2026-07-03, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Nej det är inte konstigt formulerat. Det framgår i raden ovan att kushy som är ett företag handlar av detta företag och det är kopplat till det citerade inlägget.

Du ser bara "FINNS BILLIG KNARK?!?!?"

Varför är du så arg?
Citera
2026-07-04, 00:22
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Nej det är sek. 28 kr/g var det när jag kollade för 2 sekunder sen.
Är du säker på det? I Danmark är det normalt danska kr som gäller, men inte när du tittade?

43 kr/g i sek.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2026-07-04 kl. 00:35.
Citera
2026-07-04, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Är du säker på det? I Danmark är det normalt danska kr som gäller, men inte när du tittade?

43 kr/g i sek.

Det danska priset är 18,63 DKK/g vid 500 gram köp.

Men alldeles oavsett så var detta inte poängen med mitt inlägg... Fyfan denna tråden har inte många vassa knivar alltså.
Citera
2026-07-04, 14:58
Medlem
Citat:
Då rockar vi i space båda två.

Space rocks buddies
Citera
2026-07-04, 15:06
Medlem
Citat:
Då rockar vi i space båda två.

Hur röker du dina space rocks?
Jag kör metapipa och stormtändare.

Har läst på lite om hur man ska gå tillväga för att göra om isolat till badder/shatter.

Behöver köpa terpener och värma upp isolatet i en glasburk tills det smälter och blanda det med terpener och samtidigt använda dab verktyg för att vispa upp det tills det blir en fin badder konsistens.

Läste att man bör använda 0.8g isolat och typ 0.2g terpen. Så tänkte testa göra 8gram isolat och några milliliter sherbert haze terpen.

Hoppas det blir bra
Citera
2026-07-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cipodipo
Swizzle är min to go shop, hoppas inte den lägger ner utan att det kommer in bra nya produkter som inte är narkotika klassat som thca kommer att bli inom Sverige.
Har ändrat min åsikt eftersom det finns biverkningar med spice som död.
Citera
2026-07-04, 17:39
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Har ändrat min åsikt eftersom det finns biverkningar med spice som död.
Vad är det du är rädd för?
För thca är vad det är och inte spice.
Citera
2026-07-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Vad är det du är rädd för?
För thca är vad det är och inte spice.
Om Swizzle börjar sälja spice istället så lär jag inte köpa det.

Verkar som THCA kommer leva vidare, sedan är frågan om man ska köpa det som olagligt i framtiden.
Citera
2026-07-04, 18:29
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Om Swizzle börjar sälja spice istället så lär jag inte köpa det.

Verkar som THCA kommer leva vidare, sedan är frågan om man ska köpa det som olagligt i framtiden.
Nä det kommer de ju inte göra såklart.
Men noider säkert.

Ja thca och thc försvinner ju inte för lagen ändras.
Citera
2026-07-04, 22:34
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Det danska priset är 18,63 DKK/g vid 500 gram köp.

Men alldeles oavsett så var detta inte poängen med mitt inlägg... Fyfan denna tråden har inte många vassa knivar alltså.
Hahaha! Ja tråden dör ju snart så det är lika bra att passa på nu. Att dryga sig asså.
Citera
2026-07-04, 23:02
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Hur röker du dina space rocks?
Jag kör metapipa och stormtändare.

Har läst på lite om hur man ska gå tillväga för att göra om isolat till badder/shatter.

Behöver köpa terpener och värma upp isolatet i en glasburk tills det smälter och blanda det med terpener och samtidigt använda dab verktyg för att vispa upp det tills det blir en fin badder konsistens.

Läste att man bör använda 0.8g isolat och typ 0.2g terpen. Så tänkte testa göra 8gram isolat och några milliliter sherbert haze terpen.

Hoppas det blir bra

När du gör badder på enbart isolat och terpener kan konsistensen ibland bli lite flyktig, torr eller "smulig" efter ett tag eftersom terpener avdunstar lätt. Cbd-destillat fungerar som en stabil, oljig bas som binder ihop pulvret och ger den där perfekta, sega och krämiga badder-texturen som håller över tid. Jag röker i en vape för koncentrat.

Nu kommer Gemini och hjälper till.

Fördelarna med att lägga till CBD-destillatBättre textur (Mjukare badder):

CBD-destillat är naturligt tjockt och honungsliknande. Det smälter perfekt ihop med THCA-isolatet och förhindrar att slutprodukten blir för hård eller kristalliserar sig till en sten.

"Entourage-effekten":

Genom att blanda THCA och CBD (och eventuellt andra mindre cannabinoider som finns i destillatet, såsom CBG eller CBN) får du en bredare cannabinoidprofil. Detta skapar en mer balanserad och rundad upplevelse vid konsumtion.

Mildare för halsen:

Att använda enbart terpener för att göra isolatet flytande kräver ganska höga procenthalter (runt 10–12 %). Mycket terpener kan riva ordentligt i halsen och smaka för starkt. Med CBD-destillat som bas kan du hålla terpenhalten på en mer behaglig nivå (runt 5 %).

Ett bra grundrecept för att få en smörig konsistens är att sikta på följande fördelning i din totala blandning:

THCA-isolat: 60–70 % (Huvudingrediensen som ger stadga och potens)
CBD-destillat: 25–35 % (Basen som ger krämighet och mjukhet)
Terpener: 5 % (För smak, doft och lite extra flytbarhet)

Exempel för att göra totalt 2 gram badder:

1,3 g THCA-isolat
0,6 g CBD-destillat
0,1 g Terpener (ca 3–4 droppar)

Destillatet gör det faktiskt lättare att lyckas med vispningen:

Smält basen: Lägg ditt CBD-destillat och ditt THCA-isolat i en liten glasbägare. Värm försiktigt på en värmeplatta vid 60–65 °C. Blanda väl: Rör om tills isolatet helt har löst upp sig i det varma CBD-destillatet och du har en homogen, bärnstensfärgad olja.

Tillsätt terpener: Ta bort bägaren från värmen, låt den svalna i någon minut (så den fortfarande är flytande men inte jättevarm), och rör i dina terpener.

Vispa (Agitera): Börja vispa blandningen kraftigt med ditt verktyg medan den svalnar. Eftersom THCA-molekylerna nu tvingas röra sig i det tjocka CBD-destillatet kommer blandningen ganska snabbt att bli opak, tjockna och förvandlas till ett ljusgult eller gyllene, krämigt badder.
Citera
2026-07-05, 00:20
Medlem
grekkoz1s avatar
Någon som haft strul med partybolaget?
la en beställning i tisdes kväll, frågade support fredagen om dom hade någon koll och dom autosvarade att försändselseföretaget autosvarar med info när transport sker... men inte denna gång har beställt för en månad sen utan problem och autosvaret dök upp direkt när posten väl skickats.

Får hoppas på lite bättre respons på måndag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in