2026-07-04, 15:08
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Mm, det är lite av en annan sak när det är emot en EU-Förordning, där sveriges lagar och grundlagar inte betyder nånting. Du får snyfta och swisha hur mycket du vill, eller be SD om hjälp, det finns bokstavligen noll att göra då.

Faller utgivningsbeviset som sköld så gäller GDPR fullt ut från dag 1 (dvs ända sen 2018), hur bra GDPR och Dumpen lirar ihop kan väl du klura ut med? Ta bara det här med brottsmål, hårt reglerat i Art 10.

Hjelm som hostar Dumpen blir då personuppgiftsbiträde och tror inte han har lust med det, vi pratar höga belopp i böter.

Så skapa någon opinion hjälper absolut ingenting. Den sagan att snyfta på Facebook och swisha är förbi. Vidare, faller utgivningsbevis så HAR 800 publicerade rätt till ersättningen enligt GDPR, det är inte samma sak som förtal osv, utan det här är rakt av dom har rätt till.

Torsdag 09:30 faller domen från EU som sagt. Så realtivt snart vet vi om Sara är 100% stenkörd, och alla som bidrar till Dumpen (Hjelm exempelvis)

Något som få verkar fatta, det är gäller ju generellt. Så mrkoll, krimfup m.m. är också ett minne blott då.
Men lilla gubben, jag snyftar ingenting, oavsett om om Dumpen runkar upp gäddor eller förintas så som du beskriver.

Dvs jag är, till skillnad från dig (verkar det som) totalt likgiltig för vad som händer med dumpen och deras gödkalvar till gäddor. Det är en liten pissrörele, axelryckning för alla utom dumpningarna och gäddorna, av förklarliga skäl.

Man undrar vad du har varit med om som hoppas att ”cancern ska ta Sara”?

Så sjukt att precis som Dumpens empatilösa sätt att önska livet ut folk.
Citera
2026-07-04, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loopmelon
Får en känsla av att folk som har mycket problem i verkligheten är de som deltar i dumpen, varesig det är ”jobbar”, donerar eller lägger ner tid på att kolla hemsidan eller skriva om dom.

Tänker incels, råfeminister och gamla sura gubbar och tanter. Är detta en korrekt bild?

Ja.
Citera
2026-07-04, 15:18
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det är möjligt men Flashback är inte hela nätet heller.Jag kan tänka mig att det är värst ett par dagar efter publicering sedan publiceras nästa gädda då är den första glömd. Att det skulle vara en stor grupp människor som följer gäddors varje steg har jag svårt att tänka mig. Gäddtråden speglar väl inte hela samhället i Sverige? Jag fattar inte hur du vet så mycket om det heller, verkar vara mest gissningar från din sida.

Sedan kan de väl vara bra på ett sätt att hålla koll på dessa individer?

Man behöver inte vara raketforskare för att läsa innantill och se exakt vad som försiggår. Att du kallar det för gissningar är ju gulligt, men det krävs faktiskt ingen högre akademisk examen för att läsa och se exakt hur det dreglas över privatuppgifter.

Och idén om att den här sekten sitter och håller koll för samhällets bästa? Låt oss inte göra oss löjliga. Att ett gäng anonyma hobbypoliser med akut brist på meningsfull fritid sitter klockan tre på natten och uppdaterar bilregister och kollar lägenhetsadresser har absolut ingenting med trygghet att göra. Det är ren och skär digital voyeurism, pinsamt förpackad i någon sorts hemmasnickrad superhjältemoral.

Tror du på allvar att rättssamhället står och faller med att ett gäng tangentbordsriddare vet vilket märke en hobbyrunkare har på sina kalsonger? De individer som faktiskt utgör en reell fara tar polisen hand om - och där behövs det riktigt polisarbete, inte ett gäng kränkta nätkrigare som jagar digitala rollspel och fantasier för att få en dopaminkick i vardagen.

Att sitta på Flashback och intala sig att man gör en samhällsinsats när man i själva verket bara konsumerar raserade liv som en dokusåpa. Men visst absolut, att fortsätta leka Batman i en ekokammare fungerar säkert om de får folk att sova bättre om nätterna.

Flashback är inte hela nätet, men det är här lynchmobben samlas för att gotta sig i raserade liv. Att påstå att det är bra att anonyma privatpersoner leker domstol och övervakare är direkt farligt för rättssamhället.
Citera
2026-07-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Man tror att allt handlar om "opinion" och mediebevakning och glömmer helt bort att EU-rätten inte bryr sig ett skvatt om hur duktig en svensk sajt är på att skapa rubriker.

Dumpen må vara skickliga på att piska upp opinion bland sina följare, men EU-domstolen styrs av lagar, inte av hur många lajks eller delningar en sajt får. Om EU-domstolen slår fast att det svenska systemet med utgivningsbevis strider mot GDPR, så måste Sverige ändra sina lagar. Ingen opinion i världen kan trumfa det.

Även om Dumpen som plattform skulle försöka fortsätta som vanligt, så är de helt beroende av de kommersiella söksajterna (som MrKoll och Ratsit) för att folk i trådarna ska kunna fortsätta sin anonyma kartläggning och jakt. Om mattan dras undan för de sajterna den 9 juli, så stryps själva motorn i nätjägarnas maskineri.

Det är lätt för folk att intala sig att "allt kommer fortsätta som vanligt" för att de vill att det ska vara så - det är deras underhållning som står på spel. Men att tro att opinion kan överrösta en bindande dom från EU-domstolen, det är ren önsketänkande från deras sida.

Nätjägarna är vana vid att få allt serverat på ett silverfat med två klick klockan tre på natten. Att behöva sitta i telefonkö till Skatteverkets kundtjänst, identifiera sig (om man vill få det digitalt på vissa sätt) eller vänta på snigelpost för varje enskild person kommer att döda 99 % av den där spontana, sadistiska jakten. Det blir helt enkelt för mycket jobb för att orka hålla liv i underhållningen.

Att sitta i telefonkö till en myndighet för att få ett papper hem i brevlådan har inte riktigt samma underhållningsvärde för en anonym Flashback-krigare.
Oj tack för informationen! Jag vet inte vad jag ska göra med den faktiskt. Den har inget med mitt inlägg som jag ser det.

Jag tycker det vore urbra om fenomen som Dumpen försvann från jordens yta. Har väldigt lite att säga om Dumpen specifikt, det känns som om det har sagts tusen gånger i tråden.

Opinion är dom som sagt bra på, det stora problemet är inte Dumpen som jag ser det, det stora problemet är att ens Dumpen KAN blida den opinion som de gör. Dumpen, Trump och SD är bara uttryck för ett enormt systemfel.

Men jag väntar med spänning på EU:s hårdhandskar 9 juli.

Tänk om raketmannen och alla de andra gäddorna blir ekonomiskt oberoende när dom börjat stämma Dumpen. Vilken fest (ser framför mig bilden med Christer Pettersson med en flaska Baileys i högsta hugg)!
Citera
2026-07-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Jag tror som Rally att EU kommer att dra åt regleringen kring utgivningsbevis.
Problemet är ju att Dumpen redan idag agerar utanför de befogenheter detta ger dem. Så jag tror som dig om jag tolkar dig rätt att oavsett vad som sker kommer de inte sluta utan snarare bara gråta ut mer om orättvisor med mera för att söka samhällssympatier.

Men sluta kommer de inte göra, de kämpar ju för sig själva och sina rättigheter om att få göra vad de vill.... ehm, oj jag menar barnen.

Den dag de visar att barnen faktiskt är fokus nr 1 tror jag fler skulle stå bakom dem.
EXAKT SÅ!

Helt allvarligt, jag börjar bli redigt trött på Dumpencirkusen, visst det har engagerat oss länge, men jag tror att det kommer rinna ut i sanden, själva dumpen alltså. Patrik kommer kanske att gå tillbaka till att sälja mössor med Kill Your Local Pedophile från sin lägenhet och har han tur blir han anlitad på nån möhippa nån gång om året. Han ser ut som en person med alkoholproblem, vilket vi alla vet förkortar livet drastiskt.

Han är en rätt tragisk figur, som faktiskt verkar rätt låst i bitterhet. Tror inte många skulle vilja byta liv med honom.
Citera
2026-07-04, 15:37
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Vidrigt att du gottar dig i någons cancer.

Kan du inte hålla på med ditt EU-Trams i Mrkoll och Lexbase tråden?
Du svarar på gamla argument. Eller har du glömt att du redan svarat på det?
Det är möjligen att Dumpen förändras. Men ditt scenario verkar ju vara att de lägger ner totalt.
Det kommer de knappast att göra.
Glömmer inte att Patrik skrattade och gottade sig åt mamman som var orolig för sina barn, hon var bekymrad för att de skulle få det besvärligt. Lite oväntat att någon skulle använda Dumpens metod att presentera inspelade samtal, Patrik blev försiktigare med att yttra sig när Sara pratade i luren, han fick nog skäll av Sara.

Snart får han driva Dumpen själv eller kommer Sara delta från rullstol? Då kommer Dumpen falla för han klarar sig inte utan mamma.
Citera
2026-07-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loopmelon
Får en känsla av att folk som har mycket problem i verkligheten är de som deltar i dumpen, varesig det är ”jobbar”, donerar eller lägger ner tid på att kolla hemsidan eller skriva om dom.

Tänker incels, råfeminister och gamla sura gubbar och tanter. Är detta en korrekt bild?
Nej det är det inte. Dumpen har i regel brett stöd från SD och jag inte tror många råfeminister röstar på. Sen tror jag snarare att incels finns på gäddsidan.

Kvar är då sura gamla gubbar/tanter, som jag tycker mig se lite överallt faktiskt, men främst inom pilbågsksytte och snake handlers.
Citera
2026-07-04, 15:41
Medlem
Citat:
Man behöver inte vara raketforskare för att läsa innantill och se exakt vad som försiggår. Att du kallar det för gissningar är ju gulligt, men det krävs faktiskt ingen högre akademisk examen för att läsa och se exakt hur det dreglas över privatuppgifter.

Och idén om att den här sekten sitter och håller koll för samhällets bästa? Låt oss inte göra oss löjliga. Att ett gäng anonyma hobbypoliser med akut brist på meningsfull fritid sitter klockan tre på natten och uppdaterar bilregister och kollar lägenhetsadresser har absolut ingenting med trygghet att göra. Det är ren och skär digital voyeurism, pinsamt förpackad i någon sorts hemmasnickrad superhjältemoral.

Tror du på allvar att rättssamhället står och faller med att ett gäng tangentbordsriddare vet vilket märke en hobbyrunkare har på sina kalsonger? De individer som faktiskt utgör en reell fara tar polisen hand om - och där behövs det riktigt polisarbete, inte ett gäng kränkta nätkrigare som jagar digitala rollspel och fantasier för att få en dopaminkick i vardagen.

Att sitta på Flashback och intala sig att man gör en samhällsinsats när man i själva verket bara konsumerar raserade liv som en dokusåpa. Men visst absolut, att fortsätta leka Batman i en ekokammare fungerar säkert om de får folk att sova bättre om nätterna.

Flashback är inte hela nätet, men det är här lynchmobben samlas för att gotta sig i raserade liv. Att påstå att det är bra att anonyma privatpersoner leker domstol och övervakare är direkt farligt för rättssamhället.

Angående privatuppgifter.
Jag har då missat det i gäddtråden. Kanske p.g.a att det inte är tillåtet att doxa gäddorna?

Ja det kan vara bra så offer kommer fram med uthägningen. Och efterspelet. Avsikten från "sekten" som du kallar den är nog bara att upplysa. Och med tanke på hur liten grupp det är så är det inget stort problem.

Jag har missat de du skriver om ändå har jag följt gäddtråden ett tag. Jag gissar att du misstar dig och menar Gräv-gruppen?

Det är väl bra i alla fall att gäddorna åker fast. De kan vi väl vara överens om?
Citera
2026-07-04, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Glömmer inte att Patrik skrattade och gottade sig åt mamman som var orolig för sina barn, hon var bekymrad för att de skulle få det besvärligt. Lite oväntat att någon skulle använda Dumpens metod att presentera inspelade samtal, Patrik blev försiktigare med att yttra sig när Sara pratade i luren, han fick nog skäll av Sara.

Snart får han driva Dumpen själv eller kommer Sara delta från rullstol? Då kommer Dumpen falla för han klarar sig inte utan mamma.
Ja det där samtalet kommer jag ihåg, det sätter fingret perfekt på hur jävla korkad och empatilös han är.
Citera
2026-07-04, 15:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag tror inte det kommer hända nånting 9 juli (?) och Dumpen kommer att fortsätta som vanligt. Dumpen har visat sig duktiga på att skapa opinion och därmed veckopeng, borde man inte har hört/sett deras ”kraftsamling”? När missade Dumpen senast att be pöbeln om pengar pga ”dumma samhället”?
Nej Sara kommer ligga kvar på sjukan med dropp, och kan därmed inte hämtas av rättsväsendet, och därifrån kan hon styra Dumpen såsom en kriminell styr sin organisationen från fängelse.

Uträknat i minsta detalj av Sara. Finns det ens bevis på att hon opererats och att hon är intagen. Att hon rakat skallen är inget bevis. Vid rättegången hade hon teatersminkat sig till enormt sliten.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-07-04 kl. 15:52.
Citera
2026-07-04, 15:54
Medlem
Citat:
Angående privatuppgifter.
Jag har då missat det i gäddtråden. Kanske p.g.a att det inte är tillåtet att doxa gäddorna?

Ja det kan vara bra så offer kommer fram med uthägningen. Och efterspelet. Avsikten från "sekten" som du kallar den är nog bara att upplysa. Och med tanke på hur liten grupp det är så är det inget stort problem.

Jag har missat de du skriver om ändå har jag följt gäddtråden ett tag. Jag gissar att du misstar dig och menar Gräv-gruppen?

Det är väl bra i alla fall att gäddorna åker fast. De kan vi väl vara överens om?
”Åker fast” gör de ju bara i undantagsfall. Jag vet att många idag anser att vi inte ska vara ett rehabiliteringssamhälle, många är nöjda om någon får ett straff, att det gör ont. Detta trots att kriminologer gång på gång visat att utan rehabilitering så får vi inte ett bättre, utan sämre samhälle.

Nu skrev du ju inte att du var emot rehabilitering. Men om kriminalitet bemöttes mer pragmatiskt och om folk kunde bortse från själva straffet, talar allt för att vi skulle få mindre kriminalitet. Dumpen skulle jag påstå är mycket mer fokuserat på straff och har en dogmatiskt hållning till det de bekämpar/skyddar, snarare än pragmatisk. Här går tyvärr åsikterna isär väldigt mycket.
Citera
2026-07-04, 15:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Det kanske är bra att ”bevakningen” av Gäddor uppfattas som skrämmande.
Det kanske kan få några gäddor att avstå från att ge sig iväg till en mötesplats för att utnyttja ett barn sexuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in