Citat:
Ursprungligen postat av
Tausen
Ett tips i all välmening. Du kommer ALDRIG(!), ALDRIG NÅGONSIN förstå hur en psykopat/sociopat/narcissist tänker.
Vi normala människor med empati för våra medmänniskor, fattar inte varför dessa varelser beter sig så vidrigt och märkligt.
Det jag har sett och hört efter ”Hatet”, så verkar det som att han är van (att hans ”lite korkade” följare och media) tyckte att det räckte med att han klappade på en tjock hög med papper och satt invirad i sin tjocka stickade offer-all-one-piece…
Jag hoppas att han mamma får upprättelse nu. Stackars kvinna vad hon har tvingats gå igenom 💔
Verkligen 🙏 måste ha och fortfarande vara helt fruktansvärt, särskilt när det orsakas av ens eget barn 👿
Jag tror faktiskt att det går att förstå betydligt mer än man först kan tro. I just det här fallet handlar min fundering inte om hur han fungerar som person i största allmänhet, utan om varför han valde att lägga ut dokument som gjorde det möjligt att kontrollera hans egna uppgifter. Det är ett väldigt konkret beslut, och sådana beslut brukar ändå bottna i någon form av logik eller motivation, även om den inte är uppenbar.
Mer generellt tror jag inte heller att människor med exempelvis narcissistiska eller psykopatiska drag är omöjliga att förstå. Tvärtom försöker ju psykologin förklara varför människor tänker och agerar som de gör. Det handlar inte om att de saknar all logik, utan om att andra drivkrafter, prioriteringar och motivationsmönster kan väga tyngre än hos de flesta andra.