Citat:
Ursprungligen postat av
glockenrein
Satt nyss och sket i samband med att tjejen hade några polare hemma. Gissa min förtret när min bajskorv inte spolades ner ordentligt så att jag blev fast där inne i kanske 20 min för att jag var tvungen att försöka få bort bajskorven innan någon märkte något! Medan jag var där inne och försökte få bort bajskorven med toaborsten råkade jag i alla fall överhöra kvinnofolket utanförs konversation.
Någonting som slog mig var att de seriöst bara pratar om andra människor och ointressanta saker som händer i andra människors liv. Är inte första gången de för ett sådant tråkigt samtal till skillnad från oss snubbar som snackar politik, ekonomi, sport, öl och annat skoj. Till skillnad från brudar har vi liksom en bredd och variation i våra samtal.
Nu till det som ska diskuteras: varför snackar brudar alltid om samma saker? Tröttnar de inte på att upprepa samma tråkigheter om och om igen? Varför är de mer intresserade av andras liv än sina egna?
Dom
pratar väl skit - något av ett tema den eftermiddagen.
Skämt åsido, du fångade upp något väsentligt.
Kvinnor känner sig underlägsna - och då kommer behovet att jämföra sig /prata om andra.
Förresten så finns behovet att jämföra sig även hos killar. Men det är inte riktigt samma sort. Killar hävdar sig hela tiden. Som de inte kan 'tagga ner'. De ska jämt försöka komma med något ändå viktigare för att hävda sig. Röstläget är helt olika kvinnor resp. män.
Det finns ett ord för kvinnors prat om andra: Att "skvallra"