2026-07-03, 18:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Enligt mina stilla och ödmjuka observationer är aktiviteten det viktigaste för män. Om man är oense ibland är skit samma, så länge man gör aktiviteten tillsammans.

Eftersom jag inte umgåtts i tjejgrupper på samma sätt har jag inget att tillägga på den fronten.
Jag har nog umgåtts 50/50 men mer med män som vuxen och du kan nog ha rätt. Det har ofta varit kring ett gemensamt intresse man hängt med män. Kan vara så att kvinnor lättare kan hänga omkring ingenting och livet, men då i strikt vänskapligt sällskap. Men ändå rätt lika om det är människor som klickar.

Sen räcker det nog med en eller två kvinnor för att det kan bli lite mer "känslo-orienterat". Vilket många killar brukar tycka är rätt skönt emellanåt.
Men det beror ju helt på sammanhanget. Är man där för att "uträtta" något är det rätt samma lika.
Citera
2026-07-03, 18:07
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jo för en 21-årig flicksnärta är ju verkligen representativ för halva mänskligheten

Sa jag att det var den enda skitungen jag jobbat med?
Fattar inte hur man ens kan anställa någon småtjej under 30, ja annat än till Donken.
Citera
2026-07-03, 18:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Sa jag att det var den enda skitungen jag jobbat med?
Fattar inte hur man ens kan anställa någon småtjej under 30, ja annat än till Donken.
Det är en annan femma
Citera
2026-07-03, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Satt nyss och sket i samband med att tjejen hade några polare hemma. Gissa min förtret när min bajskorv inte spolades ner ordentligt så att jag blev fast där inne i kanske 20 min för att jag var tvungen att försöka få bort bajskorven innan någon märkte något! Medan jag var där inne och försökte få bort bajskorven med toaborsten råkade jag i alla fall överhöra kvinnofolket utanförs konversation.

Någonting som slog mig var att de seriöst bara pratar om andra människor och ointressanta saker som händer i andra människors liv. Är inte första gången de för ett sådant tråkigt samtal till skillnad från oss snubbar som snackar politik, ekonomi, sport, öl och annat skoj. Till skillnad från brudar har vi liksom en bredd och variation i våra samtal.

Nu till det som ska diskuteras: varför snackar brudar alltid om samma saker? Tröttnar de inte på att upprepa samma tråkigheter om och om igen? Varför är de mer intresserade av andras liv än sina egna?

Dom pratar väl skit - något av ett tema den eftermiddagen.
Skämt åsido, du fångade upp något väsentligt.

Kvinnor känner sig underlägsna - och då kommer behovet att jämföra sig /prata om andra.
Förresten så finns behovet att jämföra sig även hos killar. Men det är inte riktigt samma sort. Killar hävdar sig hela tiden. Som de inte kan 'tagga ner'. De ska jämt försöka komma med något ändå viktigare för att hävda sig. Röstläget är helt olika kvinnor resp. män.

Det finns ett ord för kvinnors prat om andra: Att "skvallra"
Citera
2026-07-03, 18:17
Avslutad
Citat:
Satt nyss och sket i samband med att tjejen hade några polare hemma. Gissa min förtret när min bajskorv inte spolades ner ordentligt så att jag blev fast där inne i kanske 20 min för att jag var tvungen att försöka få bort bajskorven innan någon märkte något! Medan jag var där inne och försökte få bort bajskorven med toaborsten råkade jag i alla fall överhöra kvinnofolket utanförs konversation.

Någonting som slog mig var att de seriöst bara pratar om andra människor och ointressanta saker som händer i andra människors liv. Är inte första gången de för ett sådant tråkigt samtal till skillnad från oss snubbar som snackar politik, ekonomi, sport, öl och annat skoj. Till skillnad från brudar har vi liksom en bredd och variation i våra samtal.

Nu till det som ska diskuteras: varför snackar brudar alltid om samma saker? Tröttnar de inte på att upprepa samma tråkigheter om och om igen? Varför är de mer intresserade av andras liv än sina egna?
Hahaha ditt första stycke är väl inte så värst intressant heller 😆😂
Citera
2026-07-03, 18:21
Medlem
jjujjus avatar
Citat:

Fast det gör vi inte. Du är tillsammans med en sån tjej, inte vi.

I min bekantskap så pratar vi om väldigt intressanta saker, och så pass roliga ämnen att till och med killarna stannar lite längre på lunchen. Människor med högre IQ tenderar att tänka på mer intressanta saker medan människor med låg IQ mest bara snackar skit för att dom faktiskt egentligen inte har någonting att säga varandra. Frågar du mig så umgås inte jag med tjejer som du t.ex är tillsammans med och det är för att det inte finns så jävla mycket att hämta innanför det där pannbenet. Du kanske inte är så jävla smart själv som fick en sån brud om du tänker efter? Eller tittade du bara på pattarna när du blev kär? Det är det klassiska misstaget många gör. Sex kan aldrig väga upp för ett djupt intellekt man får dagligt utbyte av.

Se till att din partner är din bästa.jävla.vän annars är det skilsmässa runt hörnet.

ELLER så pratar dom om ointressanta saker för att DU är där. Ett kamouflage..
Citera
2026-07-03, 18:22
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Hahaha ditt första stycke är väl inte så värst intressant heller 😆😂
Det var nog det som var mest intressant. Men det är nog för att jag själv läste det när jag satt och sket 🥹 kände samhörighet
Citera
2026-07-03, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det var nog det som var mest intressant. Men det är nog för att jag själv läste det när jag satt och sket 🥹 kände samhörighet
Hehe härligt! Ska erkänna att jag bara hann å läsa det första stycket men ville kommentera innan jag fortsatte läsa.
Citera
2026-07-03, 18:27
Medlem
Imnshos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Män är problemlösare. Kvinnor är nätverkare. Kort och koncist men det är svaret.
Uppenbarligen verkar inte TS vara den vassaste indianen i hissen. Kanske därför han är ihop med en ragata som bara snackar skit. Kunde inte få nån annan?
Citera
2026-07-03, 18:31
Medlem
Det absolut tråkigaste är att lyssna på skvaller som man vet inte är sant utan projicering och rent förtal som bottnar i avundsjuka. På plats två, ältande om och om igen om sånt som hände för evigheter sen. På plats tre, att lyssna på någon som har mat som enda intresse och styr in alla diskussioner på det, lite lustigt kanske men blir rätt ointressant i längden. Går ju inte alltid att undvika.
Citera
2026-07-03, 18:36
Medlem
Olduvais avatar
Och så kan de ha jättekul åt vad som helst så länge som de båda delar ett minne. "Och Lotta glömde sina hemnycklar och behövde cykla hela vägen tillbaks till jobbet" och så gapflabbar de tillsammans.
Citera
2026-07-03, 18:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Och så kan de ha jättekul åt vad som helst så länge som de båda delar ett minne. "Och Lotta glömde sina hemnycklar och behövde cykla hela vägen tillbaks till jobbet" och så gapflabbar de tillsammans.
Du underskattar kvinnor när det kommer till sådant.
Skrattas det åt Lotta är det för hon för femtielfte gången hamnat på akuten eftersom hon är så klantig så hon utan någon som helst hjälp slagit sig sönder och samman. Hopplös. Otur in absurdum.
Hon är inte speciellt vanlig.
Men kvinnor är ena råa vidunder och säkert skickar de blommor och godsaker som plåster på såren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in