Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Sport och öl låter som otroligt enfaldiga samtalsämnen, om man inte har något finansiellt intresse i ett fotbollslag eller ett bryggeri... Sedan tror jag att det är sant att kvinnor är mer intresserade av andra människor och deras liv, men man kan ju också välja VILKA människor man väljer att lära sig mer om. Det måste inte vara grannarna, och inte heller influencers, s.k. kungligheter, eller deltagare i dokusåpor eller Melodifestivalen.
Politik pratar mina väninnor och jag ofta, nästan för mycket ibland...!
Du verkar uppfatta både dig själv och dina väninnor som välupplysta och bildade. Men jag tycker snarare att det låter som att ni är vilseledda och mis-informerade.
Men då kan jag väl berätta för dig hur det ligger till med politiken, och varför du och dina snobbiga väninnor inte är ett dugg bättre än alla skräpmänniskor som som dyrkar sina influencers och idoler.
Politiken är nämligen ingenting annat än en flashig dokusåpa, på alla nivåer inklusive internationellt. Och inte spelar det nån roll vem som vinner valet heller, eller vem som blir president i USA.
Det enda vi vet med säkerhet (och i förväg), är att den nuvarande regeringen (eller presidenten) kommer att vara ännu sämre än den föregående.