2026-07-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Alla läkare får skriva ut de medicinerna. Men idag är de mycket mer restriktiva i utskrivning av sådan medicin.
Men kunskapen om drogmissbruk och missbruk av narkotikaklassade mediciner var inte så jättestor före 2000 talet.

Psykiatriska läkemedel kan inte ordineras av alla... och läkemedlet CJ tar är inte alls naivt eftersom det orsakar beroende.
Citera
2026-07-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Föräldrarna är födda på 50-talet och var unga på 70-talet. Det var den tiden som drogerna etablerades i Sverige. De måste ha levt i något frireligiöst kollektiv för att inte veta vad kokain är och vilka effekter det ger på en person.

Är man dessutom läkare så förefaller det högst osannolikt att man inte har både utbildning och erfarenhet av narkotiska preparat. Läkarna har möjlighet att skriva ut receptbelagda droger, många gånger med samma effekt och precis lika beroendeframkallande som illegala droger. En kirurg till exempel borde skriva ut både lugnande och smärtstillande mediciner på regelbunden basis.

Jag har lite svårt för att köpa resonemanget att han har ”begränsad erfarenhet av missbrukare och inte kan uttala sig om risk för återfall, men han är inte orolig för Måns” som han sade under rättegången. Det låter mer som en konstruktion för att förminska problemet.
De är akademiker och har levt sitt liv i en universitetsstad i ett borgligt villaområde "Professorsstan".
De har inte bott i ett hippikollektiv på 70-talet och har nog aldrig bott i ett förortsområde.
Pä somrarna har de bott i välmående Båstad. Så hur skulle de veta vad kokain är?
Det började spridas först på 90-talet tror jag.
Citera
2026-07-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Du är så dum. Varifrån fick du idén att en kirurg har rätt att skriva ut psykiatriska läkemedel som inkluderar de som din chef CJ tar varje dag? Så när du har tandvärk går du till en ögonläkare för att få det åtgärdat? Hur många idioter finns det här......
Du får gärna visa citatet där jag skriver att Olle Zelmerlöw skriver ut ”psykiatriska läkemedel”. Jag skrev lugnande och smärtstillande mediciner, precis sånt som kirurgipatienter får.

Mig veterligt finns det två riktigt stora idioter här, det är ollonet och du. Men du är nog i en klass för sig, elit.
Citera
2026-07-03, 20:37
Medlem
Citat:
Psykiatriska läkemedel kan inte ordineras av alla... och läkemedlet CJ tar är inte alls naivt eftersom det orsakar beroende.
Jo, tom läkare på vårdcentralen kan skriva ut sådana vanliga mediciner mot sömnlöshet, ångest och depression tex som ju många äldre lider av.

Ja SSRI preparat kan orsaka beroende vid långvarit bruk. Men är inte narkotiskt. Ingen efterfrågan på det i missbruksled.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-03 kl. 20:59.
Citera
2026-07-03, 20:38
Medlem
Citat:
De är akademiker och har levt sitt liv i en universitetsstad i ett borgligt villaområde "Professorsstan".
De har inte bott i ett hippikollektiv på 70-talet och har nog aldrig bott i ett förortsområde.
Pä somrarna har de bott i välmående Båstad. Så hur skulle de veta vad kokain är?
Det började spridas först på 90-talet tror jag.
Så kokain är något okänt i Båstad?
Citera
2026-07-03, 20:41
Medlem
Citat:
Du får gärna visa citatet där jag skriver att Olle Zelmerlöw skriver ut ”psykiatriska läkemedel”. Jag skrev lugnande och smärtstillande mediciner, precis sånt som kirurgipatienter får.

Mig veterligt finns det två riktigt stora idioter här, det är ollonet och du. Men du är nog i en klass för sig, elit.

Du anar inte hur rätt du har... jag är elit jämfört med dig... men poolen fungerar inte än och CJ har gett sig ut på en flerdagars fyllerunde utanför London... och en ny värmebölja är på väg... stackars barn.
Citera
2026-07-03, 20:42
Medlem
Citat:
Så kokain är något okänt i Båstad?
De som pysslar med olagliga droger skyltar inte med det. Just kokain är svårt att upptäcka för den oinvigde.
Såg just en intervju med Bowie, hög på kokain. Han var väldigt Bowie bara, tyckte jag.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-03 kl. 20:47.
Citera
2026-07-03, 21:47
Medlem
Citat:
De som pysslar med olagliga droger skyltar inte med det. Just kokain är svårt att upptäcka för den oinvigde.
Såg just en intervju med Bowie, hög på kokain. Han var väldigt Bowie bara, tyckte jag.
Kände du Bowie bra annars? För jag tror att till och med du skulle se om ditt barn eller någon du kände väl skulle vara påverkad av kokain. Givetvis är det svårt att se om en person på TV, som man inte känner, är påverkad.

Så vi är överens om att Båstad inte är ett reservat fritt från droger?
Citera
2026-07-03, 21:51
Medlem
Citat:
Du anar inte hur rätt du har... jag är elit jämfört med dig... men poolen fungerar inte än och CJ har gett sig ut på en flerdagars fyllerunde utanför London... och en ny värmebölja är på väg... stackars barn.
Bra att vi är överens om din elitstatus. Fint att livet går vidare i Oxshott, och att familjen har det så bra att du blir bitter.
Citera
2026-07-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Med tanke på hur uselt resultat MånsPetters café levererat så blir det nog inget mer. Ska caféet fortsätta får han börja med att skjuta in 700 000 i bolaget och nu har säkert revisorn påtalat att festen är slut. Ingen musik, inget café, sommarhuset är sålt, inga barn i huset, inget kokain (?).
Han måste hålla liv i caféet, annars tappar han hälften av årets spelningar! (den andra).
Citera
2026-07-03, 22:04
Medlem
Citat:
Kände du Bowie bra annars? För jag tror att till och med du skulle se om ditt barn eller någon du kände väl skulle vara påverkad av kokain. Givetvis är det svårt att se om en person på TV, som man inte känner, är påverkad.

Så vi är överens om att Båstad inte är ett reservat fritt från droger?
Nej det har jag inte påstått. Märkte du att Björn Borg och hans fru Janicke var storkonsumenter av kokain?
Det gjorde aldrig jag.

Kokain är en drog för de rika. Och därför tror jag inte det märks på samma sätt som droger i utsatta områden. Med utslagna blandmissbrukare.
Dessutom finns det droger man mår bra av och blir trevlig o social av.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-03 kl. 22:17.
Citera
2026-07-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Med tanke på att MånsPetters café går med brakförlust så kanske det inte ens existerar längre? Att betala 800 tusen för att driva ett litet café låter som en extremt dålig affär. Och nu behöver MånsPetter verkligen hålla i pengarna om han ska överleva på lite sikt. Musiken genererade inga pengar 2025 och det blir ingenting i år heller.
Caféets siffror behöver inte kommenteras, konkursmässigt om inte mer kapital skjuts till.
Omsättning 1 627
Årets resultat −759
Summa tillgångar 45
Eget kapital −650

När vet vi hur stor totalkostnaden blir för skilsmässan?

Det är minst sagt ganska märkligt och unikt att en person som enligt dig är ”konkursmässig och har en sinande kassa” väljer att utöka sin verksamhet just i år och gör dessutom miljoninvesteringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in