2026-07-03, 10:03
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Hmm. Intrum öppnade på 3,60 idag men har fallit igen, ner till 3,38… Inga jättesummor, alltså - men det är ändå typ 40 tusen eller så. Plus hävstångseffekten. Det blir snabbt mycket pengar när det går utför - med så hög belåning…
Hur mycket satsade dåren i Intrum? Tittar man på utvecklingen så blir man mörkrädd!
Citera
2026-07-03, 10:27
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Hur mycket satsade dåren i Intrum? Tittar man på utvecklingen så blir man mörkrädd!

Jag tror Enuddafigur nämnt att han äger 150000 aktier och jag tror GAV är på någonstans runt 3:60 (Han köpte de första 100000 aktierna för 4 konor jämnt.)

Enuddafigur får rätta mig om jag har fel här...
Citera
2026-07-03, 11:41
Medlem
Citat:
Jag tror Enuddafigur nämnt att han äger 150000 aktier och jag tror GAV är på någonstans runt 3:60 (Han köpte de första 100000 aktierna för 4 konor jämnt.)

Enuddafigur får rätta mig om jag har fel här...

Han äger 100K aktier i Intrum. Han sålde 50K när han var överbelånad häromdagen. Gav 3,62 på dessa.
Citera
2026-07-03, 12:02
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Han äger 100K aktier i Intrum. Han sålde 50K när han var överbelånad häromdagen. Gav 3,62 på dessa.

Tack för klargörandet.

(100.000 aktier gör det ju onekligen enklare att räkna med, så varje öre upp eller ned ger 1000 kronor på slutraden, så att säga).
Citera
2026-07-03, 18:11
Medlem
Kolonns avatar
Hexatronic ner idag trots glad börsen. Känns som att den aktien har toppat för denna perioden.
Citera
2026-07-03, 18:13
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Hexatronic ner idag trots glad börsen. Känns som att den aktien har toppat för denna perioden.

Onekligen. Kan bli -10% på rapportdagen, då sitter AA i skiten igen.
Citera
2026-07-03, 21:07
Medlem
Det lyxiga vanlifelivet kan börja! "Husbilen" är inredd. Ska vi säga något spartanskt Det enda AA inte packat är tandborste. Så snart vädret är ok drar han! Vilket äventyr!
Citera
2026-07-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Det lyxiga vanlifelivet kan börja! "Husbilen" är inredd. Ska vi säga något spartanskt Det enda AA inte packat är tandborste. Så snart vädret är ok drar han! Vilket äventyr!

När min son var en 5-6 år gammal brukade han bygga en koja under matsalsbordet. Han fäste tygstycken längs kanterna precis som AA gjort i bilen. Sen samlade han ihop proviant från köket och låg i sin koja med en ficklampa och läste serietidningar. Jag tror att AA:s rygg klarar ungefär en natt i den där bilen, sen ger han upp och talar inte mer om saken.
Citera
2026-07-03, 21:30
Medlem
Jagarjagarens avatar
Hmm. Man undrar ju hur AA ser på avslutningen på börsveckan?

Hexatronic ner idag
Intrum ner idag
AMD ner igår (och jag har inte sett nån statistik för idag?)

För en utomstående kan det ses mig som att veckoslutet så att säga går i moll-toner?
Citera
2026-07-03, 21:36
Medlem
Fejkits avatar
Citat:

Hexatronic ner idag
Intrum ner idag

För en utomstående kan det ses mig som att veckoslutet så att säga går i moll-toner?

-4,26% för AMD
Citera
2026-07-03, 22:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Hexatronic ner idag
Intrum ner idag

Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
-4,26% för AMD

New York håller stängt i dag pga att självständighetsdagen 4th of July infaller i morgon lördag. Så det är gårdagskursen du ser.

Räddningen för AA:s (över)belåning?
Citera
2026-07-03, 22:26
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
När min son var en 5-6 år gammal brukade han bygga en koja under matsalsbordet. Han fäste tygstycken längs kanterna precis som AA gjort i bilen. Sen samlade han ihop proviant från köket och låg i sin koja med en ficklampa och läste serietidningar. Jag tror att AA:s rygg klarar ungefär en natt i den där bilen, sen ger han upp och talar inte mer om saken.

Igenkänning

Men det knepiga är ju att AA inte är nåt barn, snarare ett förvuxet sådant som samtidigt förväntas leva som en vuxen och ta vuxenansvar. Vattenskoter, husbilsdrömmar och huvudlös spekulation med lånade pengar är kanske inte vad man förväntar sig av en ansvarstagande familjefar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in