2026-07-03, 16:55
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Satt nyss och sket i samband med att tjejen hade några polare hemma. Gissa min förtret när min bajskorv inte spolades ner ordentligt så att jag blev fast där inne i kanske 20 min för att jag var tvungen att försöka få bort bajskorven innan någon märkte något! Medan jag var där inne och försökte få bort bajskorven med toaborsten råkade jag i alla fall överhöra kvinnofolket utanförs konversation.

Någonting som slog mig var att de seriöst bara pratar om andra människor och ointressanta saker som händer i andra människors liv. Är inte första gången de för ett sådant tråkigt samtal till skillnad från oss snubbar som snackar politik, ekonomi, sport, öl och annat skoj. Till skillnad från brudar har vi liksom en bredd och variation i våra samtal.

Nu till det som ska diskuteras: varför snackar brudar alltid om samma saker? Tröttnar de inte på att upprepa samma tråkigheter om och om igen? Varför är de mer intresserade av andras liv än sina egna?

Japp, det är därför jag har väldigt svårt att jobba med kvinnor.
Jag som medelålders jobbar med en tjej som är 21år.
Hon gick för fan i högstadiet för 5 år sedan, och har inte direkt utvecklats något större, och lär nog aldrig göra det heller.
Det är ja ba hon ba sen ba så ba hon sa ba ja ba.

Jag förstår att hon mentalt befinner sig på högstadiet ännu, men det är trist att en chef kan vara så lättmanipulerad så han tror på kompetensen hon simulerar i hans närvaro.
Citera
2026-07-03, 16:57
Medlem
Jag har ganska många killkompisar sedan oändligt många år tillbaka. Vi kan prata djupa saker med varandra, inga problem. Men vi har så gott som aldrig pratat om sex. Har hört tex hur tjejkompisar tillsammans kan beskriva sitt sexliv och jämföra sina partners.. Det hör jag nästan aldrig killar göra. Aldrig varit sånt på mina arbetsplatser heller. Så att killar är grova och sexfixerade har jag inte alls upplevt. Tror nästan alla killar jag känner skulle tycka det var plumpt, pinsamt och konstigt om jag berättade om mitt sexliv. Där tror jag det är en skillnad och en myt om att killar snackar en massa sex. Visst det finns en del bänga typer till killar men tror att tjejer som är i nära kamratrelationer kan snacka en massa grejer om sina killar. Vi killar pratar inte alls mycket om våra partners. Det är min upplevelse ändå sen jag var ung på 1980-talet.
Senast redigerad av Maniskasamen 2026-07-03 kl. 17:00.
Citera
2026-07-03, 17:02
Medlem
EnCartes avatar
Min åsikt är väl att de flesta män inte behöver vara överens, medan kvinnor söker konsensus. Någon säger något och alla nickar igenkännande i takt.
Citera
2026-07-03, 17:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Japp, det är därför jag har väldigt svårt att jobba med kvinnor.
Jag som medelålders jobbar med en tjej som är 21år.
Hon gick för fan i högstadiet för 5 år sedan, och har inte direkt utvecklats något större, och lär nog aldrig göra det heller.
Det är ja ba hon ba sen ba så ba hon sa ba ja ba.

Jag förstår att hon mentalt befinner sig på högstadiet ännu, men det är trist att en chef kan vara så lättmanipulerad så han tror på kompetensen hon simulerar i hans närvaro.
Jo för en 21-årig flicksnärta är ju verkligen representativ för halva mänskligheten
Citera
2026-07-03, 17:42
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sport och öl låter som otroligt enfaldiga samtalsämnen, om man inte har något finansiellt intresse i ett fotbollslag eller ett bryggeri... Sedan tror jag att det är sant att kvinnor är mer intresserade av andra människor och deras liv, men man kan ju också välja VILKA människor man väljer att lära sig mer om. Det måste inte vara grannarna, och inte heller influencers, s.k. kungligheter, eller deltagare i dokusåpor eller Melodifestivalen.

Politik pratar mina väninnor och jag ofta, nästan för mycket ibland...!

Du verkar uppfatta både dig själv och dina väninnor som välupplysta och bildade. Men jag tycker snarare att det låter som att ni är vilseledda och mis-informerade.

Men då kan jag väl berätta för dig hur det ligger till med politiken, och varför du och dina snobbiga väninnor inte är ett dugg bättre än alla skräpmänniskor som som dyrkar sina influencers och idoler.

Politiken är nämligen ingenting annat än en flashig dokusåpa, på alla nivåer inklusive internationellt. Och inte spelar det nån roll vem som vinner valet heller, eller vem som blir president i USA.

Det enda vi vet med säkerhet (och i förväg), är att den nuvarande regeringen (eller presidenten) kommer att vara ännu sämre än den föregående.
Senast redigerad av busy-signal 2026-07-03 kl. 17:45.
Citera
2026-07-03, 17:45
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Om din tjej pratar mer om andras liv än om erat.
Vad säger det om dig som pojkvän?

Att du måste vara Sveriges, i särfall, tråkigaste?

För fan. Hänger du på Reddit normalt?
Citera
2026-07-03, 17:46
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Män är problemlösare. Kvinnor är nätverkare. Kort och koncist men det är svaret.

Han spenderade just 20 minuter med en bajskorv.

Är han en problemlösare menar du?
Citera
2026-07-03, 17:48
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Min åsikt är väl att de flesta män inte behöver vara överens, medan kvinnor söker konsensus. Någon säger något och alla nickar igenkännande i takt.

Ja det stämmer nog rätt så bra. Kvinnor verkar ha betydligt svårare att "enas om att dom är oense", utan att det blir ont blod mellan dem.
Citera
2026-07-03, 17:49
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte

Enligt mina stilla och ödmjuka observationer är aktiviteten det viktigaste för män. Om man är oense ibland är skit samma, så länge man gör aktiviteten tillsammans.

Eftersom jag inte umgåtts i tjejgrupper på samma sätt har jag inget att tillägga på den fronten.
Citera
2026-07-03, 17:52
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Enligt mina stilla och ödmjuka observationer är aktiviteten det viktigaste för män. Om man är oense ibland är skit samma, så länge man gör aktiviteten tillsammans.

Eftersom jag inte umgåtts i tjejgrupper på samma sätt har jag inget att tillägga på den fronten.

Man beställer milkshake för tjejerna så blir det redan en mycket bättre stämning. Ack, de tar inte lika väl till diskussioner när man närmast är okuvlig.
Citera
2026-07-03, 17:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Du verkar uppfatta både dig själv och dina väninnor som välupplysta och bildade. Men jag tycker snarare att det låter som att ni är vilseledda och mis-informerade.

Men då kan jag väl berätta för dig hur det ligger till med politiken, och varför du och dina snobbiga väninnor inte är ett dugg bättre än alla skräpmänniskor som som dyrkar sina influencers och idoler.

Politiken är nämligen ingenting annat än en flashig dokusåpa, på alla nivåer inklusive internationellt. Och inte spelar det nån roll vem som vinner valet heller, eller vem som blir president i USA.

Det enda vi vet med säkerhet (och i förväg), är att den nuvarande regeringen (eller presidenten) kommer att vara ännu sämre än den föregående.

Med den attityden så bidrar väl du och dina vänner inte mycket tills samhället heller..? Jag blir inte heller LIKA engagerad inför ett val som jag blev när jag var ung. Jag tror inte längre att valet står mellan Jesus och Djävulen, jag tror inte att skillnaderna ska bli SÅ stora som jag trodde då, beroende på vem som vinner. Nirvana infinner sig aldrig. Men visst sjutton påverkar politiken! T.ex. har ju invandringskaoset minskat under vår nuvarande regering, och vi har även fått hårdare tag mot brottslingarna, i synnerhet de kriminella gängen.

Om V och Mp skulle få över 50 procent tillsammans (hemska tanke!) skulle det bli öppna gränser igen, inga utvisningar ens vid grova brott, dalt med unga brottslingar - bara lite saft och bulle hos en snäll socialtant några gånger - o.s.v. o.s.v.. Så det är SUPERviktigt att den här regeringen vi har får fortsätta en period till.
Citera
2026-07-03, 17:57
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Han spenderade just 20 minuter med en bajskorv.

Är han en problemlösare menar du?
Han gav sig ju på problemet och försökte lösa det. En kvinna hade ringt rörmokaren eller krävt att mannen skulle lösa det åt henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in