2026-07-05, 01:22
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Men de som streamar olagligt kan ju jämföras med de kriminella ligor eller skurkstater som bedriver kommersiell piratkopiering och tjänar pengar på andras arbete och intellektuella egendom.

Det är klart att de förlorar pengar på det, du kan ju inte ta dig själv som exempel. Det lär finnas horder av individer som tittar på det gratis, men som hade gått in och köpt filmen om det inte gick att kolla gratis

Jag kan bara ta ansvar för mitt eget beteende. Jag betalar tillexempel gärna för porr med aktriser och studior som jag gillar!

Sen blir det en så himla konstig diskussion... piratkopiering kommer alltid att finnas! Att sitta och fantisera om en situation där piratkopiering inte finns, är precis lika efterblivet som mongona som sitter och fantiserar om ett narkotikafritt samhälle...

Sen är inte Disney din vän eller tryckfrihetens vita riddare! Hollywood i allmänhet och Disney i synnerhet är djungelkapitalistiska odjur och psykopater som tokskrattar medan de pissar genuina konstnärer och författare i ansiktet!

Se bara hur Disney fullständigt våldtagit stackars StarWars! Disney förtjänar att gå i konkurs, och deras chefer förtjänar att hamna på fattighuset!
Citera
2026-07-05, 01:31
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blobbare
Undantag som bekräftar regeln, en enstaka, nu är 90% fula

Om du vill kolla på snygga tjejer, så kan du kolla på porr istället!

Det var inte hon Ramsays ofördelaktiga utseende som saboterade sista säsongen av "GameOfThrones" eller "The last off us 2". Det var uselt manus och dålig regi! Det är inte skådisarnas fel att de får manus och dialog som det inte går att göra ett skit av!

Sen tycker ju jag att det känns liiiiite konstigt att du absolut vill ha snygga och sexiga barnskådespelare i TV-serierna du kollar på...
Senast redigerad av Felicia.C.Rose 2026-07-05 kl. 01:34.
Citera
2026-07-05, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det har inte varit svårt eller krångligt att ladda ner något på över 20 år nu.

Nu handlar det ju inte bara om att ladda ner material, utan att ta det av det via streaming etc. Du behöver bara gå in på rätt hemsida eller köpa en färdig box och börja titta, det är rekordenkelt.
Citera
2026-07-05, 03:58
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Nu handlar det ju inte bara om att ladda ner material, utan att ta det av det via streaming etc. Du behöver bara gå in på rätt hemsida eller köpa en färdig box och börja titta, det är rekordenkelt.
Fast nu flyttar du målstolparna rätt rejält här. Eller så är det jag som missuppfattade dig från början. Du skrev 'Så jag som livslång pirat har inget emot att det blir något krångligare igen.', vilket jag tolkade det som att du tyckte att det hade blivit krångligare igen att fildela.

Jag menar på att det har inte var krångligt att fildela på över 20 år nu. TBP har liksom funnits sen 2004 och torrents fungerar likadant som dom alltid har gjort.

Vad som har blivit lite krångligare, det är att streama saker. Förut behövde man bara Netflix, nu är det som att köpa ett kanalpaket till TV. Tro fan att folkets betalningsvilja sjunker.
Citera
2026-07-05, 05:13
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jo, fast det är ju en enorm skillnad på att piratkopiera lite som privatperson, och kriminella ligor eller skurkstater som bedriver kommersiell piratkopiering och tjänar pengar på andras arbete och intellektuella egendom.

Jag skulle aldrig betala för piratkopior, och det ser jag också som ett allvarligt brott.

Det är ju också tveksamt om någon förlorar pengar på privat piratkopiering; jag tycker inte jag har råd med Disney+, och skulle aldrig köpa den tjänsten, så Disney förlorade ju inga pengar på att jag tankade ner de två första avsnitten av "Ahsoka" från piratbukten.

Disney förtjänar dock att förlora pengar; med tanke på vad de gjort mot stackars StarWars!
Jag skiter fullständigt i det. Jag piratkopierar allsvenskan från Fawanews. Det är för dyrt, de möter inte efterfrågan priset och då fixar nån det problemet för mig. Perfekt. Sänk priset så betalar jag. Är ju ett sätt att demonstrera Hur ska man annars göra? Om man betalar accepterar man ju men det gör jag inte. Jag tycker inte produkten är värd det värdet. Alltså skiter jag i det. Sänk priset då och återkom. Så fungerar kapitalism.

Nu kan jag själv kolla via en kompis men ändå, ska det vara kapitalism så ska vi väl fan förhandla?" Jag vill ge 20 spänn, AHH ni vill ha 300. Ja men då skiter jag i det tills ni närmar er"Bra ändå. Är väl därför vi har kapitalism? Men de vill ju aldrig förhandla trots att de är kapitalister sjukt nog. En person som betalar 70 spänn för nåt som annars ingen betalar för känns ju som en vinst men visst, kör hårt. Jag kör vidare med fulstream.
Senast redigerad av needAlife 2026-07-05 kl. 05:15.
Citera
2026-07-05, 06:14
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replipunkt
Självklart är det censur om vi hindras från att besöka vissa sidor och ta del av information.

Nej det är inte censur. Jösses, internet har funnits i över 30 år och folk är fortfarande efterblivna kring detta.
Citera
2026-07-05, 06:17
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jag skiter fullständigt i det. Jag piratkopierar allsvenskan från Fawanews. Det är för dyrt, de möter inte efterfrågan priset och då fixar nån det problemet för mig. Perfekt. Sänk priset så betalar jag. Är ju ett sätt att demonstrera Hur ska man annars göra? Om man betalar accepterar man ju men det gör jag inte. Jag tycker inte produkten är värd det värdet. Alltså skiter jag i det. Sänk priset då och återkom. Så fungerar kapitalism.

Nu kan jag själv kolla via en kompis men ändå, ska det vara kapitalism så ska vi väl fan förhandla?" Jag vill ge 20 spänn, AHH ni vill ha 300. Ja men då skiter jag i det tills ni närmar er"Bra ändå. Är väl därför vi har kapitalism? Men de vill ju aldrig förhandla trots att de är kapitalister sjukt nog. En person som betalar 70 spänn för nåt som annars ingen betalar för känns ju som en vinst men visst, kör hårt. Jag kör vidare med fulstream.

Off-topic, men nej, så fungerar inte kapitalism. Du är en fattig bölröv som både vill ha kakan och äta den. Du kan ju inte hitta på ett eget pris och sen sno produkten när du har fel? Det är ju stöld. Det är kriminalitet.
Citera
2026-07-05, 06:20
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Off-topic, men nej, så fungerar inte kapitalism. Du är en fattig bölröv som både vill ha kakan och äta den. Du kan ju inte hitta på ett eget pris och sen sno produkten när du har fel? Det är ju stöld. Det är kriminalitet.
haha nej det är det jag säger . Jag köper det inte för de tar för mycket. Sänk priset då. Innan dess finns det mängder av alternativ som inte är dessa sifor oavsett. Vad jag menar är att hade de haft ett skärligt pris hade jag betalat. . Sen om jag utanför det köpavtalet tar del av det oavsett är en annan sak men hade genuint varit intresserad om kapitalismen fungerat en deras pris är för högt så då blir det pirat
Citera
2026-07-05, 06:25
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Stöld av nåt som inte inte fins, en fil? Ja de flödar rätt mycket över internet. Kan upplysa om att alla filmer och alla serier finns att se samma sekund som de släpps helt fritt. Jag har inte tagit något, känner inte att banden överbelastas alls. Du kan inte ta något som inte existerar. Visst, hade jag stulit en dvd så visst men då har jag ju stulit nåt. Annat är det luft
Citera
2026-07-05, 06:40
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Stöld av nåt som inte inte fins, en fil? Ja de flödar rätt mycket över internet. Kan upplysa om att alla filmer och alla serier finns att se samma sekund som de släpps helt fritt. Jag har inte tagit något, känner inte att banden överbelastas alls. Du kan inte ta något som inte existerar. Visst, hade jag stulit en dvd så visst men då har jag ju stulit nåt. Annat är det luft

Nej, det är ju inte så det fungerar. Se på patent till exempel. Man skyddar en idé från att bli snodd. Det kallas immateriella rättigheter och är skyddat i grundlagen.
Citera
2026-07-05, 06:43
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Nej, det är ju inte så det fungerar. Se på patent till exempel. Man skyddar en idé från att bli snodd. Det kallas immateriella rättigheter och är skyddat i grundlagen.
jo jag vet det tack men det handlar om kontstiga bilder. Vill de ha nån kontroll får de sälja mig en skiva med filmen. Då kan jag gå med på att köpa!
Citera
2026-07-05, 06:45
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Och då är inte det är så det fungerar? Jag har inte köpt en fil på 20 år. Är exakt så det fungerar. De är inte värda priset. En film idag är enligt mig värd kanske 4kr. Då får vi se om de är sugna på att jag ska få se filmen för 4kr. Annars skiter jag i det och så får de 0kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in