2026-07-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroDude
Det är brott mot mänskligheten.

Det betyder inte att det är en dålig idé.
Det är en dålig idé.
Citera
2026-07-03, 14:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Det är en dålig idé.

Är du här för att diskutera eugenik eller för att konstatera att människor har avvikande åsikter i nazistforumet på flashback?

Du ger sken av att vara djup som en vattenpöl och kommer inte med några argument så jag skulle inte vara förvånad om det var det sistnämnda.
Citera
2026-07-03, 14:50
Medlem
Citat:
Är du här för att diskutera eugenik eller för att konstatera att människor har avvikande åsikter i nazistforumet på flashback?

Du ger sken av att vara djup som en vattenpöl och kommer inte med några argument så jag skulle inte vara förvånad om det var det sistnämnda.
Du har startat tråden i syfte att marknadsföra eugenik som något vi borde införa trots att det är ett brott mot mänskligheten. Har jag förstått rätt?
Citera
2026-07-03, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Du har startat tråden i syfte att marknadsföra eugenik som något vi borde införa trots att det är ett brott mot mänskligheten. Har jag förstått rätt?

För att diskutera eugenik.

Vilket du inte gör, vilket är varför jag tänker avsluta det här samtalet här.
Citera
2026-07-03, 16:37
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Men, det måste finnas lägre begåvade som gör jobbet på själva golvet, för att de rikare ska bli rikare.

Om världen plötsligt kryllade av genier, vem skulle göra alla skitjobben?
Citera
2026-07-03, 16:53
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Det är en människofabrik.

Det är kollektivism, alltså står gruppen eller folket över individen.

Det är inte motsatsen till det naturliga urvalet, det är nivån över det naturliga urvalet. Det räcker inte bara med att attrahera en partner, det krävs också att resultatet av en romans måste vara tillräckligt önskvärt för att tillåtas.

Vår elit är och har alltid varit besatta av eugenik, och jag skulle vilja påstå att mänskligheten har kontrollerats som en stor farm sedan åtminstone 1850-talet.

Men målet för eugeniken har tyvärr aldrig varit att "optimera" människan i egentlig mening, förutom att göra oss till docila och lättskötta kreatur, som lyder våran husbondes (dvs maktelitens) minsta vink.
Citera
2026-07-03, 20:35
Medlem
Citat:
MAID i Kanada gör en vinst på ungefär 150 miljoner dollar per år, vilket låter i underkant. Till skillnad från Aktion T4 så är MAID frivilligt och görs av humanitära skäl. Människor slipper lida helt enkelt, vilket är något gott om du frågar mig.
Om man håller med Nitzche att "Gud är död, förblir död och vi har blod på våra händer" så är det bara "gott" att abortera foster , dränka sin egen befolkning i skulder och döda människor och kalla det humanitärt.

Citat:
Jag tänkte nämna MAID i tråden i samma stycke som det jag skrev om abort men det kändes lite för långsökt att se det som en form av eugenik i syfte att stärka folkstammen.
Abort, massinvandring och aktiv dödshjälp är tre sidor av samma Dreidel, den fjärde heter Eretz oy vey...
Citera
2026-07-03, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wonobi2021
Om man håller med Nitzche att "Gud är död, förblir död och vi har blod på våra händer" så är det bara "gott" att abortera foster , dränka sin egen befolkning i skulder och döda människor och kalla det humanitärt.

Abort, massinvandring och aktiv dödshjälp är tre sidor av samma Dreidel, den fjärde heter Eretz oy vey...

Jag är helt säker på att det skulle vara bäst för alla om du la dina politiska åsikter på hyllan tills du rett ut vad det är du tror på och vilket samfund du hör till.

Som det ser ut nu så hör du till ett samfund med en medlem, dig själv. Det är bara löjligt att diskutera moral och värderingar med någon som snickrat ihop något eget baserat på bibeln.

Om inget annat samfund kombinerar judehat och Jesus, vad kan det bero på?
Citera
2026-07-05, 18:42
Medlem
Citat:
Jag är helt säker på att det skulle vara bäst för alla om du la dina politiska åsikter på hyllan tills du rett ut vad det är du tror på och vilket samfund du hör till.
Vilka är kriterierna som du har hittat på åt alla för att få ha politiska åsikter?

Citat:
Som det ser ut nu så hör du till ett samfund med en medlem, dig själv. Det är bara löjligt att diskutera moral och värderingar med någon som snickrat ihop något eget baserat på bibeln.
Syftar du på protestanisimen eller zionismen?

Citat:
Om inget annat samfund kombinerar judehat och Jesus, vad kan det bero på?
Jesus sade att man ska älska sina fiender, Jesus fiender vill att du ska hata. Man måste liksom undra varför någon skulle hata Jesus och hitta på skitsnack om var han befinner sig just nu och hur hans mamma har levt sitt liv.
Citera
2026-07-05, 19:43
Avslutad
Citat:
Vilka är kriterierna som du har hittat på åt alla för att få ha politiska åsikter?

Orsaken till att jag frågar vilket samfund du hör till är för att du verkar förvirrad kring vad religionen innebär och hur den utövas i vardagen.

Det finns över två miljarder kristna i världen och de är organiserade i många olika samfund. Om du misslyckas med att hitta en enda gruppering som passar dig bland de där två miljarderna så tolkar jag det som att din tolkning av bibeln är helt uppåt väggarna och att det inte finns någon poäng med att diskutera med dig eftersom att du är förvirrad.
Citera
2026-07-07, 09:00
Medlem
Citat:
vad religionen innebär
Så jag ska ta din tolkning av vad saker och ting innebär som sanningen? Förklara varför.

Citat:
Det finns över två miljarder kristna i världen och de är organiserade i många olika samfund. Om du misslyckas med att hitta en enda gruppering som passar dig bland de där två miljarderna så tolkar jag det som att din tolkning av bibeln är helt uppåt väggarna och att det inte finns någon poäng med att diskutera med dig eftersom att du är förvirrad.
Det verkar mest vara du som är förvirrad... Jag får förklara i nästa inlägg antar jag.
Citera
2026-07-07, 10:53
Avslutad
Citat:
Så jag ska ta din tolkning av vad saker och ting innebär som sanningen? Förklara varför.

Du började prata om Nietzsche och att Gud är död.

Vilken jävla Gud pratar du om? Den Gud du verkar följa levde inte någon annanstans än i din fantasi vilket gör hela resonemanget och samtalet helt meningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in