2026-07-03, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Ja precis. Som kushy. Du gjorde väl inte nån större ansträngning att förstå i vilket sammanhang jag skrev detta.

Du sa att man kan köpa 500g för 27kr/g. Konstig formulering om du bara menade företag.
Citera
2026-07-03, 13:58
Medlem
Vart kommer hazeys varor ifrån ? Thca alltså, tatra hemp och deras egna märke?
Citera
2026-07-03, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flipperspelet
Det är väl endast företag som kan köpa där?

Antagligen för företag/distributörer att köpa bulk kvantiteter. Inte så konstigt, tror du har rätt
Citera
2026-07-03, 14:35
Medlem
Kushys space rocks smakar så gott

Bra bänga på det oxå!

Men tror deras sherbert batter var bättre. Det var såklart slut
Citera
2026-07-03, 16:08
Medlem
Swizzle är min to go shop, hoppas inte den lägger ner utan att det kommer in bra nya produkter som inte är narkotika klassat som thca kommer att bli inom Sverige.
Citera
2026-07-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the.brutal.truth
Darknet är bättre än att köpa på gatan då det är större sannolikhet att de du köper av vet vad de håller på med, och inte kommer att blåsa på mängd eller kvalité. Men det är fortfarande olagligt. Hela anledningen till att jag gillar THCA är för att det var lagligt och så naturligt det kunde bli. Nu har regeringen tagit den möjligheten ifrån mig för att de vill 'hjälpa mig'. Tack för hjälpen era jävla stolpskott. Nu går jag över till spice, för det är i alla fall fortfarande lagligt.

Det är väl en månad eller två kvar tills mitt brass tar slut och det är dags att gå loss på THCNM-vapes. De ligger och väntar på mig här i en låda.

Det fetade, min vän, är helt fel. Spice är klassat så det sjunger om det.
Du kanske missat att många dog av kina-knaster och ännu fler har fått kroniska besvär och bestående men som kommer följa livet ut.

Så nej, det är långt ifrån lagligt just då det är livsfarligt.

Men ja, det är helt sinnesjukt att regeringen tillåter detta klimat att fortsätta så som det ser ut.
Gängen tjänar enorma pengar på cannabis, både lagliga och olagliga marknaden.

Folk blir förgiftade och vet inte vad dom får i sig, både från lagliga och olagliga marknaden.
Politikerna förstår nog inte att det i många fall är deras barn som röker.

Legalisera cannabis omedelbart. Ta bort en stor ekonomisk källa från gängen och låt riktigt medicinskt cannabis flöda. Bort med gamlingarna från makten och in med unga nytänkande.
Senast redigerad av golarskjutare 2026-07-03 kl. 17:29.
Citera
2026-07-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Du kanske missat att många dog av kina-knaster och ännu fler har fått kroniska besvär och bestående men som kommer följa livet ut.

Men ja, det är helt sinnesjukt att regeringen tillåter detta klimat att fortsätta så som det ser ut.

Folk blir förgiftade och vet inte vad dom får i sig, både från lagliga och olagliga marknaden.

Legalisera cannabis omedelbart. Ta bort en stor ekonomisk källa från gängen och låt riktigt medicinskt cannabis flöda. Bort med gamlingarna från makten och in med unga nytänkande.

Jag vet inte exakt vilka eller hur många olika molekyler som ingår i Spice-kategorin. Det började med en cannabinoid som framställts i forskningssyfte och sen upptäckts av de som lanserade Spice från första början. Men jag antar att det var fler än bara en molekyl i slutändan? Folk pratar i tråden om olika styrka i Spice-varianter så det låter som olika molekyler. Det spice jag testade för många år sen var något hemma-meck, så vet inte exakt vilken molekyl det gällde.

Allting som inte är naturligt THC och försöker ersätta THC den lagliga vägen genom att ändra molekylen räknar jag som 'spice'. Det känns som en fortsättning på det. Men då det kommer i vape-form med god fruktsmak så tror jag det kan vara rätt behagligt ändå, till skillnad från hur jag rökte spice på gamla goda tiden.

Föredrar så klart naturligt THC, men vill undvika lagens långa arm och hålla mig inom ramarna för vad som tillåts just nu. Jag har aldrig gillat att köpa av langare. Det var en hel dags projekt många gånger. Springa fram och tillbaka till olika ställen, ringa den och den. Vänta i evigheter. Och sen visste man aldrig vad man skulle få denna gången, något bra eller något skit, men man köpte ju oavsett. Det var så jävla mycket bättre nu med THCA. Framförallt är det lättare att få tag på bra grönt tack vare THCA. På gatan är det mest brunt, och det är sällan det gröna är bra eller finns tillgängligt överhuvudtaget. Att handla på Swizzle och dylikt känns som att gå till Christiania och välja strains, handla hur mycket man vill och få mängdrabatt osv. Mycket mer nice än att ha att göra med en massa kriminella pundar-drägg. Jag gillar Cannabis, men jag gillar inte 'livsstilen' runtomkring det pga. att det är olagligt.
Senast redigerad av the.brutal.truth 2026-07-03 kl. 19:16.
Citera
2026-07-03, 19:52
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Ja precis. Som kushy. Du gjorde väl inte nån större ansträngning att förstå i vilket sammanhang jag skrev detta.
Det är danska kronor också. Så typ dubbla.
Citera
2026-07-03, 19:56
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Kushys space rocks smakar så gott

Bra bänga på det oxå!

Men tror deras sherbert batter var bättre. Det var såklart slut
Då rockar vi i space båda två.
Citera
2026-07-03, 20:06
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare

Det är mest polisen som förespråkar förbudet. Det behövs för att lösa andra brott sägs det. Det är även folk som står nära polisen som har spridit propaganda sedan 80-talet om farorna med cannabis och spridit dessa klyschor som cirkulerar i Sverige. Det är den enda instansen i landet så det finns ingen opinion inom narkotikafrågor.
Citera
2026-07-03, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Det är danska kronor också. Så typ dubbla.

Nej det är sek. 28 kr/g var det när jag kollade för 2 sekunder sen.
Citera
2026-07-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flipperspelet
Du sa att man kan köpa 500g för 27kr/g. Konstig formulering om du bara menade företag.

Nej det är inte konstigt formulerat. Det framgår i raden ovan att kushy som är ett företag handlar av detta företag och det är kopplat till det citerade inlägget.

Du ser bara "FINNS BILLIG KNARK?!?!?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in