2026-07-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Just den biten är ju intressant då de spelas in alla samtal där de ringer för att kunna lägga upp alla samtal som är goingar.
Finns ju ett samtal där ute med den där "moa" där patrik hån skrattar åt den desperata mamman.

Så poängen med att de vill erbjuda telefonsamtal är ju bara att kunna spela in och använda som bevis eller annat underhållande.

Det var en cynisk tagning på det.

Då borde de väl finnas mer en ett samtal, men tanke på att de närmar sig 800 gäddor?
Citera
2026-07-04, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Jag tror som Rally att EU kommer att dra åt regleringen kring utgivningsbevis.
Problemet är ju att Dumpen redan idag agerar utanför de befogenheter detta ger dem. Så jag tror som dig om jag tolkar dig rätt att oavsett vad som sker kommer de inte sluta utan snarare bara gråta ut mer om orättvisor med mera för att söka samhällssympatier.

Men sluta kommer de inte göra, de kämpar ju för sig själva och sina rättigheter om att få göra vad de vill.... ehm, oj jag menar barnen.

Den dag de visar att barnen faktiskt är fokus nr 1 tror jag fler skulle stå bakom dem.

Tror problemet kryper på dem sakta och säkert, snarare än att allt imploderar på fredag. Att hosta sajten inom EU blir ett problem, utgivningsbeviset blir därmed irrelevant, personligt ansvar för publiceringar följer av det, osv.
Citera
2026-07-04, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
Tror problemet kryper på dem sakta och säkert, snarare än att allt imploderar på fredag. Att hosta sajten inom EU blir ett problem, utgivningsbeviset blir därmed irrelevant, personligt ansvar för publiceringar följer av det, osv.

Det är väl bara att de hostar i något annat land? Island t.ex. har starka yttrandefrihetslagar.
Citera
2026-07-04, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det är väl bara att de hostar i något annat land? Island t.ex. har starka yttrandefrihetslagar.

Det är inte bara att, nä.

Drivs verksamheten i och från Sverige så är det inget sätt att komma undan ansvar.
Gänget kan ju flytta till Island, men det är väl ändå pedofiler i Sverige de främst vill åt så det faller lite på det.

Edit: Specifikt Island är med i EES, och har valt att implementera GDPR fullt ut.
Senast redigerad av grodanskurt 2026-07-04 kl. 12:23.
Citera
2026-07-04, 12:22
Medlem
Citat:
Det är inte bara att, nä.

Drivs verksamheten i och från Sverige så är det inget sätt att komma undan ansvar.
Gänget kan ju flytta till Island, men det är väl ändå pedofiler i Sverige de främst vill åt så det faller lite på det.

Fast många siter kringgår ju sådant genom att hosta i ett yttrandefrihets vänligare land.
Jag menar inte att de ska flytta till Island. De kan ju fortfarande administrera siten från Sverige.
Samtidigt som allt content ligger i Island.
Citera
2026-07-04, 12:24
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Att du kommer med glåpord betyder att du har slut på argument
De blir så när argumenten tryter.

Hon erbjuder sig ju personligt samtalsstöd. Är det att gotta sig att försöka hjälpa dessa avskum?
Men hur som helst om de Sara gör är så vidrigt. Varför föregår inte du med gott exempel istället för att göra samma sak? Lite logisk lapsus där men det förvånar mig inte med tanke på din avatar.
Har många argument, men du är så trög att du inte förstår dom ändå. Det är nog det mest skrämmande av allt. Man kan inte argumentera med den efterbliven som lever i sin egna värld med enhörningar.
Citera
2026-07-04, 12:25
Avslutad
Citat:
Fast många siter kringgår ju sådant genom att hosta i ett yttrandefrihets vänligare land.
Jag menar inte att de ska flytta till Island. De kan ju fortfarande administrera siten från Sverige.
Samtidigt som allt content ligger i Island.

De kan inte administrera sajten från Sverige och undkomma ansvar. Du tror att boomern Kattarina Hjern kommer lura polisen med att hon inte sitter i Sverige och knappar ihop publiceringarna? Det spelar ingen roll om det är på Island, Grönland eller Papua Nya Guinea sajten hostas när personen som gör publiceringarna sitter i Sverige.

Island följer GDPR som jag skrev min editering av tidigare inlägg.
Citera
2026-07-04, 12:25
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Du överdriver nog hur många som pysslar med sånt. Finns säkert en liten klick som intresserar sig.
Men de flesta glömmer nog gäddor efter ett tag tyvärr. Om de inte är en spektakulär fångst.

Det är möjligt att det är en mindre klick som är de mest drivande i själva kartläggandet, men det är ju precis den klicken som levererar bränslet till resten av tråden. Det behövs bara en eller två personer med ett MrKoll-konto för att mata hundratals andra med adresser, bilbyten och flyttar. Det är de som sätter igång drevet.

Och även om folk "glömmer efter ett tag", så är det ju under de där första dagarna och veckorna efter en publicering som den digitala lynchmobben gör som mest skada. Det är då någons liv, jobb och familj slås i spillror i realtid inför öppen ridå.

Att det blir svårare för den där "lilla klicken" att serva trådarna med omedelbar privatinfo kommer att göra att hela dynamiken ändras. Det handlar inte om huruvida folk glömmer eller inte, utan om att verktygen för att överhuvudtaget kunna starta och hålla igång de här intensiva dreven försvinner.

Citat:
Källa på infon om dessa "nätjägarna"?

Källa? Det räcker med att du öppnar ögonen och tittar i (FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats! och bläddrar i den.

Att låtsas som att det regnar och att det inte pågår en systematisk kartläggning av adresser, arbetsgivare och fordon i den tråden blir bara löjligt. Hela underhållningsvärdet för den här mobben bygger ju på just det att man ska ha stenkoll på varje millimeter en gädda förflyttar sig. Gärna också när han byter kalsonger. Allt för underhållningsvärdet.
Citera
2026-07-04, 12:26
Medlem
Citat:
De kan inte administrera sajten från Sverige och undkomma ansvar. Du tror att boomern Kattarina Hjern kommer lura polisen med att hon inte sitter i Sverige och knappar ihop publiceringarna? Det spelar ingen roll om det är på Island, Grönland eller Papua Nya Guinea.

Island följer GDPR som jag skrev min editering av tidigare inlägg.

Island var bara ett exempel.
Finns ju 150 andra länder som inte är med i GDPR.
Citera
2026-07-04, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Har många argument, men du är så trög att du inte förstår dom ändå. Det är nog det mest skrämmande av allt. Man kan inte argumentera med den efterbliven som lever i sin egna värld med enhörningar.

Som jag skrev tidigare när argumenten tryter kommer förolämpningarna.

Ja du är duktig på att klura ihop förolämpningar.
Om du använde den kreativiteten till att argumentera kanske det skulle bli en kul debatt.
Citera
2026-07-04, 12:29
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ditt dumma h-e. Jag börjar tröttna på dig.

Om du har en sida om eumedborgare, för eumedborgare, då gäller EU/GDPR oavsett. Du kan ha servern på månen om du vill det spelar ingen roll.

Dom var på LiquidWeb i Michigan USA tills för 1-2 månader sedan, dom blev utkastade därifrån då det uppdagades att deras innehåll bryter mot ALL deras policy. Undra vem som bevisade det för LiquidWeb

Efter det är det alltså nu hos puckot Hjelm i Örebro. Hoppas han har kapital för pröjsa IMY inom kort.
Citera
2026-07-04, 12:30
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Som jag skrev tidigare när argumenten tryter kommer förolämpningarna.

Ja du är duktig på att klura ihop förolämpningar.
Om du använde den kreativiteten till att argumentera kanske det skulle bli en kul debatt.
Går inte då du är faktaresistent. Annars håller jag med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in