mord på en kvinnlig patient.

Vilka är de som kom och dödade en patient?
Var är detta dokumenterat och bevisat?

Källhänvisning, tack.

Det var en sak som alla visste dåförtiden. Det är inte mitt fel att ditt minne utplånar obehagliga saker.
Citera
2026-07-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
det går verkligen inte att prata överhuvudtaget med en läkare.
och dom är så nedlåtande över varenda grej.
du pratar aldrig med en person du pratar med en NPC bot som går efter ett sosse styrdokument.
det är som en telefonförsäljare som sitter med en mall över vad dom får mest kickback för preparat.
hur hittar man ens en läkare med en själ
Jag gillar inte läkare heller generellt. Jag undviker att söka vård om jag inte absolut måste. Vad förväntar du dig? Ett givande samtal med en vän? Så länge dom gör sitt jobb vad är problemet? Det finns läkare som inte gör sitt jobb och försöker kringgå ansvar för problem dom själva har orsakat.
Citera
2026-07-04, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Jag gillar inte läkare heller generellt. Jag undviker att söka vård om jag inte absolut måste. Vad förväntar du dig? Ett givande samtal med en vän? Så länge dom gör sitt jobb vad är problemet? Det finns läkare som inte gör sitt jobb och försöker kringgå ansvar för problem dom själva har orsakat.

Vad som innebär att "göra sitt jobb" är en defenitionsfråga.

Uppenbarligen finns det ett problem att vården har får lite resurser och patienter får inte den bästa möjliga vård som existerar utan bara den som samhället betalar för. När läkarna när "gör sitt jobb" låtsas de för patienterna att patienten får den bästa vård som existerar.
Citera
2026-07-04, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vad som innebär att "göra sitt jobb" är en defenitionsfråga.

Uppenbarligen finns det ett problem att vården har får lite resurser och patienter får inte den bästa möjliga vård som existerar utan bara den som samhället betalar för. När läkarna när "gör sitt jobb" låtsas de för patienterna att patienten får den bästa vård som existerar.
Det där låter precis som sådana äckliga läkare jag hatar. Manipulativa och lögnaktiga. Det finns en behandlingsmetod som kan hjälpa mig mot min smärtproblematik men jag får inte den för att behandlingen är för dyr enligt samhället och jag har inte råd att själv stå för den.

Medborgare i diktaturer tycks få denna behandling men inte i skitlandet Sverige.
Citera
2026-07-04, 17:32
Medlem
Väldigt många har starka autistiska drag, även på deras ovanliga sätt att röra sig, vilket autister ofta har
Citera
2026-07-04, 17:36
Medlem
Citat:
nej jag har bara haft vita svenska läkare, men dom är sämre.
dom få iranska jag haft har bemött mig bättre och varit mer öppna för mina synpunkter
en annan sak jag stör mig på, varje moment får jag en ny läkare av någon anledning...

Haft invandrare ifrån andra europeiska länder, de svenska är absolut sämst och mest autistiska
Citera
2026-07-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Haft invandrare ifrån andra europeiska länder, de svenska är absolut sämst och mest autistiska
ja upplever samma, invandrare läkare har ofta bättre kontakt och försöker se ett helhetsperspektiv på varför man är sjuk ist för att få ut en ur rummet med ett recept på antibiotika som gör dig sjukare
Citera
2026-07-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Väldigt många har starka autistiska drag, även på deras ovanliga sätt att röra sig, vilket autister ofta har
nu är inte läkaren autistisk utan jag har inget bättre sätt att beskriva stelheten och hur rigida dom är i att följa mallar
Citera
2026-07-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Det där låter precis som sådana äckliga läkare jag hatar. Manipulativa och lögnaktiga. Det finns en behandlingsmetod som kan hjälpa mig mot min smärtproblematik men jag får inte den för att behandlingen är för dyr enligt samhället och jag har inte råd att själv stå för den.

Medborgare i diktaturer tycks få denna behandling men inte i skitlandet Sverige.

Ja. Men det är inget som hindrar dig från att leta upp någon utomlands eller i Sverige som utför denna behandling och betala för den om du har råd.
Citera
2026-07-04, 18:39
Medlem
Citat:
nu är inte läkaren autistisk utan jag har inget bättre sätt att beskriva stelheten och hur rigida dom är i att följa mallar

Det som är det äckliga med situationen i svenska sjukvården är att de har ett yrke som många historiskt har sett som ett kall och inte en födkrok, vars mening är att hjälpa människor, samtidigt hjälper de inte människor på det sätt som borde vara möjligt utan följer en sosse-mall baserat i huvudsak på ekonomiska restriktioner för vad de ska göra och säga.

I samband med detta så försöker de vilseleda människor som litar på dem och inte förstår bättre att den behandling de har att erbjuda är den bästa som finns även om det inte är någon behandling alls.

Ja de enskilda individerna har inte skapat detta systemet de är låsta i denna situationen på grund av systemet men bara psykopater skulle vara någolunda bekväma med hur det fungerar.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-07-04 kl. 18:51.
Citera
2026-07-04, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Ja. Men det är inget som hindrar dig från att leta upp någon utomlands eller i Sverige som utför denna behandling och betala för den om du har råd.
så vi ska ha höga skatter för underklassen till ett system som inte funkar och slaktas av administratörer för folk som inte är svenskar som får förtur och vi har en överklass med privatföräskringar som också går före och lösningen är bara bli född rik till wallebergfamiljen...
Citera
2026-07-04, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apperception
Vem eller vilka ingår i dessa ”högre makter”?
Gud? Fysiska personer?

Vilka motiv finns bakom dessa ”högre makter”?

Vad vinner ”högre makter” på att styra svenska läkare?
Vårdgivaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in