2026-06-22, 19:46
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanasanna
Och återigen, vikten av ordet " var " gällande träningskompis.

Det låg bakåt i tiden.

Det jag återigen tänker är att RobinVilma på arbetet, på rasterna kanske sett tjejsupportkompisen säga något i stil med när hon scrollade på telen något om att fd träningskompisen är back in town medans dom kanske satt bredvid varandra då jag vet att tjejsupportarbetskamraten varit stöd gällande damrummen för RobinVilma.

Samt ytterligare en sak som jag somsagt inte kommer avslöja här men som är av vikt och har betydelse ( enligt mej ) som gör längre kopplingar bakåt i tid gällande namn, utseende.

Nu får jag försöka sluta svara mer, är rädd att jag skall skriva mer än vad som jag bör men vill ändå ge så mkt jag kan till er kloka.

Men skriv raka frågor om något är oklart så ger vad jag kan kanske om det går.
Allr för att få utredningerna framåt under lupp och vända på ev ovända stenar - utan att jag röjer min källa, för det vill jag inte göra här på fb
Frågan blir ju hur bra träningskompisar My och den tjejen var?
Hade de ens varandra på sociala medier?

Sen är jag nyfiken på om arbetskompisen som kämpade för RVs rättigheter visste om att han suttit i fängelse för kidnappningsförsök av en liten flicka? Samt all barnporr och döda kvinnokroppar som fanns på hans dator bara några år innan.
Citera
2026-06-22, 20:00
Medlem
Mercede

Nej nej, ingen visste på arbetet.

Min gissning är tjejarbetskompisen var naiv pk och lättmanipulerad.
Citera
2026-06-22, 20:06
Medlem
Tänker vidare.

Även om tjejen i fråga och My ej var nära el ej änns följde varandra på sociala medier så styr ju algoritmer mkt.

( Glömmer aldrig när jag satt med en Kalles Kaviartub i min hand och öppnar upp facebook, ingen vild gissning vad som då dök upp det första jag såg i flödet )

Vore inte så märkligt om tjejen i fråga fått upp i sitt flöde Mys story iom att algoritmer fungerar på ett läskigt vis och att RobinVilma satt bredvid ?
( obs, mina gissningar )
Citera
2026-06-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag är bara lite nyfiken hur du tänker med den kommande FUPen.

Låt säga att det finns ingenting i hans digitala enheter som visar på sökningar om NMR Salemdemonstrationen osv,(….)

Eller kommer du ändå fortsätta med dina teorier och tex påstå att de motiven endast finns i hans huvud ?
(…..)

Ett motiv till ett mord skapas ju av mördarens tankar, och katalysatorn är de upprörda tankar han får av att bevittna att de som har honom uthängd dygnet runt i fem års tid och vill ha dödsstraff för honom kom till hans närområde, glänste av stolthet över sin politik där dödsstraff för Robin Säbb ingår i skenet från både media och polis.

Att han blev provocerad av Salemdemonstrationens/marschens återkomst kommer jag anse är självklart, även om han själv nekar till det.

Att han valde Rönninge station och i december 2025 pga blivit provocerad av Salemdemonstrationens/marschens återkomst 6 december 2025, kommer jag anse är det mest logiska även om han nekar till det.

Och varför tycker du att det måste finnas något sök på NMR eller Salemdemonstrationen/marschen i hans historik i november december 2025?

Han borde logiskt som uthängd dygnet runt av NMR som arrangerade Salemdemonstrationen/marschen sökt på Salemdemonstrationen/marschen i november december men mycket om Salemdemonstrationen/marschen fanns ju i november december på typ alla pk-mediakanaler, sociala medier och eventuellt från hans bekanta hbtq-personers delningar.

Så han blev troligtvis provocerad just för att det var så mycket uppmärksamhet i just vanlig pk-media och eventuellt från inlägg i sociala medier.

Att han blivit provocerad i någon grad av Salemdemonstrationen är definitivt den självklara reaktionen och det enda rimliga, sedan är frågan om han bara tog det och tänkte bort det eller om det blev grunden för att utföra kidnappning och eventuella mordet på My just i Rönninge och just i december, annars hade han kanske väntat tills det var varmare ute och marken inte var fryst och begått mordet på annan ort och utan en provocerad känsla på att han är uthängd dygnet runt för vem som helst att upptäcka.
Senast redigerad av StartGenealogy 2026-06-22 kl. 21:11.
Citera
2026-06-22, 21:44
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanasanna
Tänker vidare.

Även om tjejen i fråga och My ej var nära el ej änns följde varandra på sociala medier så styr ju algoritmer mkt.

( Glömmer aldrig när jag satt med en Kalles Kaviartub i min hand och öppnar upp facebook, ingen vild gissning vad som då dök upp det första jag såg i flödet )

Vore inte så märkligt om tjejen i fråga fått upp i sitt flöde Mys story iom att algoritmer fungerar på ett läskigt vis och att RobinVilma satt bredvid ?
( obs, mina gissningar )

Ja. Det kan räcka att de sitter tillsammans och att tjejen besökte BO:s profil, för att MGM sedan ska få tips på sociala medier om BO:s profil.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-06-22 kl. 22:00.
Citera
2026-06-22, 23:16
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Ett motiv till ett mord skapas ju av mördarens tankar, och katalysatorn är de upprörda tankar han får av att bevittna att de som har honom uthängd dygnet runt i fem års tid och vill ha dödsstraff för honom kom till hans närområde, glänste av stolthet över sin politik där dödsstraff för Robin Säbb ingår i skenet från både media och polis.

Att han blev provocerad av Salemdemonstrationens/marschens återkomst kommer jag anse är självklart, även om han själv nekar till det.

Att han valde Rönninge station och i december 2025 pga blivit provocerad av Salemdemonstrationens/marschens återkomst 6 december 2025, kommer jag anse är det mest logiska även om han nekar till det.

Och varför tycker du att det måste finnas något sök på NMR eller Salemdemonstrationen/marschen i hans historik i november december 2025?

Han borde logiskt som uthängd dygnet runt av NMR som arrangerade Salemdemonstrationen/marschen sökt på Salemdemonstrationen/marschen i november december men mycket om Salemdemonstrationen/marschen fanns ju i november december på typ alla pk-mediakanaler, sociala medier och eventuellt från hans bekanta hbtq-personers delningar.

Så han blev troligtvis provocerad just för att det var så mycket uppmärksamhet i just vanlig pk-media och eventuellt från inlägg i sociala medier.

Att han blivit provocerad i någon grad av Salemdemonstrationen är definitivt den självklara reaktionen och det enda rimliga, sedan är frågan om han bara tog det och tänkte bort det eller om det blev grunden för att utföra kidnappning och eventuella mordet på My just i Rönninge och just i december, annars hade han kanske väntat tills det var varmare ute och marken inte var fryst och begått mordet på annan ort och utan en provocerad känsla på att han är uthängd dygnet runt för vem som helst att upptäcka.

Du är väl medveten om att nfc granskar all internethistorik flera år tillbaka, inte bara sökningar.

Dom kollar varenda liten sida eller text grabben har läst och besökt, tillsammans med annan information som sms, konversationer, samtal och alla enheter som kan kopplas till honom.

Inte för att du var speciellt trovärdig innan det här inlägget men exakt all eventuell trovärdighet är nu borta när du erkänt att du skiter i vad för bevis nfc finner, du kommer oavsett vad vara övertygad om att den här händelsen är kopplad till demonstrationen i Salem.

Att du fastnar på det där sättet är oroväckande. Du beter dig psykotiskt och bör söka dig till psykiatrin.
Foliehatten räcker inte längre, du behöver psykoformaka illa kvickt.
Citera
2026-06-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Du är väl medveten om att nfc granskar all internethistorik flera år tillbaka, inte bara sökningar.

Dom kollar varenda liten sida eller text grabben har läst och besökt, tillsammans med annan information som sms, konversationer, samtal och alla enheter som kan kopplas till honom.
(…..)

Om han sökt på Salemdemonstrationen/marschen eller inte är irrelevant för mig, för det är osannolikt att han skulle missat den information som fanns i samhället om att Salemdemonstrationen/marschen kommer till Rönninge den 6 december 2025 och arrangeras av de som hängt ut honom och har en politik där det är dödsstraff för honom.

Och med hans temperament är det rimligt att det räcker att han bara sett eller hört något om att Salemdemonstrationen/marschen ska återkomma och arrangeras av de som hängt ut honom i fem års tid med namn och bild, för att få honom att välja just Rönninge och just December.

NFC kan ju bara se vad han sökt på i de enheter de har tillgång till, och som han använt.

Han kan även genom åren sökt på vad som helst i andras enheter.

Så du tror att han var oberörd runt den 6 december av att tagit del av att arrangörerna som hängt ut honom och varnat för honom och har en politik som inkluderar dödsstraff för honom ska arrangera Salemdemonstrationen/marschen och kommer och kom till Rönninge?

För Salemdemonstrationens/marschens återkomst med NMR som arrangör kan inte gått honom förbi.

Och därmed finns det med all sannolikhet kvar minnesbilder av det han läst och sett om Salemdemonstrationen/marschen i december i hans medvetande när han bestämmer sig för att mörda i just Rönninge och just i December och intar Rönninge bara 20 dagar efter att de som hängt ut honom tog plats i Rönninge Salem.

En uthängning som rimligen bör besvärat honom känslomässigt de senaste åren, eftersom vem som helst kan upptäcka den artikeln och han kan bli igenkänd när som helst och utsatt för det han gjorde 2019.

Han kan aldrig ha känt sig säker.

Och han behöver inte ha sökt specifikt på Salemdemonstrationen/marschen i november december han kan lika gärna ha fått informationen via någon dagstidning, kollat på nyheterna den 6 december, hört på radio, sett inlägg från andra HBTQ-personer som nämner det.

Om han sökt eller inte på hans enheter om Salemdemonstrationen/marschen är inte avgörande för mig ur mitt perspektiv, eftersom jag ser det som helt osannolikt att han skulle missat informationen att Salemdemonstrationen/marschen skulle återkomma och att det var de som hängt ut honom som arrangerade Salemdemonstrationen/marschen och en självklarhet att deras närvaro där påverkade honom känslomässigt och det triggade honom att mörda just i december och just i Rönninge.

Och hans upplevda inre känsloliv är inte sökbart för NFC.

Han har ju knappast skrivit till någon att han blev så provocerad av synen av den lyckade Salemdemonstrationen/marschen att han känner extra starkt för att mörda.

Den biten kan inte NFC hitta om han hållit inom sig hur han kände inför att de som hängt ut honom kom marscherandes, och jag tror inte han är en person som skulle erkänna något sådant.

Och skulle han ha sökt på Salemdemonstrationen/marschen i november december så kan NFC ändå inte veta vad han kände.

Han skulle ju kunna sökt på Salemdemonstrationen/marschen utan att bry sig.

Men jag ser det som självklart och logiskt att han påverkades känslomässigt av att läst eller sett nyheter om Salemdemonstrationen/marschen och dess arrangörer och därför drev sig till att välja just december och just Rönninge station, My eller andra kan han ha vart på väg att mörda tidigare eller tänkt mörda framöver, men det är mest rimligt att han valde Rönninge trots insyn från flera håll och december trots minus i marken, just för han var känslomässigt katalyserad av hans motståndare i all media -och polis-uppståndelse runt den 6 december 2025.
Citera
2026-06-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
I och med att Annanasanna kom in med uppgifter om att VA ev. varit bekant med My genom gemensamma bekanta så blev detta inlägg #1667, postat 00:24 den 28/12 desto mer intressant:

Inlägget är alltså postat drygt 11 timmar INNAN polisen hade sin presskonferens där de bekräftade att BO funnits avliden.

Postaren av det här inlägget hade alltså eventuellt rätt om en ytlig bekantskap/kännedom om BO samt att det var en man i 25-årsåldern som bor i närområdet...

(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

I början trodde flera att det kunde vara en man som suttit för våldtäkt och kommit ut igen som ska bo i närheten i Rönninge! Sen Kolla igenom användarens alla inlägg det är angiveri till höger och vänster så det där köper vi inte!

Citera
2026-06-23, 12:40
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
I början trodde flera att det kunde vara en man som suttit för våldtäkt och kommit ut igen som ska bo i närheten i Rönninge! Sen Kolla igenom användarens alla inlägg det är angiveri till höger och vänster så det där köper vi inte!

Fair enough!
Citera
2026-06-23, 14:48
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Självklart har du rätt att tro på precis vad du vill. Jag konstaterar bara att din övertygelse saknar både stöd och bevis. Den finns hittills bara i ditt eget huvud, och det jag efterfrågar är positiv evidens, inte fler antaganden.

Du verkar ha låst dig vid en förklaring och tolkar sedan varje omständighet genom den linsen, i stället för att låta bevisningen avgöra vilken teori som är mest sannolik. Och som sagts så finns inte ett enda ord (i dom 2 förundersökningarna) om NMR, Nordfront, eller någon överhuvudtaget för den delen som pekar på att han skulle vara en sk ideologisk motiverad mördare. Däremot finns det mycket som pekar på att han är en sk lustmördare.
Varför är det så jävla osannolikt som du påstår? Vet du hur såna som Robin fungerar?
Citera
2026-06-23, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.fisk
Varför är det så jävla osannolikt som du påstår? Vet du hur såna som Robin fungerar?

För att forskningen visar att lustmördare drivs i första hand av sexuella eller psykologiska behov, och inte av politiska händelser eller demonstrationer. Enkelt förklarat så brukar triggern/utlösande faktorn, ligga nära den underliggande drivkraften. Alltså sånt som påverkar självkänslan och de sexuella fantasierna.

Om Robin hade varit en ideologiskt driven mördare hade vi sannolikt sett digitala spår av detta som, sökningar, manifest, politisk aktivism, bloggar osv. Istället fanns det 40 000 (eller vad det nu var) barnporrbilder, samt bilder på döda människor och kvinnliga könsorgan. Denna typ av material ligger betydligt närmare den etablerade profilen för en sexuellt motiverad gärningsman än teorin att en politisk demonstration skulle ha varit den avgörande utlösande faktorn.
Citera
2026-06-23, 15:02
Medlem
Killmyshadess avatar
https://www.aklagare.se/for-media/pressmeddelanden/2026/juni/uppdatering-i-arende-om-mord-m.m.-i-ronninge-salems-kommun
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in