2026-07-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Islam ska betraktas som vilken annan trosuppfattning som helst. Det är upp till var och en att tro på det man vill men religion ska inte ha någon makt över andra människor i samhället.

Faran med islam är väl att den inte reformerats som kristendomen utan fortfarande är primitiv och omodern. Islam är dessutom politik vilket blir farligt.
Citera
2026-07-04, 10:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag kan inte Jomshof i detalj, men jag har för mig att han är uttalad ateist. Du har säkert lagt märke till att kristendomen är en mycket utsatt religion, givetvis i Mellanöstern, men även i Europa. Vad islamisterna skanderar om Israel och judar, i Sverige numera så gott som dagligen, kan inte ha undgått Dig.
Det har faktiskt undgått mig, jag hör aldrig några muslimer i sverige skandera dagligen om judar och kristna.
Men du kanske bor på något speciellt ställe, vad vet jag.

De illdåd och kolonisering, förslavade och barbariska traditioner som kristendomen utfört under hundratals år kanske sätter sina spår.
Sånt kanske bidragit till att någon nu känner sig utsatt
Senast redigerad av Giant Squid 2026-07-04 kl. 10:52.
Citera
2026-07-04, 10:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Han dödades trots allt till slut.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8qVw8A/det-har-ar-salwan-momika-5-punkter-efter-dodsskjutningen

Vilks försökte man ta livet av mer än en gång i både Sverige och Danmark.

Salman Rushdie fick sin fatwa 1988. I USA 2023 blev han knivhuggen 8 ggr i huvudet, men överlevde otroligt nog.

Vilken annan religion riskerar man döden om man kritiserar den? Vart du är befinner dig, hur mycket säkerhetsvakter du har... muslimerna hittar dig. Det är deras plikt enligt islam.

men det är ju tre exempel av 2 miljarder människor

det talar ju snarare för motsatsen - att nästan ingen muslim är beredd att begå våldsdåd och ingen muslim håller med om att det är deras plikt.
Citera
2026-07-04, 11:00
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Bra att han är uppriktig, började tycka SD var för mesiga
Citera
2026-07-04, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jomshof verkar helt besatt av islam. Ingen normal människa går runt och hatar en religion. Ingen snubbe som ska ha makt över andra.
Då är inga muslimer normala då eftersom de hatar judar?
Citera
2026-07-04, 11:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Folk i allmänhet vet att deras muslimska kollegor inte stöder muslimska avarter av islam. De har flytt till Europa av den anledningen och kommer inte att verka för religiös diktatur i Sverige. Tyvärr har islamister inflytande över svaga personer men det är inte värre än vissa kristna ledares dåliga inflytande över svaga kristna.

Risken för religiös diktatur i Sverige är liten, men Jomshof är av den beräknande sort som gärna eldar på främlingskap för egna politiska syften. Han vill radikalisera SDs sympatisörer även om SD förlorar röster i valet.
Citera
2026-07-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Tvärtom. Folket är så arga nu att vi behöver en ny Trump som faktiskt kallar en spade för spade!

Är det din tolkning av opinionsmätningarna?
Citera
2026-07-04, 11:22
Medlem
Håller med Jomshof till 100%!
Islam är Ingen religion, det är en politisk organizzzation driven av terrorister!
Citera
2026-07-04, 11:49
Medlem
Citat:
Tvärtom. Folket är så arga nu att vi behöver en ny Trump som faktiskt kallar en spade för spade!

Vi ska sluta vara fega och sopa problemen under mattan och låtsas som att vi inte har grava problem som stegvis förvärras på daglig basis.

Islam är en dödskult. Vill du gulla med en dödskult så gör det. Vi andra har ingen lust.

En Trump är redan en för mycket. Och han är inte speciellt populär ens i USA längre sedan han visade sig vara en krigsförbrytare precis som sina företrädare.

Sverige har enorma problem pga. invandring. Att muslimer tror på Gud och inte vill gå i "pride" är dock inga problem för normala människor.
Citera
2026-07-04, 11:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Islam (och muslimerna) håller inte med dig. Politisk islam, dvs islamism och Sharia, är en grundbult i islam. Du blir inte av med islamismen i islam. Det är omöjligt att separera dessa, och därför är islam helt unik, dess farlighet går inte att jämföra med andra religioner. Islam är samhällshotande, den förgör samhällen.

Om du tänker så antar jag att du vill förbjuda folk att vara nazister och kommunister också eftersom det är trossystem som är samhällshotande och förgör samhällen?
Citera
2026-07-04, 11:52
Medlem
Citat:

Vi ska sluta vara fega och sopa problemen under mattan och låtsas som att vi inte har grava problem som stegvis förvärras på daglig basis.

Islam är en dödskult. Vill du gulla med en dödskult så gör det. Vi andra har ingen lust.
Förstår inte det "gulliga" i mitt inlägg. Att säga att man "hatar" något känns bara kontraproduktivt och avskräckande. Bättre att pedagogiskt, lugnt och sansat förklara riskerna med olika -ismer eller liknande. Jag skrev ju att kampen för ett sekulariserat samhälle är oerhört viktigt och för att komma dit måste denna idé rota sig hos betydligt fler men då kräver det att de som röstar på de tre stora partierna attraheras av det hela och det är helt uppenbart att Jomshof och hans hat bara kommer att locka till sig de som redan röstar på SD. Bättre att serlöst lägga fram förslag efter förslag som begränsar utrymmet för icke-sekulariserad islam. Slöjförbud, fler tester/undersökningar av asylsökande så att man tidigt identifierar icke-sekulariserade och väljer bort dem, börjar prata om medborgarskapsförlust och inkluderar islamister bland de som då skulle kunna förlora medborgarskapet, lättare att bomma igen moskéer där islamism frodas osv.
Citera
2026-07-04, 11:54
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Det är kristendomen som har pedofili i bibeln, men du har väl inte läst på som vanligt? Öppna bibeln och Dumpen för den delen.
Därför alla svennar på flashback hatar dumpen!

Jag försvarar inte kristendomen. Men det är ju få bokstavstroende kristna i Sverige idag, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in