Citat:
Ursprungligen postat av
bellesblues
Du är väl medveten om att nfc granskar all internethistorik flera år tillbaka, inte bara sökningar.
Dom kollar varenda liten sida eller text grabben har läst och besökt, tillsammans med annan information som sms, konversationer, samtal och alla enheter som kan kopplas till honom.
(…..)
Om han sökt på Salemdemonstrationen/marschen eller inte är irrelevant för mig, för det är osannolikt att han skulle missat den information som fanns i samhället om att Salemdemonstrationen/marschen kommer till Rönninge den 6 december 2025 och arrangeras av de som hängt ut honom och har en politik där det är dödsstraff för honom.
Och med hans temperament är det rimligt att det räcker att han bara sett eller hört något om att Salemdemonstrationen/marschen ska återkomma och arrangeras av de som hängt ut honom i fem års tid med namn och bild, för att få honom att välja just Rönninge och just December.
NFC kan ju bara se vad han sökt på i de enheter de har tillgång till, och som han använt.
Han kan även genom åren sökt på vad som helst i andras enheter.
Så du tror att han var oberörd runt den 6 december av att tagit del av att arrangörerna som hängt ut honom och varnat för honom och har en politik som inkluderar dödsstraff för honom ska arrangera Salemdemonstrationen/marschen och kommer och kom till Rönninge?
För Salemdemonstrationens/marschens återkomst med NMR som arrangör kan inte gått honom förbi.
Och därmed finns det med all sannolikhet kvar minnesbilder av det han läst och sett om Salemdemonstrationen/marschen i december i hans medvetande när han bestämmer sig för att mörda i just Rönninge och just i December och intar Rönninge bara 20 dagar efter att de som hängt ut honom tog plats i Rönninge Salem.
En uthängning som rimligen bör besvärat honom känslomässigt de senaste åren, eftersom vem som helst kan upptäcka den artikeln och han kan bli igenkänd när som helst och utsatt för det han gjorde 2019.
Han kan aldrig ha känt sig säker.
Och han behöver inte ha sökt specifikt på Salemdemonstrationen/marschen i november december han kan lika gärna ha fått informationen via någon dagstidning, kollat på nyheterna den 6 december, hört på radio, sett inlägg från andra HBTQ-personer som nämner det.
Om han sökt eller inte på hans enheter om Salemdemonstrationen/marschen är inte avgörande för mig ur mitt perspektiv, eftersom jag ser det som helt osannolikt att han skulle missat informationen att Salemdemonstrationen/marschen skulle återkomma och att det var de som hängt ut honom som arrangerade Salemdemonstrationen/marschen och en självklarhet att deras närvaro där påverkade honom känslomässigt och det triggade honom att mörda just i december och just i Rönninge.
Och hans upplevda inre känsloliv är inte sökbart för NFC.
Han har ju knappast skrivit till någon att han blev så provocerad av synen av den lyckade Salemdemonstrationen/marschen att han känner extra starkt för att mörda.
Den biten kan inte NFC hitta om han hållit inom sig hur han kände inför att de som hängt ut honom kom marscherandes, och jag tror inte han är en person som skulle erkänna något sådant.
Och skulle han ha sökt på Salemdemonstrationen/marschen i november december så kan NFC ändå inte veta vad han kände.
Han skulle ju kunna sökt på Salemdemonstrationen/marschen utan att bry sig.
Men jag ser det som självklart och logiskt att han påverkades känslomässigt av att läst eller sett nyheter om Salemdemonstrationen/marschen och dess arrangörer och därför drev sig till att välja just december och just Rönninge station, My eller andra kan han ha vart på väg att mörda tidigare eller tänkt mörda framöver, men det är mest rimligt att han valde Rönninge trots insyn från flera håll och december trots minus i marken, just för han var känslomässigt katalyserad av hans motståndare i all media -och polis-uppståndelse runt den 6 december 2025.