2026-01-24, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Varför postar du saker du inte kan argumentera för?
Jag tycket jag kan argumentera för att Laurie hamnat på listan över misstänkta i och med det mycket seriösa hotbrevet.
Citera
2026-01-24, 09:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag tycket jag kan argumentera för att Laurie hamnat på listan över misstänkta i och med det mycket seriösa hotbrevet.

När länkade du brevet, hur har ”de” kopplat det till Laurie, och vilka är ”de”?
Citera
2026-01-24, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
När länkade du brevet, hur har ”de” kopplat det till Laurie, och vilka är ”de”?
Här:
https://m.youtube.com/watch?v=N6RowsMtwZg
Citera
2026-01-24, 12:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Här:
https://m.youtube.com/watch?v=N6RowsMtwZg

Så det där "mycket seriösa hotbrevet" handlar alltså om en tokreligiös tant som skrivit att Kirk borde akta sig för att bryta mot det 9:e budordet... Nog för att bibeltanter kan gå bananas som denna uppenbarligen gjort - men mycket till hot var det ju knappast fråga om..

Kirk fick i själva verket tusentals hotbrev - så varför vi ska haka upp sig på just det här kräver nog en lite bättra förklaring än du presterat hittills.

Charlie Kirk: We get death threats all the time. They send stuff to our homes and all that. That's just par for the course

In a post on X on Thursday, Turning Point USA stated that Kirk had received “thousands” of threats throughout his life.
Citera
2026-01-24, 12:53
Bannlyst
Citat:
Så det där "mycket seriösa hotbrevet" handlar alltså om en tokreligiös tant som skrivit att Kirk borde akta sig för att bryta mot det 9:e budordet... Nog för att bibeltanter kan gå bananas som denna uppenbarligen gjort - men mycket till hot var det ju knappast fråga om..

Kirk fick i själva verket tusentals hotbrev - så varför vi ska haka upp sig på just det här kräver nog en lite bättra förklaring än du presterat hittills.

Charlie Kirk: We get death threats all the time. They send stuff to our homes and all that. That's just par for the course

In a post on X on Thursday, Turning Point USA stated that Kirk had received “thousands” of threats throughout his life.
Eftersom hon har sådant stort inflytande så blir det ju extra misstänksamt.
Citera
2026-01-24, 13:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Varför det? Om hon skriver ett brev anonymt så spelar väl hennes inflytande ingen roll? Dessutom finns det ju inget uttalat hot i brevet, hon varnar bara Kirk för att bryta mot 9:e budordet..
Citera
2026-01-24, 13:11
Bannlyst
Citat:
Varför det? Om hon skriver ett brev anonymt så spelar väl hennes inflytande ingen roll? Dessutom finns det ju inget uttalat hot i brevet, hon varnar bara Kirk för att bryta mot 9:e budordet..
Då tolkar du och jag brevet olika helt enkelt.
Citera
2026-01-24, 13:13
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Fast om hon lägger så stor vikt på budorden så finns det femte budorden.
Citera
2026-01-28, 08:09
Bannlyst
Jag började följa Candace Owens för några år sen när hon bråkade med en helgalen rabbi.
Inatt spelqde hon upp ett Zoom-möte som Erika Kirk höll eftrr att Charlie Kirk blivit ihjälskjuten i Utah och det lät helt sjukt. Erika Kirk verkade mest glad åt att hennes man blivit skjuten. Vem är denna Erika egentligen?
Citera
2026-01-28, 08:35
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Jag började följa Candace Owens för några år sen när hon bråkade med en helgalen rabbi.
Inatt spelqde hon upp ett Zoom-möte som Erika Kirk höll eftrr att Charlie Kirk blivit ihjälskjuten i Utah och det lät helt sjukt. Erika Kirk verkade mest glad åt att hennes man blivit skjuten. Vem är denna Erika egentligen?
Du får gärna länka med en timestamp till delen med Zoom-mötet.
Citera
2026-01-28, 08:38
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders

Vem är Charlie Kirk?

Fråga om ett par år och folk har inte en aning. Av förklarliga skäl.
Citera
2026-01-28, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Du får gärna länka med en timestamp till delen med Zoom-mötet.
https://m.youtube.com/watch?v=A39g5oqB_eM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in