2026-06-30, 21:46
Avslutad
2026-06-29 klockan 06:46 skickade jag detta PM till HusvagnSvensson efter han stängt denna tråd; (FB) TikTokare med 4,3 miljoner följare misslyckas med att få kändis cancelled

Citat:
Ursprungligen postat av DayGuy
Tråden handlar om någon som anser sig utsatt för diskriminering. Om den nu inte passar i det forumet så kan den inte bara stängas, utan måste flyttas. Många har redan skrivit i tråden så jag vill inte göra en ny tråd, dessutom så hade den antagligen ändå blivit flyttat/stängd från vilket annat forum jag väljer.

Det har nu gått 36 timmar och denna moderator har inte svarat, och då gör jag denna tråd för att klaga. Tråden är helt legitim och det finns ingen anledning att plocka bort den. Forumet den är postad i är vad jag kan se helt rätt. Det är typiskt en sådan tråd som hade blivit flyttad TILL Jämställdhet och diskriminering om den var postad i t.ex. Feminism.
Citera
2026-07-03, 15:12
Moderator
pbos avatar
Citat:
2026-06-29 klockan 06:46 skickade jag detta PM till HusvagnSvensson efter han stängt denna tråd; (FB) TikTokare med 4,3 miljoner följare misslyckas med att få kändis cancelled

Det har nu gått 36 timmar och denna moderator har inte svarat, och då gör jag denna tråd för att klaga. Tråden är helt legitim och det finns ingen anledning att plocka bort den. Forumet den är postad i är vad jag kan se helt rätt. Det är typiskt en sådan tråd som hade blivit flyttad TILL Jämställdhet och diskriminering om den var postad i t.ex. Feminism.
Jag tror inte jag är den ende som är nyfiken på hur du tänkte när du la en tråd om gräl mellan TikTokare i Jämställdhet och diskriminering. Kan du utveckla vad tråden hade där att göra över huvud taget?

Det finns ett eget forum där Yourubers och liknande diskuteras.
Citera
2026-07-03, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Jag tror inte jag är den ende som är nyfiken på hur du tänkte när du la en tråd om gräl mellan TikTokare i Jämställdhet och diskriminering. Kan du utveckla vad tråden hade där att göra över huvud taget?

Det finns ett eget forum där Yourubers och liknande diskuteras.

Hon hävdar att hon utsatts för sexuell diskriminering och vill sätta dit kändisen.

Om tråden nu skulle till ett annat forum så borde den ha flyttats istället för att bara stängas.
Citera
2026-07-03, 19:11
Moderator
vfs avatar
Citat:
Hon hävdar att hon utsatts för sexuell diskriminering och vill sätta dit kändisen.

Om tråden nu skulle till ett annat forum så borde den ha flyttats istället för att bara stängas.

Innan man startar en tråd kan det vara bra att kolla med en moderator var den skall placeras om man är lite osäker. En del trådar passar inte i vissa forum. Kolla gärna regel 0.02 innan du postar ett ämne.
Citera
2026-07-03, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Innan man startar en tråd kan det vara bra att kolla med en moderator var den skall placeras om man är lite osäker. En del trådar passar inte i vissa forum. Kolla gärna regel 0.02 innan du postar ett ämne.

Var ska den postas då? Det som ska diskuteras i tråden är hur denna person försöker få en kändis "cancelled" på grund av privata meddelanden.
Citera
2026-07-03, 20:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

En moderator har inget krav på sig att flytta felplacerade trådar.
Citera
2026-07-03, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
En moderator har inget krav på sig att flytta felplacerade trådar.

Det är ett stort gissel som förstör Flashback. Varje dag låses massor av aktiva trådar av diverse skäl istället för att försöka göra flytta dem eller styra upp vad nu annat som är problemet. Jag noterar att du är en vanlig användare, så det är mycket märkligt att du tar detta förfarande i försvar. För 20 år sedan var det inte alls på detta viset.
Citera
2026-07-03, 21:13
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Det är ett stort gissel som förstör Flashback. Varje dag låses massor av aktiva trådar av diverse skäl istället för att försöka göra flytta dem eller styra upp vad nu annat som är problemet. Jag noterar att du är en vanlig användare, så det är mycket märkligt att du tar detta förfarande i försvar. För 20 år sedan var det inte alls på detta viset.

Youtubers verkarvara ett rimligt forumval med tanke på hennes stora antal följare. Dock är din tråd inte flyttbar rakt av. Det finns kriterier för delforumet. Så om du kikar på dessa kan du säkert formuera en ny trådstart där.
Citera
2026-07-03, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Youtubers verkarvara ett rimligt forumval med tanke på hennes stora antal följare. Dock är din tråd inte flyttbar rakt av. Det finns kriterier för delforumet. Så om du kikar på dessa kan du säkert formuera en ny trådstart där.

Jag kollade på kriterierna och det verkade bara handla om hur många följare de har, samt att det inte skulle vara kanaler som önskade vara privata. Jag formulerade om tråden och kan inte se att den bryter mot någon regel där.
Citera
2026-07-03, 21:44
Moderator
vfs avatar
Citat:
Var ska den postas då? Det som ska diskuteras i tråden är hur denna person försöker få en kändis "cancelled" på grund av privata meddelanden.

Nu är inte jag moderator i något av de forumen som tråden eventuellt skulle passa i, men hade jag varit det skulle jag bett dig posta den i (FB) Sociala medier

Men som sagt, kolla med en moderator i de forum du tycker den passar i, det blir lättare då.
Citera
2026-07-04, 08:30
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Okej, men varför kan du inte göra det själv då? Alltså startar en ny tråd om det, fast i rätt forum.
Citera
2026-07-04, 09:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Okej, men varför kan du inte göra det själv då? Alltså startar en ny tråd om det, fast i rätt forum.

Jag har gjort det nu, men jag ser två nackdelar med det. För det första så försvinner alla 30 inlägg som gjorts i tråden, för det andra så blev den nya tråden mer personanknyten. I originaltråden så innehöll rubriken bara orden "TikTokare" och "kändis". I denna nya tråd var jag tvungen att skriva namnet på dem, samt posta den i ett forum som generellt sett handlar om individer. Jag ville egentligen mest diskutera själva incidenten och allt omkring den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in