Citat:
Ursprungligen postat av
NiccoJ
Ska väl börja med att säga att jag själv är gift sedan länge o betraktar detta utifrån, vilket är tur.
Då jag har flera vänner som är med i olika fb-singelgrupper för dem som söker någon kommer det dagligen upp inlägg från sådana grupper i mitt flöde. Eftersom jag ofta läser det som står kommer det upp ännu mer utan att jag är medlem i grupperna.
Mina slutsatser:
En tjej som ser bra ut får flera hundra svar, ofta med kommentarer om hennes utseende. Många av dem som svarar är äldre o många håller en väldigt låg nivå. Man ser i princip aldrig någon interaktion där den som gjort inlägget svarar någon som skrivit något.
Män som ser okey ut samt därunder får ofta inga svar alls eller enstaka svar från tjocka eller gamla damer med många katter.
Snygga killar får även de ganska måttligt med svar, någon enstaka jämnbördig dam i bästa fall men mest gamla o tjocka kvinnor o spydiga karlar.
Är detta en dejtingform som inte funkar alls, isåfall varför?
Eller är det något jag missat?
Delar din spaning. Är sambo sen länge men drabbas också av singelgrupper i mitt flöde, ibland delar vi inläggen med varann och skrattar lite åt att vi inte är så illa lottade som har varann ändå.
Innehållet på sidor som singelfredag och liknande gör mig ärligt talat mörkrädd. Känns som många udda annonser och att många i kommentarsfältet mer eller mindre trollar. Nästan lite existenz-vibe. Alternativt svagbegåvade boomers. En del annonser undrar man om folk bara är socialt akward eller yxmördare. Vissa undrar jag om det är direkta ragebait bara för att dra uppmärksamhet.
Minns en spännis som stolt visade upp både muskler och eldriven motorcykel som blev brutalt roastad från alla möjliga håll
Karlar/gubbar som tar hakbilder ur grodperspektiv utan att ens kosta på sig ett leende. Fattiga beskrivningar som "söker nån mellan 35 och 55" utan minsta beskrivning av sig själv. Vad är oddsen att få en bra match med en sån annons ens?
Säkert några som lyckas hitta varandra, men känns som en b-version av tinder för folk som halvt gett upp. Vet inte hur det ser ut i mer nischade grupper. Typ singlar i *valfritt län*, mer intressebaserade eller religiösa sådana.