2026-07-04, 15:23
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Långa fängelsestraff gör så att de inte kan begå nya brott under tiden.
Vem vill ha Eklund och Robin som grannar eller ens i närområdet?
Svara ärligt.

Vem som vill ha dem som grannar kan inte jag svara på. Andra får prata för sig. Och absolut, medan de är inlåsta kan de inte (lika lätt) begå nya brott men jag förespråkar både förebyggande åtgärder och behandling parallellt med fängelsestraff. Enbart att sitta inne länge hjälper inte en pedofil eller gängkriminell från att begå nya brott den dagen hen släpps. Det vet vi från forskning. Mer än så behövs för att förhindra återfall.
Citera
2026-07-04, 15:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Vem som vill ha dem som grannar kan inte jag svara på. Andra får prata för sig. Och absolut, medan de är inlåsta kan de inte (lika lätt) begå nya brott men jag förespråkar både förebyggande åtgärder och behandling parallellt med fängelsestraff. Enbart att sitta inne länge hjälper inte en pedofil eller gängkriminell från att begå nya brott den dagen hen släpps. Det vet vi från forskning. Mer än så behövs för att förhindra återfall.
Skulle du vilja ha Eklund och Robin som grannar eller i närområdet?
Citera
2026-07-04, 15:33
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Skulle du vilja ha Eklund och Robin som grannar eller i närområdet?

Nej men du pratar om olika saker. Tänker du att personerna ska ha livstids fängelse? Aldrig någonsin komma ut? Folk kan ju inte förpassas till fängelse för att omgivningen tycker de är obehagliga att ha som grannar. Vad blir det för samhälle?
Citera
2026-07-04, 15:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Nej men du pratar om olika saker. Tänker du att personerna ska ha livstids fängelse? Aldrig någonsin komma ut? Folk kan ju inte förpassas till fängelse för att omgivningen tycker de är obehagliga att ha som grannar. Vad blir det för samhälle?
Varför ska då andra tvingas ha Eklund och Robin i närområdet?
Såna som dessa två kommer alltid att vara mycket farliga och bör hållas borta, inlåsta, för resten av deras liv.
Man kan inte låta dessa få chans att ge sig på ett nytt offer. Vem ska bli offer nästa gång?
Vems dotter, flickvän, syster, kompis?
Det är en helt annan sak med gängkriminella som har lättare att komma tillbaka till ett någorlunda normalt liv.
#inga lustmördare på våra gator#
Citera
2026-07-04, 16:04
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Varför ska då andra tvingas ha Eklund och Robin i närområdet?
Såna som dessa två kommer alltid att vara mycket farliga och bör hållas borta, inlåsta, för resten av deras liv.
Man kan inte låta dessa få chans att ge sig på ett nytt offer. Vem ska bli offer nästa gång?
Vems dotter, flickvän, syster, kompis?
Det är en helt annan sak med gängkriminella som har lättare att komma tillbaka till ett någorlunda normalt liv.
#inga lustmördare på våra gator#

Vi har olika uppfattningar helt enkelt.
Citera
2026-07-04, 19:39
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av annanasanna
Tänker vidare.

Även om tjejen i fråga och My ej var nära el ej änns följde varandra på sociala medier så styr ju algoritmer mkt.

( Glömmer aldrig när jag satt med en Kalles Kaviartub i min hand och öppnar upp facebook, ingen vild gissning vad som då dök upp det första jag såg i flödet )

Vore inte så märkligt om tjejen i fråga fått upp i sitt flöde Mys story iom att algoritmer fungerar på ett läskigt vis och att RobinVilma satt bredvid ?
( obs, mina gissningar )
Citera
2026-07-04, 20:09
Medlem
Citat:
Livstid för mord är väl inte för mycket begärt, eller?
Citera
2026-07-04, 20:12
Medlem
När kommer FUP?
Citera
2026-07-04, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
När kommer FUP?
Efter att åtal är väckt.
Citera
2026-07-04, 20:24
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Livstid för mord är väl inte för mycket begärt, eller?

Livstid här menar jag i resten av sitt liv. Inte de tidsbegränsade straffen vi har nu.
Citera
2026-07-04, 20:28
Medlem
Citat:
Livstid här menar jag i resten av sitt liv. Inte de tidsbegränsade straffen vi har nu.
Ja självklart.
Citera
2026-07-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag skrev det från början att det pratats om att dem haft nån typ av anknytning och att hon inte var slumpmässigt vald men alla valde att dumförklara mig i tråden

Nej! Det svarade jag på! Det skrevs tidigt i tråden om att det var en man i hennes ålder vet ej om bekant?Men antagligen! Han hade suttit för våldtäkt och kommit ut ett tag innan detta brottet! Han bor/bodde i Rönninge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in