2026-07-04, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Island var bara ett exempel.
Finns ju 150 andra länder som inte är med i GDPR.

Ja, ett svammelexempel av ett svamlande troll. Du hade noll koll och greppade efter halmstrån.

Därför tog jag upp Papua Nya Guinea, som inte är med i GDPR.

Tog en snabbtitt på Islands lagstiftning, i den mån jag kunde, och det förefaller som deras lagstiftning liknar våran, givet nationella mål jag läste om som senare har kommit att leda till mål i Europadomstolen. ( Einarsson v. Iceland, Ólafsson v. Iceland )

Så ditt oseriösa antagande om Island som någon slags plats där yttrandefriheten tillåter förtal när det kommer till sexualbrott eller sexualbrott mot barn stämde absolut inte.

Så, de kanske kan hosta sajten på någon av Elon Musks satelliter, och så kan boomer-Kattarina sitta på rymdstationen ISS och uppdatera sajten därifrån?
Citera
2026-07-04, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69

Dom var på LiquidWeb i Michigan USA tills för 1-2 månader sedan, dom blev utkastade därifrån då det uppdagades att deras innehåll bryter mot ALL deras policy. Undra vem som bevisade det för LiquidWeb

Efter det är det alltså nu hos puckot Hjelm i Örebro. Hoppas han har kapital för pröjsa IMY inom kort.

Hahahahah, stora flabb här från min sida. Buskille där!
Citera
2026-07-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det är möjligt att det är en mindre klick som är de mest drivande i själva kartläggandet, men det är ju precis den klicken som levererar bränslet till resten av tråden. Det behövs bara en eller två personer med ett MrKoll-konto för att mata hundratals andra med adresser, bilbyten och flyttar. Det är de som sätter igång drevet.

Och även om folk "glömmer efter ett tag", så är det ju under de där första dagarna och veckorna efter en publicering som den digitala lynchmobben gör som mest skada. Det är då någons liv, jobb och familj slås i spillror i realtid inför öppen ridå.

Att det blir svårare för den där "lilla klicken" att serva trådarna med omedelbar privatinfo kommer att göra att hela dynamiken ändras. Det handlar inte om huruvida folk glömmer eller inte, utan om att verktygen för att överhuvudtaget kunna starta och hålla igång de här intensiva dreven försvinner.

Källa? Det räcker med att du öppnar ögonen och tittar i (FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats! och bläddrar i den.

Att låtsas som att det regnar och att det inte pågår en systematisk kartläggning av adresser, arbetsgivare och fordon i den tråden blir bara löjligt. Hela underhållningsvärdet för den här mobben bygger ju på just det att man ska ha stenkoll på varje millimeter en gädda förflyttar sig. Gärna också när han byter kalsonger. Allt för underhållningsvärdet.

Det är möjligt men Flashback är inte hela nätet heller.
Jag kan tänka mig att det är värst ett par dagar efter publicering sedan publiceras nästa gädda då är den första glömd. Att det skulle vara en stor grupp människor som följer gäddors varje steg har jag svårt att tänka mig. Gäddtråden speglar väl inte hela samhället i Sverige?
Jag fattar inte hur du vet så mycket om det heller, verkar vara mest gissningar från din sida.

Sedan kan de väl vara bra på ett sätt att hålla koll på dessa individer?
Citera
2026-07-04, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
Ja, ett svammelexempel av ett svamlande troll. Du hade noll koll och greppade efter halmstrån.

Därför tog jag upp Papua Nya Guinea, som inte är med i GDPR.

Tog en snabbtitt på Islands lagstiftning, i den mån jag kunde, och det förefaller som deras lagstiftning liknar våran, givet nationella mål jag läste om som senare har kommit att leda till mål i Europadomstolen. ( Einarsson v. Iceland, Ólafsson v. Iceland )

Så ditt oseriösa antagande om Island som någon slags plats där yttrandefriheten tillåter förtal när det kommer till sexualbrott eller sexualbrott mot barn stämde absolut inte.

Så, de kanske kan hosta sajten på någon av Elon Musks satelliter, och så kan boomer-Kattarina sitta på rymdstationen ISS och uppdatera sajten därifrån?

Jag visst bara att Island hade starka yttrandefrihetslagar internationellt.
Eftersom du kollade upp det själv så hade du ju ingen koll själv heller.
Citera
2026-07-04, 13:00
Avslutad
Citat:

Det är viss skillnad att jag kollade upp det för att du tramsade och tog upp det som exempel utan att känna till att både tillämpningen av GDPR på Island och Islands förtalslagstiftning knappast skulle tillåta Dumpens verksamhet.

Alla fel av alla möjliga, full pott! Gratulerar!
Citera
2026-07-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Du har ju några agrument du ältar om och om igen.

"Miljörörelsen och Dumpen har många likheter"
"Varje uthängd har garanterat andra offer inom familjen baserat på denna undersökning jag misstolkar för mitt egna arguments vinning"
"Dumpen har fått till lagförändring" (kan ej förklara den eller påvisa den mer än "visst är vi överrens om att det finns en lag" också detta är en grov misstolkning då en debattartikel utav jimmie tycks gett sken av något som inte var sant)
"Visst är vi överrens om x" (när argumentationen är om just ena eller andra om detta)

Så om inte argument går att återbruka och återvinna så bör du sluta med dina.

Dumpen har försökt ta sig in i finrummet genom klimatsvängen när Sara slängde ur sig hos Publicistklubben att barnen och klimatet är det viktigaste att fokusera på, ska man köra den finten så får inte Putte öppna käften framför kamerorna och berätta för folket att Dumpen kör 1000 mil/månad i en dieselkärra.

Det finns många saker att fokusera på, vi har ett krig i Ukraina och en skenande inflation, är detta bara skit? Sara blev tyst och tittade ner i golvet.

Jag håller dock med Sara om att fläskgubbarna online är ett större hot än Ryssland, vem fan vill inte ha sex med dessa?
Citera
2026-07-04, 13:03
Avslutad
Citat:
Piratebay är då uppe och har varit uppe i flera decennier. De är väl den mest kriminella sida som finns.

Gör det inte ont i huvudet på dig. När du lovar dig själv gång på gång att inte skriva mer men fortsätter.
Med tanke på vad du kallar mig.
Är inte det definitionen av idioti att göra samma sak och förvänta sig ett annat resultat?

Fråga dig vad de svenska medborgarna som hade med Pirate Bay att göra gör idag?

Anonyma personer i exil kan säkert driva dumpen vidare, men tror knappast Patrik, Stella, Kattarina m.fl boomers kommer stå för någon slags olaglig undergroundverksamhet.

Tar några pigga ungdomar över, som verkar inom rikets gränser så går det nog som för PHS. Rakt in i fängelse utan att passera gå.
Citera
2026-07-04, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Ditt dumma h-e. Jag börjar tröttna på dig.

Om du har en sida om eumedborgare, för eumedborgare, då gäller EU/GDPR oavsett. Du kan ha servern på månen om du vill det spelar ingen roll.

Dom var på LiquidWeb i Michigan USA tills för 1-2 månader sedan, dom blev utkastade därifrån då det uppdagades att deras innehåll bryter mot ALL deras policy. Undra vem som bevisade det för LiquidWeb

Efter det är det alltså nu hos puckot Hjelm i Örebro. Hoppas han har kapital för pröjsa IMY inom kort.
Vad grundar du allt detta på?
De ligger väll hos ONE.COM vilket de gjort sedan start? Så de hostas väll ifrån danmark. Sedan använder de cloudflare som är en amerikans tjänst men de hanterar bara trafiken inte innehållet.
Citera
2026-07-04, 13:42
Medlem
Citat:
Piratebay är då uppe och har varit uppe i flera decennier. De är väl den mest kriminella sida som finns.
The Pirate Bay kräver inte någon fysisk aktivitet i Sverige.
Citera
2026-07-04, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roctane
The Pirate Bay kräver inte någon fysisk aktivitet i Sverige.

Ja där har du en poäng.

Antifa är ju en annan sida. Och de rör sig ju i Sverige.

Dumpen kanske börjar anonymisera sig i framtiden.
Citera
2026-07-04, 13:51
Avstängd
Får en känsla av att folk som har mycket problem i verkligheten är de som deltar i dumpen, varesig det är ”jobbar”, donerar eller lägger ner tid på att kolla hemsidan eller skriva om dom.

Tänker incels, råfeminister och gamla sura gubbar och tanter. Är detta en korrekt bild?
Citera
2026-07-04, 14:10
Medlem
Citat:

Det är bättre att ha kontroversiella verksamheter som Dumpen på en amerikansk server med deras mer långtgående yttrandefrihet så om Sara bara låter bli att kasta för mycket skit på Trump, betala räkningar i tid så skall nog Dumpen få vara med ett tag till. Slänga henne i fängelse hjälper inte för hon kommer fortsätta styra Dumpen från Hinseberg.

Handlar det om pengar så är i alla fall jag beredd att skicka 20 kr och tänk om alla 300.000 medlemmar i Facebookgruppen gjorde det för Sveriges alla barn men en del verkar fortfarande tro att Putte är kassör och det är nog där skon klämmer.

Samma tanter i gruppen som skriver samma skit om och om igen men några pengar verkar det inte vara tal om, snåla jävlar! Tanterna skriver inte på Dumpens upprop heller så Sara är mycket besviken med rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in