2026-07-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Så du menar att det är MP som tagit dit dom?
Jag röstar inte Mp, men någonstans måste man väl ändå dra gränsen för att lägga skulden på olika partier. Ja, Mp är skyldiga till att ha förstört stora delar av Sverige genom invandring, men att därifrån anklaga dem för att ha lärt upp kråkor till att starta bråk mot miljöbusar låter ju för helvete helt efterblivet.
Citera
2026-07-03, 11:47
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är man säker på att det är sten, det kan vara nötter och liknande frukter den vill ha öppnade av en bra smäll?

Precis kråkan kastar ner jordnötter till besökarna och han hoppas givetvis att dom ska bjuda honom på lite bärs tillbaka.
Citera
2026-07-03, 12:02
Medlem
Dalulvens avatar
Råttet är mågat, för kråkan.

Man får tänka på att de är lika intelligenta som hundar.

Och släkt med T. Rex?
Citera
2026-07-03, 12:14
Medlem
Studsbolls avatar
Kråkor har mycket gott minne och är långsinta. Någon har garanterat jävlats med kråkan och nu hämnas den.
Citera
2026-07-03, 13:15
Medlem
Fangfaces avatar
Är väl ingen som gillar stockholmare, så varför skulle kråkor vara undantaget?
Citera
2026-07-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Hellre kråkor än kajor och måsar. De senare är mer flockfåglar. Kråkor och korpar är mer smarta individer.

Hugin och Munin?
Kajor tillhör kråkfåglar och är lika snarta som alla i kråkfamiljen. De är en av de mest sociala fåglarna vi har och de kan känna igen människor, individer.

Ta hand om fåglarna, speciellt under vintern.
Citera
2026-07-03, 13:33
Medlem
Stark-Senaps avatar
Kan de vara upplärda av de där dårarna som tycker det innanför tullarna skall vara lika tyst som mitt i skogen? Efter de fått bort Trädgården är kanske alla som dricker öl lovligt byte?
Citera
2026-07-03, 14:09
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Läste om kråkor som lade ut nötter vid rödljuskorsningar och sedan kom bilar och krossade nötterna och sen när det blev rött var kråkorna där snabbt och åt upp nötterna. Det kallar jag smarta fåglar
Citera
2026-07-03, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Kan de vara upplärda av de där dårarna som tycker det innanför tullarna skall vara lika tyst som mitt i skogen? Efter de fått bort Trädgården är kanske alla som dricker öl lovligt byte?
Det kan ju faktiskt vara så att de vill ha det tyst.
Citera
2026-07-03, 14:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Kråkor glömmer inte oförrätter. Så någon människa har väl behandlat kråkan fel, eller kråkorna snarare.
Kråkor är väldigt smarta, betydligt smartare än tex. katter och hundar.
Citera
2026-07-03, 14:19
Medlem
Knappast något större mysterium. Det är kul att kasta saker helt enkelt. Det borde väl öldrickarna kunna sympatisera med.
Citera
2026-07-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det kan ju faktiskt vara så att de vill ha det tyst.

Ja, nu med den nya alkohollagstiftningen för restaurang, så skulle det inte förvåna mig om det är ännu mer öldrickare och ännu livligare på uteserveringarna, så jag kan nog tänka mig att det är kråkan sätt att säga att han tycker de skränar alldeles för mycket.
De kan i varjefall vara tacksamma över att kråkan inte släpper tegelstenar på dem
Senast redigerad av Kammadaj 2026-07-03 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in