2026-07-04, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.svd.se/a/WvkVPg/jomshof-jag-star-for-att-jag-hatar-islam

Vad tycker ni? Är det inte lite hårt att säga att man hatar islam eller har han rätt i sina påståenden om islam?

Vad tycker du om islam? Tycker ni att Richard Jomshof har rätt?

.....................

En del av citatet bortredigerat enligt regel 1.02 - upphovsrätten.

/Moderator

Han är rätt alla borde hata det i Europa
Citera
2026-07-04, 09:23
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Med tanke på det hat som många anhängare till islam allt som ofta uttrycker i den svenska offentligheten, så måtte väl Jomshof få uttrycka sin antipati mot den islamska ideologin. Hade någon uttryckt motsvarande om t ex frikyrkokristendom, hade ingen - särskilt inte från vänster - haft några större invändningar.

Nej och vad beror det på? Är det Islams fel att Sverige och svenskar själva skapat den bilden av kristendomen? Är det muslimer som förlöjligar Jesus eller är det kristna?
Muslimer försvarar Jesus till skillnad från dagens "kristna"!
Frågan är varför man inte får uttrycka sig motsvarande Jonhsof om judendomen? Varför är det sån tabu kring denna religion?
Citera
2026-07-04, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Vad har islamisterna skanderat om judar här i Sverige?
Varför ljuger du? All kritik har alltid varit mot sionismen och ockupationen. Antisemitismen har varit mot Islam, det ser man tydligt i Jomshofs uttalande!

Kristendomen utstatt i mellanöstern? Är det inte Israel som bombar kristna i Palestina och Libanon! Är inte IDF soldater som tar sönder statyer på Jesus? Det här händer just nu!
Du har inga pungkulor att säga det dock, du kmr torska dina moderator rättigheter!

Det har förekommit judehat i hatpredikningar i våra moskéer. I Kristianstad bland andra.

https://www.kristianstadsbladet.se/ledare/hatisk-islam-hor-inte-hemma-i-kristianstad/

Palestinavänstern har kört en del märkligheter, vilket ju lett till uteslutningar ur V.

Kristna har minskat i de flesta länder i Mena. Inte minst Irak och Syrien. Kopterna är rädda i Egypten och blir förföljda mycket värre än muslimer i Sverige.

https://www.svenskakyrkan.se/nyheter/hjalp-pa-vag-till-kristna-i-irak

Vilken jävla sten har du sovit under?
Citera
2026-07-04, 09:44
Medlem
Citat:
Nej och vad beror det på? Är det Islams fel att Sverige och svenskar själva skapat den bilden av kristendomen? Är det muslimer som förlöjligar Jesus eller är det kristna?
Muslimer försvarar Jesus till skillnad från dagens "kristna"!
Frågan är varför man inte får uttrycka sig motsvarande Jonhsof om judendomen? Varför är det sån tabu kring denna religion?

Vilks skapade judesuggor ungefär samtidigt som han gjorde Mohammed som rondellhund. Ingen brydde sig.

Men judendomen har förföljts i många hundra år i Europa, det gör frågan känslig. Den borde vara känslig bland er araber också, men ni hatar på bara.
Citera
2026-07-04, 09:47
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Har jag fel? Du kan kalla mig allt från vänster till islamist men inte lögnare!
Hade han sagt att han hatar judendomen eller det som står i torah så hade han inte fått vara kvar som politiker!
Ja eller nej?
Det här visar tydligt vart världen är påväg!

Nej. Du är en lögnare.
Citera
2026-07-04, 09:50
Medlem
Citat:

Vad tycker ni? Är det inte lite hårt att säga att man hatar islam eller har han rätt i sina påståenden om islam?

.....................

/Moderator

Många gör det , och ?
Citera
2026-07-04, 09:51
Medlem
barkeepers avatar
Självklart ska islam tryckas bort, har ingen plats i ett modernt jämlikt samhälle.

Gissningsvis var det precis så det gick till när kristendomen insåg att den var tvungen att modernisera och utvecklas till något som fungerar i långa loppet.

Den muslimska världen i stort borde göra sig själva en tjänst och protestera med intensivt mot vad som händer i Island namn i länder som Afghanistan till exempel. Visa att man inte tycker kusingifte, kvinnoförtryck och pedofili är ok. Men det hörs rätt lite om det. Så nej tack. Bort med skiten.
Citera
2026-07-04, 09:55
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du läst gamla testamentet och känt annorlunda?

Jag tror att det är omöjligt att du läst båda böckerna.

För så hjärndöd kan väl ingen vara, trots ditt nickname och personlighet, att jämför man gamla testamentet med koranen och säger att de är likadana så har man fattat absolut ingenting av det man har läst. Det är helt omöjligt att göra jämförelsen.
Citera
2026-07-04, 09:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

.....................

/Moderator

Jomshof verkar helt besatt av islam. Ingen normal människa går runt och hatar en religion. Ingen snubbe som ska ha makt över andra.
Citera
2026-07-04, 09:59
Medlem
Citat:

.....................

/Moderator

Behövs fler likt Jomshof inom både riksdag och inte minst i hans eget parti. Hade vi som befolkning lyssnat till Jomshofs larm om islamiseringen för flera år sedan, så hade vi inte behövt se hur det nu redan är en realitet med att Sverige har anpassat sig till islam på så många sätt att man bara vill spy när man tänker på det.

Jomshof är en modig man och ytterst skicklig retoriker. (Inte långt efter Åkesson med den biten.)
Senast redigerad av Berra168cm 2026-07-04 kl. 10:03. Anledning: syftningsfel
Citera
2026-07-04, 09:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Självklart ska islam tryckas bort, har ingen plats i ett modernt jämlikt samhälle.

Gissningsvis var det precis så det gick till när kristendomen insåg att den var tvungen att modernisera och utvecklas till något som fungerar i långa loppet.

Den muslimska världen i stort borde göra sig själva en tjänst och protestera med intensivt mot vad som händer i Island namn i länder som Afghanistan till exempel. Visa att man inte tycker kusingifte, kvinnoförtryck och pedofili är ok. Men det hörs rätt lite om det. Så nej tack. Bort med skiten.

Islam ska betraktas som vilken annan trosuppfattning som helst. Det är upp till var och en att tro på det man vill men religion ska inte ha någon makt över andra människor i samhället.
Citera
2026-07-04, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Jag tror att det är omöjligt att du läst båda böckerna.

För så hjärndöd kan väl ingen vara, trots ditt nickname och personlighet, att jämför man gamla testamentet med koranen och säger att de är likadana så har man fattat absolut ingenting av det man har läst. Det är helt omöjligt att göra jämförelsen.
Oj. Du vet alltså inte att många personer och berättelser förekommer både i gamla testamentet och i koranen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in