Citat:
Menar du att du önskar att Israel skulle genomföra ännu större folkmord?
Vad är du för sorts människa?
"Nödvärn"? Israels definition av "försvar" är någonting helt annat än vad vanligt folk anser vara försvar.
Israel hittar varje förevändning för att få bedriva dom krig som Israel älskar.
Vad är du för sorts människa?
"Nödvärn"? Israels definition av "försvar" är någonting helt annat än vad vanligt folk anser vara försvar.
Israel hittar varje förevändning för att få bedriva dom krig som Israel älskar.
Eftersom frågorna innehåller påståenden är de svåra att besvara.
Det närmaste "folkmord" i sammanhanget som jag råkar känna till, av en tillfällighet,
är att en viss "Folke Bernadotte" från Sverige skulle ha blivit mördad i Israel år 1948.
Det borde då kunna kallas Folke-mordet, men begånget av en enskild person som möjligen
kan ha agerat på uppdrag av någon organisation. Men att "Israel" i bemärkelse av Israels regering
skulle liggga bakom Folke-mordet känner jag inte till.
Min allmänbildning är inte så omfattande att den täcker historiska eller nutida
politiska händelser av den här typen.
På samma sätt är jag inte heller expert på slagerfestivalen (osäker på svavningen, schlagerfestivalen?)
där landet Israel deltagit. Har ett svagt minne av att Israels bidrag vid något tillfälle var så dåligt
som musik betraktat, att jag skrev en liten artikel om detta, som även den fallit i glömska.
Israel, på samma sätt som USA är ett könsstymparland vilket skulle kunna förklara varför de bägge
länderna ofta sammankopplas.
Det är inte heller folkmord, men grov folkmisshandel och borde förbjudas. Så även den ritualslakt
som drabbar djuren i Israel, vilket är rena rama massmordet, men inte på folk dock.
På frågan om jag skulle önska att "Israel skulle genomföra ett ännu större folkmord"
Så skulle jag svara ja eller nej, beroende på vilket folk som avses i begreppet folkmord.
Folk är ju ett omfattande begrepp, och det är ju en väldigt stor skillnad på folk och folk.
Folke Bernadotte blev mördad av en Israel och om några fler av samma typ som FB borde
mördas av Israel eller av en eller flera Israeler vet jag faktiskt inte. Efter så lång tid (78 år) sedan
mordet minns jag ej om jag vid något tillfälle träffat Folke eller var jag befann mig när Folke
mördades. Ifall jag mördat honom är det väl preskriberat.
Men mordet på Jesus är jag oskyldig till.
Jag skulle ju inte mörda min egen son.
Läste förresten, på tal om folkmord, att en svensk polis blev mördad i Danmark av en utomeuropeisk invandrare som i sin tur skulle kunna ha arbetat på uppdrag av Israel.
Att det skulle vara Israel eller "four-letter word" (jews?) som en reporter från Cable News Network (CNN) kallade Israel för, ( https://www.youtube.com/watch?v=hBuKWSdq_js ) skulle ligga bakom mordet på den svenske polisen är säkert redan en kommande "nyhet" i media:
En torped. I form av en fjärrstyrd dykardräkt i skepnad av en "neger" för att inte väcka misstankar.
Att journalisten i videon från CNN kallar Israel "four-letter word" är alltför extremt för att komma
från en "vit" person. Först trodde jag iranier, då han till utseendet påminner om blådåren
Marcus Oscarsson. Även om den mest slående likheten består i det oseriösa och hysteriska pladdrandet.
Det skulle nu visa sig att CNN:s journalist är "jude", vilket bekräftar det motsatsförhållande
som skapats mellan "judar" och "vita" genom dessa benämningars rent språkliga motsatsförhållande.
Verkligheten formas av beskrivningen mer än beskrivningen formas av verkligheten.
Att "juden" i videon nu inte bara passerat gränsen för politisk korrekthet utan även hetsar mot
folkgrupp i rollen av antisemit väcker förvåning, men har en naturlig förklaring;
Som "jude" måste journalisten, precis som alla andra gynna sin egen, och sin familjs överlevnad.
I den hotfulla och pressade, rentav livshotande situation som journalisten, av "opinionsundersökningarna" att döma befinner sig i som medlem av ett "four-letter word",
går han över till fiendens sida.
Han vänder kappan efter vinden, som journalister precis som alla andra alltid gör, mer eller mindre.
Att han som "jude" nu agerar nazist, kan däremot vara förenat med förmildrande omständigheter,
om han som "jude" riskerar att mördas. (på tal om "folkmord")
I den här tråden, precis som i övriga antisemitiska diskussioner lyfter man fram och
hyllar "judar" som hjältar när de byter sida.
Men det är bara ett strategiskt sätt att överleva, och bevisar ingenting i övrigt annat än
deras mänskliga svaghet, som inte ens "en högre stående ras"
(citat Aron Flam) är helt befriad från.
Frågan om "vad för sorts människa" jag skulle vara.
"Vad är du för sorts människa?" Som "Onkel Kostia" frågade mig.
Även här innehåller frågan ett påstående, och blir då en så kallad "ledande fråga".
En typ av fråga som med fördel kan användas i opinionsdundersökningar beroende på
vilken typ av förfalskad opinion som sedan skall offentliggöras av journalister.
Antydningsvis och diskret insmuget i texten framgår från min sida att min självuppfattning
i varje fall inte faller inom ett mänskligt spektrum. (se ovan)
I ett diagnostiskt perspektiv, som jag föreställer mig att frågeställaren har gällande min person,
har jag i lekmannens perspektiv uppfattats som en "lampskärm" medan experten istället säger
"narcissist".
Spannet mellan lekmannadiagoser och expertutlåtanden är stort, och antyder ett brett spektrum
av variationer på samma tema, nämligen att jag skulle sakna mänskliga egenskaper.
Jag gör inga anspråk på dessa egenskaper, utan uppfattar de avhumaniserande diagnoserna
som smickrande, då de skapar utrymme för en bättre roll än att vara "mänsklig".
Så länge inte medborgarskap, nationalitet och lagliga rättigheter ifrågasätts kan nedsättande
formuleringar som inte är alltför grova tillåtas inom ramen för en viss yttrandefrihet.
I min timida och ödmjuka blygsamhet bär det mig emot att skryta, men eftersom frågan om
min "sort" har ställts så många gånger, så måste även jag ställa samma fråga.
Men det vore övermaga rentav blasfemiskt att uttala mitt rätta namn, så användarnamnet får användas tills vidare.
Det här var bara några högst summariska och mycket korfattade betraktelser över frågorna som ställdes och i första hand gällande ämnet för diskussionen.
För övrigt anser jag, att jag skiter fullständigt i allting och då i synnerhet vad som diskuteras i tråden,
vilket mitt inlägg syftade till att förklara.
Senast redigerad av JanFyhrholdt 2026-07-04 kl. 18:04.
Senast redigerad av JanFyhrholdt 2026-07-04 kl. 18:04.