Igår, 09:01
Medlem
Skinnbanjomajorens avatar
Jag gillar sådana här nyheter Det är intressant med djur och deras beteende. Kan det vara så att den söker uppmärksamhet? Alltså så som Lassie gjorde i den gamla serien? Kanske är det någon som fastnat i en brunn.
Citera
Igår, 09:16
Medlem
svenskors avatar
Kråkor kastar sten och Skator är tjuvaktiga
Citera
Igår, 09:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnbanjomajoren
Jag gillar sådana här nyheter Det är intressant med djur och deras beteende. Kan det vara så att den söker uppmärksamhet? Alltså så som Lassie gjorde i den gamla serien? Kanske är det någon som fastnat i en brunn.

Kråkor glömmer inte oförrätter. Så någon människa har väl behandlat kråkan fel, eller kråkorna snarare.
Citera
Igår, 09:53
Avslutad
Hehe smågulligt ändå. Den/dom kanske inte gillar att alla pratar samtidigt å halvhögt å eventuell musik spelas.
Citera
Igår, 10:18
Medlem
Imnshos avatar
Hellre kråkor än kajor och måsar. De senare är mer flockfåglar. Kråkor och korpar är mer smarta individer.

Hugin och Munin?
Citera
Igår, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Kråkor glömmer inte oförrätter. Så någon människa har väl behandlat kråkan fel, eller kråkorna snarare.
Ja, som späckhuggarna som attackerar segelbåtar i ett visst område. Forskare tror att det grundar sig i att en unge bland en grupp späckhuggare skadades/dog på grund av en båt.
Citera
Igår, 10:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Ja, som späckhuggarna som attackerar segelbåtar i ett visst område. Forskare tror att det grundar sig i att en unge bland en grupp späckhuggare skadades/dog på grund av en båt.

Ja, kråkfåglar är mycket sociala djur, samt intelligenta. Även valar.
Några forskare kom fram till att kråkor/kråkfåglar har typ IQ som en 2-3 årig människa.
(BBC)
Citera
Igår, 10:54
Medlem
Att kråkfåglar är smarta vet vi, det vore trevligt om någon fågelkännare kunde lista ut vad kråkorna får ut av stenkastandet. Något är det, helt klart.

Festligt från artikeln i trådstarten,
– Utanför museet uppvisar kråkor ett liknande beteende. De tar valnötter från ett träd, flyger upp och släpper dem från luften. Det hjälper sällan, men så kör en buss över nöten så den knäcks och så får de tag i maten inuti.
Det var för övrigt en riktigt skön skylt som German Beer Hall hade fått till.
Citera
Igår, 10:57
Medlem
Tavastehuss avatar
Och så säger folk att det aldrig händer något på Kungsholmen. T o m fågellivet är actionorienterat
Citera
Igår, 11:01
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Kråkan är nekad en öl och är sur
Citera
Igår, 11:22
Medlem
FarliKorvs avatar
Det är min kråka som jag tränat upp i att kasta sten på fyllskallar.
Citera
Igår, 11:39
Medlem
Regnar småsten på gästerna.. vad gör de? Jo flyttar på sig. Vad blir kvar? Smulor å rester, kanske en skål med nötter. Tror det är vad pippin kommit på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in