2026-07-05, 08:02
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Nej, de kan inte neka dig att dra ut dina skattade pengar.

Ja, jag skrev ju att 20 000 inte kan tas ut under ett enda tillfälle.

Dom kan absolut neka dig. Det har dom gjort flera gånger mot folk. Finns trådar här på forumet om det. Iaf om vi pratar större uttag

För en del banker är det 6000kr åt gången och andra 12 000, nån hade 16 000 i veckan. Så var de för 5-10 år sedan, tvivlar på att det blivit mindre strikt.
2026-07-05, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Dom kan absolut neka dig. Det har dom gjort flera gånger mot folk. Finns trådar här på forumet om det. Iaf om vi pratar större uttag

För en del banker är det 6000kr åt gången och andra 12 000, nån hade 16 000 i veckan. Så var de för 5-10 år sedan, tvivlar på att det blivit mindre strikt.

Vadå de kan absolut neka? Du har jobbat, betalat skatt och fått din lön som du får göra vad fan du vill med utan att banken har rätt att neka dig dina skattade lagliga pengar. Insättning däremot, där är man helt chanslös.
2026-07-05, 08:06
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Det är bara insättningar banken har något att säga till om. Uttag får du göra hur mycket som helst utan att de ska ha rätt till att fråga dig. Men 20 000 behöver du ta ut flera gånger, den summan kan du inte ta ut på en gång.

Har du några trovärdiga källor till detta?
2026-07-05, 08:08
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Vadå de kan absolut neka? Du har jobbat, betalat skatt och fått din lön som du får göra vad fan du vill med utan att banken har rätt att neka dig dina skattade lagliga pengar. Insättning däremot, där är man helt chanslös.

Orkar inte ens jiddra med dig om det här för du sitter bara och gormar på mig om att det är dina skattade pengar osv.. jag är inte en bank du behöver inte tjafsa mig om vad du tycker är rätt.. jag berättar för dig att du har fel bara. Du är välkommen att googla.

Banker nekar stora uttag. ALLA banker gör det
2026-07-05, 08:09
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Som sagt, har du några trovärdiga källor till detta?
2026-07-05, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Har du några trovärdiga källor till detta?

Mina källor är logiken. Om du sätter in pengar så kan det röra sig om kriminalitet, men pengar du tjänat lagligt ska du ta ut och elda på om du skulle känna för det utan att de har rätt till att fråga varför. Tack och lov så har vi inte blivit ett 100% robotsamhälle än så det är lika självklart att spendera dina pengar kontant liksom elektroniskt.
2026-07-05, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Orkar inte ens jiddra med dig om det här för du sitter bara och gormar på mig om att det är dina skattade pengar osv.. jag är inte en bank du behöver inte tjafsa mig om vad du tycker är rätt.. jag berättar för dig att du har fel bara. Du är välkommen att googla.

Banker nekar stora uttag. ALLA banker gör det

Kan du länka till tråden du talade om så jag kollar läget där?
2026-07-05, 08:13
Moderator
Trixtons avatar
Tro det eller ej, men vi har redan trådar om att ta ut kontanter. Låser denna.

Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in