Citat:
Ursprungligen postat av
PatriaNostra
Jag är 54 år och har inga problem med att säga att jag tycker unga vuxna kvinnor är attraktiva. För mig handlar det om 18+, alltså myndiga personer.
Jag har dessutom träffat några kvinnor i 22–25-årsåldern, och de relationerna har varit riktigt fina. Det som överraskade mig mest var hur bra dynamiken fungerade trots – eller kanske delvis tack vare – åldersskillnaden. Vi hade olika erfarenheter och perspektiv, vilket gjorde att vi kompletterade varandra på ett sätt jag inte hade väntat mig.
Det betyder förstås inte att alla relationer med stor åldersskillnad fungerar, eller att ålder i sig avgör hur bra en relation blir. Men min egen erfarenhet är att två vuxna människor kan ha en väldigt bra relation även om det skiljer 25–30 år mellan dem. Så länge båda är myndiga, vill samma sak och behandlar varandra med respekt ser jag inget principiellt problem med det.
Nej, jag förstår det - "ålder är bara en siffra", stämmer väl överens med det du skriver och det är såklart personkemin som betyder något, inte åldersskillnaden...
Nu var det iofs. sexuella fantasier vi skulle diskutera och kanske inte så mycket det verkliga livet, men låt gå - jag är flexibel. Verkliga livet är ju det vi lever i, gud ske lov!