2026-07-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0hnePixel
Det kommer presenteras filmbevis under rättegången
Filmbevis för vad?

Citat:
och minst fem poliser kommer vittna för åklagaren.
Vittna om vad?

Citat:
Det finns mycket övertygande bevisning.
Som vad?

Citat:
Ett enkelt rättsfall till skillnad mot mordet på Olof Palme.
Vi får väl hoppas för din egen skull att du vet mer om det mordet än om mordet på CK.
Citera
2026-07-04, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du fattar fortfarande inte? Mer från Bray:
They just set this device down [referar till ett annat experiment] that weighs, you know, less than five grams on a a piece of 3/4 inch steel and detonate it and it'll blow a hole right through the steel. So it kind of gives you the idea how efficient it is at at directing energy in one direction. And that explains why the shirt didn't tear. Why we we only see the movement that we see from the actual device. The recoil is is minimal.
It's not like recoil from shooting a projectile that you have the equal and opposite of that high gram projectile going one direction and that energy is displaced in the other way.
It's displacing air. So it's very light. So the recoil is minimum.
Förstår du bättre nu?

Nej. Det enda som finns kvar är baksidan med sin magnet och spännet. Innandömet (inklusive batteri och kretskort), framsidan, kortsidorna, är borta.

Batteriet skickades ut bakom kretskortet.

Återkommer. Bray säger i intervjun här ovan att det syns i två olika videor.

Inget nytt om bilderna eller videon som ska visa när batteriet lämnar såret i halsen?

Får jag påminna om att baksidan, inklusive sidorna av Røde enheten är ett enda stycke plast.

"the recoil is minimal"
Och att eventuell shaped charge, hade sprängt allt i småbitar, inklusive skadat tröjan. Något som Jon Aaron Bray verkar inte fatta.
Citera
2026-07-04, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför skriver du att kretskortet är blått?
Sändaren/mic-enheten har sannolikt svart eller grönt kretskort som Røde ME och Røde Go. Mottagarna för dessa verkar oftast ha gröna eller blå kretskort - men du menar väl inte att Kirk hade en mottagare under T-shirten?
Det kan förstås finnas andra färgkombinationer än de man kan hitta på bilder på nätet - men du har flera ggr påstått att Kirks mic hade blått kretskort vilket får mig att undra om du menar att man kan se det på filmen av skjutningen eller var du fått den uppgiften ifrån?

Till er andra.

Den modell av Røde Wireless PRO som Bray utgår ifrån i sina studier och som han menar att en likadan exploderade under CKs T-skirt, har ett blått kretskort.
Citera
2026-07-04, 17:24
Medlem
Citat:
Till er andra.

Den modell av Røde Wireless PRO som Bray utgår ifrån i sina studier och som han menar att en likadan exploderade under CKs T-skirt, har ett blått kretskort.
Ok, kretskortet syns på https://youtu.be/JSQwkbFHdt8?si=UpweA3mdLh6Hdkr4&t=2

Nu har du hittat ett fallande batteri, men det är från Jon Aaron Bray's hals, inte Charlie Kirks.

Vinkeln som JAB påstår att batteriet haft https://youtu.be/JSQwkbFHdt8?si=_nvA7lsy73Ja0t9g&t=96 inklusive tidsstämpel. Den vinkel borde gett ett tydligt sår mitt på halsen.
Citera
2026-07-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Inget nytt om bilderna eller videon som ska visa när batteriet lämnar såret i halsen?
Varför bemöter du inte i sak det inlägg av mig du citerar?

Citat:
Får jag påminna om att baksidan, inklusive sidorna av Røde enheten är ett enda stycke plast.
Hårdplast, ja. Och?

Citat:
"the recoil is minimal"
Och att eventuell shaped charge, hade sprängt allt i småbitar, inklusive skadat tröjan. Något som Jon Aaron Bray verkar inte fatta.
Poängen med en riktad laddning är att energin från explosionen koncentreras till en minimal punkt av komprimerad luft som skickas in kroppen till en hastighet av ca 6 mach = chockvågen slår i princip momentant ut alla livsuppehållande organ den kommer i kontakt med.

Givet att det inte är en tung projektil som skickas iväg utan endast luft och att motkraften sprids ut i en halvsfär åt andra hållet och där det splittrade glaset, kortsidorna i hårdplast, samt batteriet och kretskortet, absorberar merparten av den energin, så blir det liksom inte mycket över till något annat.

Jag är ledsen, men bättre än så kan jag inte beskriva det.
Citera
2026-07-04, 17:33
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Poängen med en riktad laddning är att energin från explosionen koncentreras till en minimal punkt av komprimerad luft som skickas in kroppen till en hastighet av ca 6 mach = chockvågen slår i princip momentant ut alla livsuppehållande organ den kommer i kontakt med.

Givet att det inte är en tung projektil som skickas iväg utan endast luft och att motkraften sprids ut i en halvsfär åt andra hållet och där det splittrade glaset, kortsidorna i hårdplast, samt batteriet och kretskortet, absorberar merparten av den energin, så blir det liksom inte mycket över till något annat.

Skulle inte rättsläkaren och alla andra som undersökte kroppen upptäckt att det var en sprängladdning och inte en kula?

Och varför påstår både åklagaren och försvaret att det var en kula?
Citera
2026-07-04, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Ok, kretskortet syns på https://youtu.be/JSQwkbFHdt8?si=UpweA3mdLh6Hdkr4&t=2
Ja. Kretskortet i RØDE Wireless PRO är inte:
Citat:
Varför skriver du att kretskortet är blått?
Sändaren/mic-enheten har sannolikt svart eller grönt kretskort som Røde ME och Røde Go. [min fetning]

Citat:
Nu har du hittat ett fallande batteri, men det är från Jon Aaron Bray's hals, inte Charlie Kirks.
Nej, jag har fortfarande inte haft tid att leta upp de videor som Bray refererar till där det enligt honom syns hur batteriet faller ut ur såret kort efter att det träffar CKs hals.

Du får helt enkelt ge dig till tåls.

Citat:
Vinkeln som JAB påstår att batteriet haft https://youtu.be/JSQwkbFHdt8?si=_nvA7lsy73Ja0t9g&t=96 inklusive tidsstämpel. Den vinkel borde gett ett tydligt sår mitt på halsen.
Varför då?
Citera
2026-07-04, 17:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till er andra.

Varför tror du att det han har under t-shirten är ett kretskort från en Rødemikrofon? Det ser verkligen inte ut så - vad är det t.ex. för konstig klump som stucker upp längst upp på kretsen?
Här har du bilder på Rødes mikrofonkrets: https://images.openai.com/static-rsc-4/r-ZYE7HPZ1jsUbwDKjXU1-JYhEEvuXn6azlbRnW1-lEAlRCj7uN-6QUDbuc9JpP0rTvbFu1BOzV4CbC_jHJk4GZCuR_9DxSHeGD2 obyiSl-mrf0DoQQznfg3W9Pk6AIZpI8AexTGBiV_9zfoM13FVkoVSzMGK Jk6TbPxloysXTvtU-Gahgfe3KgugT7nhTc3?purpose =fullsize
https://images.openai.com/static-rsc-4/C6XkzFVoFaU4s52qP-6uhjsR5hvAKiU49aLd75M93RwpvxrWKs2Ju5K-_X7lRESOuDu3Yh5NbNXxPXvIJBOEhx_ohSOCnhZ9pSI5 5pH7qIwpuBpcT7jjBVrjkyCkhT2FGW4Zta3BJd7CT4hFYFX31P cPNCN1oQRNRcpuMBxFicE?purpose=inline
Citera
2026-07-04, 17:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hårdplast, ja. Och?
Även framsidan är av hårdplast – INTE glas som du påstod.
Citera
2026-07-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ja. Kretskortet i RØDE Wireless PRO är inte:
Och..
Citat:
Nej, jag har fortfarande inte haft tid att leta upp de videor som Bray refererar till där det enligt honom syns hur batteriet faller ut ur såret kort efter att det träffar CKs hals.
Hur svårt är det egentligen?
Citat:
Du får helt enkelt ge dig till tåls.
Kanske för att det aldrig syns?
Citat:
Varför då?
Du ser pinnen?
https://www.youtube.com/watch?v=JSQwkbFHdt8&t=96s
Du ser hur den trycks mot halsen?

Jo, det som Jon Aaron Bray påstår är kretskortet som syns, det är ju halsbandskedjan.
https://youtu.be/JSQwkbFHdt8?si=HwV4GYx1MGDjQavP

Citat:
Varför bemöter du inte i sak det inlägg av mig du citerar?

Hårdplast, ja. Och?

komprimerad luft?!
Shaped charge är för det mesta/alltid? metall.
0,5gram PETN är inget som plast kretskort eller batteri absorberar. Även om inbakad i en shaped charge.
Citera
2026-07-04, 17:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför då?
Du har fortfarande inte förklarat var i Røden du menar att en sprängladdning skulle få plats - eller hur den kunde skicka batteriet och kretskortet åt samma håll?
Citera
2026-07-04, 17:57
Medlem
Citat:
Även framsidan är av hårdplast – INTE glas som du påstod.

Till er andra.

Enligt Bray så hade de första modellerna av Røde Wireless PRO "tempered glass" på framsidan (precis som diverse mobiler), så även den modell han fick tag i på eBay och vars batteri och kretskort han visar i den länkade videon.

- Ja, kretskortet är blått.

- Ja, framsidan var av glas.

- Ja, modellen har tillräckligt med ej använt utrymme inuti för att en riktad sprängladdning (inklusive metallhölje) på 0,5g PETN ska få plats.
Senast redigerad av onopono 2026-07-04 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in