2026-07-03, 20:45
Medlem
lagfrukts avatar
Jävlar i hellsikke vilken odräglig fågel, de skiter ner på allt och alla. Siktar medvetet på folk och fönster. Usch tvi alltså! Fy va vidrigt! Vilken annan fågel som helst hade jag föredragit. Deras urusla rykte är välförtjänt.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-03 kl. 20:51.
2026-07-03, 20:53
Medlem
Vad i helvete tillför de ekologisystemet eller vad det heter? Att allt går i fungerande cirkel

En av deras jävla ungar har campat parkeringen hos oss och man kan knappt ta sig till bilen utan att bli attackerad av en jävla mig-29.

Duvor kan man tolerera då de är harmlösa men de här jävlarna är som palestinier
2026-07-03, 20:57
Medlem
Sqrbankens avatar
Tycker det är chill. Bor inte vid kusten, men brukar tänka när jag släckt lampan och de drar igång att jag ligger i en stuga i skärgården, romantiserar till det lixom, vilket är mysigt.
2026-07-03, 21:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Statsbor tycker inte om måsarna då de häckar från maj till början av juli och för ett jävla liv. Men som ni sett struttar ungarna runt nu och när de är flygklara så är häckningen över och de drar vidare till kusten så snart kan du sova med öppet fönster igen. Vilken dag som helst nu.

TIll kusten? Nej, de drar vidare till soptippen.
2026-07-03, 21:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Tycker det är chill. Bor inte vid kusten, men brukar tänka när jag släckt lampan och de drar igång att jag ligger i en stuga i skärgården, romantiserar till det lixom, vilket är mysigt.

Själv brukar jag tänka att jag ligger på soptippen.
2026-07-03, 21:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Statsbor tycker inte om måsarna då de häckar från maj till början av juli och för ett jävla liv. Men som ni sett struttar ungarna runt nu och när de är flygklara så är häckningen över och de drar vidare till kusten så snart kan du sova med öppet fönster igen. Vilken dag som helst nu.

Statsbor skulle kunna slippa måseländet om de bara såg till att hålla rent och snyggt i utomshusmiljön i staden. Finns det inget att äta så finns det inga måsar.
2026-07-03, 21:35
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Dom är ohyfsade och visar inte den respekt som krävs när man bor i innerstäder.

På natten håller man truten och väsnas inte. Måsajävlarna skiter i det och gapar konstant hela nätterna, förutom en period på 2 timmar, mellan ca 00.00 och 02.00.

Detta är ohyfsat och respektlöst.

De har kommit på att de är starka i stan, där det inte är så mycket rovfåglar.

En sparvhök är ingen match för en mås.

Arkitekturen är gynnsam vid häckning.

En smart fågel, som skiter i vad mänskligheten tycker.
2026-07-03, 21:41
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Själv brukar jag tänka att jag ligger på soptippen.

2026-07-03, 21:48
Moderator
Fear2bes avatar
På Gotland brukade vi kalla turister för måsar, för att de förde ett jäkla liv och bara skitade ner.
2026-07-03, 21:51
Avslutad
Jag gillar dem för att alla påstår sig ogilla dem, hälften är folk som bara upprepar sådant andra tycker. "Döda fiskar"

De skränar? Gilla läget du bor istan. De attackerar? Ducka och/eller svinga med nävarna då.
2026-07-03, 22:31
Medlem
Ja, skarven är fan så mycket värre.
2026-07-04, 00:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlaparken
Vi har så många måsar i stan som vi förtjänar. De tar för sig av vårt överflöd av mat och avfall som vi sprider omkring oss på olika sätt.

Att hata måsarna i stan tyder på både ekologisk och social analfabetism, man förstår varken djur eller människans påverkan på omgivningen.
Bor nära en inte så havsnära stad. Det är ett satans liv vilken tid på dygnet man än åker dit.
De har drivit bort både kajor och duvor från staden. De äter andra fåglars ägg och ungar. På 70 talet fanns det mest duvor i staden, de höll i alla fall käften. nu är de helt borta till förmån för 5000 måsar i en stadskärna.

Kan inte säga jag hatar måsar rakt av. Åker man ut till kusten är de ett trevligt naturligt inslag, men i städerna är de ett jävla gissel. Ett jävla skrikande mest hela sommaren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in