2026-07-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Först och främst är det tråkigt att se omogna idioter hålla på och bete sig så där. Även trist att se den lokala avdelningens ordförande till synes släta över det. Det är något som gör mig, som vänstersympatisör, lite besviken att se, för det är trist.

Men jag är ytterst tveksam till om man ska se det som tecken på någon polisfientlig inställning, eller antidemokratisk utveckling i partiet. Det känns som att dra på lite väl stora växlar av en incident där några gick i ett pridetåg och ropade olämpliga saker. (oklart vilka, om de faktiskt hör till partiet, ungdomspartiet, om de är medlemmar, aktiva politiker, eller bara random yttervänsterindivider eller huliganer som helt enkelt gick tillsammans med vänstern?)

Det känns också överdrivet att Gunnar Strömmer begär uttalanden av både vänsterpartiets och sossarnas partiledare. Det ser ut som någon sorts symbolhandlande. Ja, några tonåringar (gissningsvis) som gick tillsammans med vänstern i pridetåget ropade efterblivna och omogna ramsor. Men påverkar det verkligen något i det stora hela?
Det är tyvärr så det blivit, ofta vänstersidan kräver uttalande av Ulf (Jimmie) när någon i SD gjort något...
Citera
2026-07-04, 21:20
Medlem
Citat:
Först och främst är det tråkigt att se omogna idioter hålla på och bete sig så där. Även trist att se den lokala avdelningens ordförande till synes släta över det. Det är något som gör mig, som vänstersympatisör, lite besviken att se, för det är trist.

Men jag är ytterst tveksam till om man ska se det som tecken på någon polisfientlig inställning, eller antidemokratisk utveckling i partiet. Det känns som att dra på lite väl stora växlar av en incident där några gick i ett pridetåg och ropade olämpliga saker. (oklart vilka, om de faktiskt hör till partiet, ungdomspartiet, om de är medlemmar, aktiva politiker, eller bara random yttervänsterindivider eller huliganer som helt enkelt gick tillsammans med vänstern?)

edit: Jag tycker förstås att vänstern internt borde diskutera saken allvarligt och reda ut varför det skedde, och se till att det inte händer igen, att man kanske sparkar ut vissa medlemmar osv. Men det känns överdrivet att Gunnar Strömmer begär uttalanden av både vänsterpartiets och sossarnas partiledare. Det ser ut som någon sorts symbolhandlande. Ja, några individer, möjligen tonåringar (gissningsvis) som gick i vänsterdelen i pridetåget ropade efterblivna och omogna ramsor. Men påverkar det verkligen något i det stora hela?

https://www.sydsvenskan.se/justitieministern-efter-vansterpartiets-agerande-i-paraden-faktiskt-helt-skandalost/
Å varför ingrep inte övriga av deltagarna när dom hörde detta? Nä det där är svagt försök till damagecontrol naturligtvis stöttas detta av avdelningen och antagligen även en stor del av partiet
Citera
2026-07-04, 21:21
Medlem
Ja… vad ska man säga.

Kommunisterna slutar aldrig att chockera med sin idioti.

Att dom ligger på typ 6% är helt obegripligt enligt mig . Vafan är det för fiskmåsar som sympatiserar med dessa rövhål?
Citera
2026-07-04, 21:25
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Å varför ingrep inte övriga av deltagarna när dom hörde detta? Nä det där är svagt försök till damagecontrol naturligtvis stöttas detta av avdelningen och antagligen även en stor del av partiet

Hur vet du att ingen ingrep?
Citera
2026-07-04, 21:25
Medlem
Vad förvånad jag blir

Villet jävla skräpparti

Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
https://www.expressen.se/nyheter/politik/vansterpartiet-i-pride-taget-hela-malmo-hatar-polisen/

Detta beteende påminner lite om i USA där kommunister och vänsterextremister ofta skriker ut sitt hat mot poliser. Man kan undra lite varför vänsterextremister är så förtjusta av ett laglöst samhälle. Men nu tycks det hela även ha kommit hit till Sverige.

Gör Vänsterpartiet rätt här att skrika ut sitt hat mot hela polisen med hänvisning till lösa påståenden om rasism och homofobi?

Är inte detta en rätt farlig och antidemokratisk utveckling som vi ser hos Vänsterpartiet?
Citera
2026-07-04, 21:28
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Trodde det var en kärleksmanifestation det där tåget.

Haha, touché!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Trodde det var en kärleksmanifestation det där tåget.

Nu var det poliser som Vänsterpartiet skrek slagord åt. Men det hade lika gärna kunnat vara Islamistisk allsång av Hamas.

Vänstern tar varje chans dom får till att sprida sin hatiska propaganda.
Senast redigerad av DaddyCool64 2026-07-04 kl. 21:32.
Citera
Medlem
Citat:
edit: Jag tycker förstås att vänstern internt borde diskutera saken allvarligt och reda ut varför det skedde, och se till att det inte händer igen, att man kanske sparkar ut vissa medlemmar osv. Men det känns överdrivet att Gunnar Strömmer begär uttalanden av både vänsterpartiets och sossarnas partiledare. Det ser ut som någon sorts symbolhandlande. Ja, några individer, möjligen tonåringar (gissningsvis) som gick i vänsterdelen i pridetåget ropade efterblivna och omogna ramsor. Men påverkar det verkligen något i det stora hela?

https://www.sydsvenskan.se/justitieministern-efter-vansterpartiets-agerande-i-paraden-faktiskt-helt-skandalost/

Du förminskar verkligen den här händelsen som är oerhört allvarlig. Självklart behöver ett parti som vill sitta i regeringen fundera på vilka som röstar på dem och deras åsikter. Polisen är tydligt kopplad till statsapparaten. Vill V i Malmö lägga ner polisen? Ska sharialagar gälla i stället?
Citera
2026-07-04, 21:40
Medlem
grodanskurts avatar
Jag stör sig mer på att de tar sig friheten att uttrycka sig på "Hela Malmö":s vägnar än själva ramsan, haha
Citera
2026-07-04, 21:56
Medlem
Sämsta 6% i IQ vad är det, 75?

Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Ja… vad ska man säga.

Kommunisterna slutar aldrig att chockera med sin idioti.

Att dom ligger på typ 6% är helt obegripligt enligt mig . Vafan är det för fiskmåsar som sympatiserar med dessa rövhål?
Citera
2026-07-04, 21:57
Medlem
Jag tar för givet att Tove Karnerud, inte skulle ringa polisen om så behövdes, inte bara för hennes egen del, utan heller inte för att ta polisen till hjälp om något skulle hända någon annan (t ex våldtäktsförsök, misshandel, inbrott, ett barn har försvunnit etc)

Med andra ord kan man inte räkna med att Tove Karnerud hjälper sina medmänniskor, då hon uttryckligen hatar polisen och förstås aldrig skulle ta dom till hjälp.

Någon annan slutsats kan man rimligen inte dra.

För dom flesta av oss, är det ganska rimligt annars att vi tar polisen till hjälp om något skulle inträffa, men inte för Tove Karnerud, då hon skiter i människor.
Citera
2026-07-04, 21:58
Medlem
HerrFittarsles avatar
Resten av Sverige har pride och vänsterbögar.
Då är det väl som det ska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in