2026-07-03, 14:38
Medlem
glockenreins avatar
Satt nyss och sket i samband med att tjejen hade några polare hemma. Gissa min förtret när min bajskorv inte spolades ner ordentligt så att jag blev fast där inne i kanske 20 min för att jag var tvungen att försöka få bort bajskorven innan någon märkte något! Medan jag var där inne och försökte få bort bajskorven med toaborsten råkade jag i alla fall överhöra kvinnofolket utanförs konversation.

Någonting som slog mig var att de seriöst bara pratar om andra människor och ointressanta saker som händer i andra människors liv. Är inte första gången de för ett sådant tråkigt samtal till skillnad från oss snubbar som snackar politik, ekonomi, sport, öl och annat skoj. Till skillnad från brudar har vi liksom en bredd och variation i våra samtal.

Nu till det som ska diskuteras: varför snackar brudar alltid om samma saker? Tröttnar de inte på att upprepa samma tråkigheter om och om igen? Varför är de mer intresserade av andras liv än sina egna?
Citera
2026-07-03, 14:43
Medlem
Baisianuss avatar
Män är problemlösare. Kvinnor är nätverkare. Kort och koncist men det är svaret.
Citera
2026-07-03, 14:47
Medlem
Tyvärr finns din beskrivning av dom kvinnor du just erfarit bland män också.
Jag brukar tröttna på att umgås med människor som bara pratar om och om och om igen, om andra människor i deras umgängeskrets. Ofta är det mycket skvaller om något negativt man får lyssna på. När dom pratat klart så ska det tas några vändor till. Samma sak, igen.
Citera
2026-07-03, 14:55
Medlem
Klas-Vegass avatar
Kvinnor är intresserade av den lilla världen (normalt), män av den stora (vi är tex programmerade att förebygga fara).

Därför fick kvinnor toapappers-hysteri under covid. JAg såg knappt en cyklande kvinna som inte hade toarullar på¨pakethållaren.

Jag är själv mer fokuserad på människor än män är normalt och tycker teknik och saker är tråkigt. Men jag har ofta fågelperspektivet gentemot kvinnor.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2026-07-03 kl. 14:59.
Citera
2026-07-03, 15:04
Medlem
lagfrukts avatar
De har alldrig behövt problemlösa så man får resultat därefter. Konsensusfolk ter sig på det viset. Eviga kafferep med meningslöst tättänkt skvaller. Detta fortgår även efter giftermålet. Skvallrets syfte var ju ursprungligen att finna sig en vettig partner. Men nu har hon en man, så varför detta ändlösa skvaller och ödsel av tid? Likt en hackande skiva som aldrig tycks hitta nästa spår och låt i albumet. Inte konstigt att Sverike numera kan liknas med en kasserad gammal kondom man finner nedför gatustenens rännil. Kvinnofolken har fått härja loss på tok för länge.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-03 kl. 15:24.
Citera
2026-07-03, 15:09
Medlem
Din allt för ingående berättelse när det gäller dina toalett seanser är nog det mest ointressanta jag läst sedan jag hoppade av konfirmationen.
Tror nog du leder ligan långt före damerna...
Citera
2026-07-03, 15:12
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Satt nyss och sket i samband med att tjejen hade några polare hemma. Gissa min förtret när min bajskorv inte spolades ner ordentligt så att jag blev fast där inne i kanske 20 min för att jag var tvungen att försöka få bort bajskorven innan någon märkte något! Medan jag var där inne och försökte få bort bajskorven med toaborsten råkade jag i alla fall överhöra kvinnofolket utanförs konversation.

Någonting som slog mig var att de seriöst bara pratar om andra människor och ointressanta saker som händer i andra människors liv. Är inte första gången de för ett sådant tråkigt samtal till skillnad från oss snubbar som snackar politik, ekonomi, sport, öl och annat skoj. Till skillnad från brudar har vi liksom en bredd och variation i våra samtal.

Nu till det som ska diskuteras: varför snackar brudar alltid om samma saker? Tröttnar de inte på att upprepa samma tråkigheter om och om igen? Varför är de mer intresserade av andras liv än sina egna?

Om din tjej pratar mer om andras liv än om erat.
Vad säger det om dig som pojkvän?

Att du måste vara Sveriges, i särfall, tråkigaste?
Citera
2026-07-03, 15:14
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Hade någon börjat snacka politik, ekonomi eller öl så hade jag dragit. Faaaaaaaaan vilka otroligt tråkiga saker att snacka om.
Citera
2026-07-03, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Din allt för ingående berättelse när det gäller dina toalett seanser är nog det mest ointressanta jag läst sedan jag hoppade av konfirmationen.
Tror nog du leder ligan långt före damerna...
Verkar vara ett i högsta grad ointressant manfolk. Har inte ens stött på någon så tråkig i verkligheten tror jag. Eller så har jag förträngt. Blir lätt så med väldigt ointressanta människor. Som tur är.

Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Om din tjej pratar mer om andras liv än om erat.
Vad säger det om dig som pojkvän?

Att du måste vara Sveriges, i särfall, tråkigaste?
Något säger mig att du redan löst ts frågeställning.

Mitt svar till ts är att det finns otroligt tråkiga/ointressanta människor och otroligt roliga/intressanta, oavsett kön. Och de roliga brukar attrahera varandra. Sen är det ni andra...
Så där har du svaret på varför du alltid träffar så totalt ointressanta brudar.
Citera
2026-07-03, 15:38
Medlem
Merwinnas avatar
Sport och öl låter som otroligt enfaldiga samtalsämnen, om man inte har något finansiellt intresse i ett fotbollslag eller ett bryggeri... Sedan tror jag att det är sant att kvinnor är mer intresserade av andra människor och deras liv, men man kan ju också välja VILKA människor man väljer att lära sig mer om. Det måste inte vara grannarna, och inte heller influencers, s.k. kungligheter, eller deltagare i dokusåpor eller Melodifestivalen.

Politik pratar mina väninnor och jag ofta, nästan för mycket ibland...!
Citera
2026-07-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein

Du verkar vara ihop med en tråkig tjej. Precis som att säga att alla män som jag träffade igår är tråkiga för att just detta gänget bara pratade om fotboll i 2h.

Jag pratat sällan om andra människor med mina tjejkompisar, vi bryr oss inte. Liksom ni ptatar vi också om världsläget. Filmer, musik och annan kultur.
Citera
2026-07-03, 15:56
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Politik pratar mina väninnor och jag ofta, nästan för mycket ibland...!

Utav intresse, råder konsensus i ert tjejgäng angående politik, eller har ni avstickare? Blir tonen hätsk om så är fallet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in