2026-07-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Skäms för att jag inte nämnde Goatbrainkebab! Frågan är om inte Jocke är mest rädd för henne…

Hon är grym, men dom kompletterar varandra bra. Hon kör raka fakta och Medviktarna reagerar och bekräftar alla våra tankar. Riktigt bra upplägg. Jockiboi försöker säkert sänka henne också, men där hugger han i sten... också. Fy fan vilket dream team 😎
Citera
2026-07-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddevonal
Hon är grym, men dom kompletterar varandra bra. Hon kör raka fakta och Medviktarna reagerar och bekräftar alla våra tankar. Riktigt bra upplägg. Jockiboi försöker säkert sänka henne också, men där hugger han i sten... också. Fy fan vilket dream team 😎
Jag instämmer. Den här granskningen som Goatbrain gjort och som medviktarna reagerar på kan möjligen innebära slutet för Joakim Bordell.

Axel har varit en väldigt positiv spelare också och jag hoppas att han lägger in en växel och drar fram alla självklara motsägelser och lögner.

Funderar också på att skriva till tidningarna. Bra att flera gjort det redan!
Citera
2026-07-02, 16:20
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Nu har jag skickat in ett tips till Aftonbladet. Får se om man ens får svar. Tror att chansen är större där än Expressen eftersom Ellinor Saari säkert stoppar allt hon får nys om, som den lydiga undersåte till Jockiboi hon är. Om fler tipsar så kanske de inser att detta faktiskt är att ta på allvar!

Vad, av allt han gör/gjort, har du tipsat om?

Måste vara svårt att välja något bland allt tänker jag.
Citera
2026-07-02, 17:54
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vad, av allt han gör/gjort, har du tipsat om?

Måste vara svårt att välja något bland allt tänker jag.
Jag tipsade om att det finns ett omfattande videomaterial där Goatbrainkebab gått igenom Joakim Lundells egna socialtjänsthandlingar, som Joakim själv publicerat, och jämfört dem med det som sägs i podden Sanningen måste fram. Att det är dags att ngn tar vid där "Hatet" slutade ...

Jag skrev att flera av Joakims påståenden inte stämmer överens med vad handlingarna faktiskt visar. Tvärtom har innehållet ändrats, överdrivits och ibland rent av fabricerats, vilket ger en helt annan bild än den som framgår av dokumenten. Eftersom Joakim byggt en stor del av sitt varumärke på berättelsen om sin uppväxt tycker jag att det här är något som borde granskas journalistiskt.

Så jag tog inte upp ngn enskild punkt utan länkade till videos om detta (Medvikts, Goatbrainkebab och även till Jockibois "Varje sida räknas").

Hoppas att de nappar!
Citera
2026-07-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddevonal
Axel är inte så mycket att räkna med längre, han har fullt upp med politiken. Jag hade en god förhoppning när han pratade om att knoga upp tidigt i våras, men det blev inte så mycket efter det. Just nu är Medviktarna och Goatbrainkebab de tuffaste korten, och dom har varit konsekventa sedan dag ett, oavsett vem deras mål varit inriktade på. Är det någon som som petar ner den blonderade mytomanen så är det dom

Vad gäller Axel så tror jag bestämt att han ff är att räkna med. Han verkar ha en otrolig förmåga att kunna sitta med olika projekt rullande samtidigt som han exempelvis streamar politik.

Han sitter och antecknar mycket. Senast nu är ju när han med sitt sanslösa tålamod sitter och går igenom cha cha cha chatten. Han skriver ner allt av vikt. ALLT SPARAS.
Min magkänsla säger mig att Axel inte har släppt Jockiboi och han står vid sitt ord.

Även BrottochBlandat har tillfört mycket. Så shoutout även till dom.
Senast redigerad av Jupiter7301 2026-07-02 kl. 19:22.
Citera
2026-07-02, 20:44
Medlem
Telepatisks avatar
Haha bästa kommentaren någonsin i Brott och Blandats kommentarsfält:
Citat:
Jag hörde något sjukt förut, tydligen växer påsarna under ögonen när man ljuger 😂😂😂
Citera
2026-07-02, 22:10
Medlem
HudHertiginnans avatar
Jag må vara otålig, men jag anser att varje minut räknas när det gäller att sätta stopp för en person som jag uppfattar som rent samhällsfarlig. Därför har jag nu även skickat ett tips till Expressen. Det bygger i mångt och mycket på samma grundidé.

Jag tänkte att Aftonbladet skulle få första tjing eftersom jag sympatiserar mer med dem. Men om de inte ens bemödar sig med att svara – då får konkurrenten ta del av materialet! Hahaha.

Händer ingenting nu kommer jag att börja ringa TV4 och andra redaktioner. Det finns alldeles för mycket material för att de inte åtminstone ska vilja börja titta närmare på detta.
Citera
2026-07-02, 22:13
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Haha bästa kommentaren någonsin i Brott och Blandats kommentarsfält:
Den var faktiskt bra. Sorgligt när påsarna växer trots att man tagit in Sveriges främsta ögonpåskirurg för att korrigera just detta. Det måste betyda att det är något annat som styr ögonpåsarnas framväxt!
Citera
2026-07-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Jag må vara otålig, men jag anser att varje minut räknas när det gäller att sätta stopp för en person som jag uppfattar som rent samhällsfarlig. Därför har jag nu även skickat ett tips till Expressen. Det bygger i mångt och mycket på samma grundidé.

Jag tänkte att Aftonbladet skulle få första tjing eftersom jag sympatiserar mer med dem. Men om de inte ens bemödar sig med att svara – då får konkurrenten ta del av materialet! Hahaha.

Händer ingenting nu kommer jag att börja ringa TV4 och andra redaktioner. Det finns alldeles för mycket material för att de inte åtminstone ska vilja börja titta närmare på detta.

Jag är inte journalist, men jag har jobbat runt media mycket och jag undrar om kvällstidningarna skulle ha en sådan artikel, de tar sällan in den typen av granskningar utan skriver mer "rena nyheter". Jag kan tänka mig att en tidning som till exempel Filter skulle kunna göra mer av det. Det var ju till exempel de som hade artikeln där Sture Bergvall intervjuades om att han känner igen sig i Joakim Lundell. . .

Om man börjar där så hänger andra kanske på eftersom nyhetsvärdet ökar ("Joakim Lundell uthängd som lögnare", typ! :-)
Citera
2026-07-03, 00:19
Medlem
Ända sedan jag såg Hatet har jag försökt förstå hur Jocke kunde lägga ut sina socpapper så att folk faktiskt kunde kontrollera sanningshalten i det han påstod.
Jag har kommit på några olika teorier.
Jag tror inte att alla stämmer, och kanske inte ens någon av dem, men jag skulle verkligen uppskatta om ni som också är engagerade och kanske till och med har en del insyn ville dela med er av era tankar.
Vilka av de här teorierna, eller helt andra förklaringar, tror ni ligger bakom det här, enligt mig, helt obegripliga tilltaget?

Den förklaring jag själv tycker framstår som mest sannolik är inte att den här personen medvetet "avslöjar sig själv", utan att han under väldigt lång tid har levt med en egen version av sin historia som blivit viktigare än originalmaterialet. Han har under många är berättat samma berättelse, fått människor att tro på den och vant sig vid att de flesta accepterar hans tolkning utan att själva läsa dokumenten. Efter ett decennium av att ha haft tolkningsföreträdet är det inte orimligt att han börjar ta för givet att andra kommer fortsätta läsa materialet genom hans glasögon.
Det betyder inte nödvändigtvis att han medvetet hittar på varje detalj i stunden. Snarare kan hans egen berättelse ha blivit den verklighet han själv utgår från. När han läser ett dokument ser han därför inte bara orden på pappret, utan tolkar dem genom den identitet han byggt upp under många år. Om han ser sig själv som den som blivit sviken, missförstådd och illa behandlad kommer han också att uppleva att dokumenten i någon mening "visar" detta, även när en utomstående läser samma text och kommer fram till en helt annan slutsats.
Samtidigt verkar han kraftigt överskatta sin förmåga att styra hur andra människor uppfattar materialet.
Han är van vid att sammanfatta, välja ut citat och sätta den känslomässiga ramen innan någon annan hunnit bilda sig en egen uppfattning. Därför kanske han inte ens föreställer sig att någon faktiskt kommer att läsa hundratals sidor, jämföra dem med vad han sagt under många år och systematiskt leta efter motsägelser.
Det som utifrån ser ut som ett ofattbart risktagande kan därför, ur hans perspektiv, ha framstått som ganska riskfritt.

Det finns dock andra tänkbara förklaringar som också skulle kunna passa en person med ett liknande psykologiskt mönster.
En möjlighet är att dokumenten framför allt fyller en symbolisk funktion. Själva innehållet är mindre viktigt än att de existerar. Att kunna säga "allt finns dokumenterat" ger berättelsen auktoritet, trots att de flesta aldrig läser materialet. Dokumenten blir då mer en rekvisita som förstärker rollen som offer än ett faktiskt bevis för det som påstås.
En annan möjlighet är att personen under åratal fått så mycket bekräftelse från sin omgivning att han blivit övertygad om att hans version alltid kommer att vinna. När människor länge har trott på honom, försvarat honom och spridit hans berättelse kan han gradvis förlora respekten för risken att bli granskad. Det handlar då mindre om att han är säker på att dokumenten stödjer honom och mer om att han blivit säker på att människor kommer tro på honom ändå.
Ytterligare en möjlighet är att personen inte främst försöker försvara en specifik historisk sanning, utan en identitet. Om självbilden bygger på att vara den som blivit utsatt blir det viktigaste inte exakt vem som gjort vad, utan att berättelsen alltid leder fram till samma slutsats: att någon annan bär skulden för hur livet blev. Det skulle kunna förklara varför olika personer under årens lopp får rollen som den stora förövaren, samtidigt som grundberättelsen om honom själv förblir densamma. Det är inte nödvändigtvis de enskilda händelserna som måste försvaras, utan den övergripande bilden av vem han är.
Citera
2026-07-03, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Jag är inte journalist, men jag har jobbat runt media mycket och jag undrar om kvällstidningarna skulle ha en sådan artikel, de tar sällan in den typen av granskningar utan skriver mer "rena nyheter". Jag kan tänka mig att en tidning som till exempel Filter skulle kunna göra mer av det. Det var ju till exempel de som hade artikeln där Sture Bergvall intervjuades om att han känner igen sig i Joakim Lundell. . .

Om man börjar där så hänger andra kanske på eftersom nyhetsvärdet ökar ("Joakim Lundell uthängd som lögnare", typ! :-)

Väldigt bra idé!

Filter har gjort flera tunga avslöjanden som faktiskt fått stora efterverkningar i samhället. De har också den typ av resurser som krävs för att kunna lägga den tid som behövs för att få fram den bevisning som krävs för en publicering. Samtidigt tror jag att det krävs att de redan från början får en del konkreta uppgifter och att de som själva blivit utsatta vågar prata med journalisterna.
Citera
2026-07-03, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Ända sedan jag såg Hatet har jag försökt förstå hur Jocke kunde lägga ut sina socpapper så att folk faktiskt kunde kontrollera sanningshalten i det han påstod.
Jag har kommit på några olika teorier.
Jag tror inte att alla stämmer, och kanske inte ens någon av dem, men
jag skulle verkligen uppskatta om ni som också är engagerade och kanske till och med har en del insyn ville dela med er av era tankar.
Vilka av de här teorierna, eller helt andra
förklaringar, tror ni ligger bakom det här, enligt mig, helt obegripliga tilltaget?

Den förklaring jag själv tycker framstår som mest sannolik är inte att den här personen medvetet "avslöjar sig själv", utan att han under väldigt lång tid har levt med en egen version av sin historia som blivit viktigare än originalmaterialet. Han har under många är berättat samma berättelse, fått människor att tro på den och vant sig vid att de flesta accepterar hans tolkning utan att själva läsa dokumenten. Efter ett decennium av att ha haft tolkningsföreträdet är det inte orimligt att han börjar ta för givet att andra kommer fortsätta läsa materialet genom hans glasögon.
Det betyder inte nödvändigtvis att han medvetet hittar på varje detalj i stunden. Snarare kan hans egen berättelse ha blivit den verklighet han själv utgår från. När han läser ett dokument ser han därför inte bara orden på pappret, utan tolkar dem genom den identitet han byggt upp under många år. Om han ser sig själv som den som blivit sviken, missförstådd och illa behandlad kommer han också att uppleva att dokumenten i någon mening "visar" detta, även när en utomstående läser samma text och kommer fram till en helt annan slutsats.
Samtidigt verkar han kraftigt överskatta sin förmåga att styra hur andra människor uppfattar materialet.
Han är van vid att sammanfatta, välja ut citat och sätta den känslomässiga ramen innan någon annan hunnit bilda sig en egen uppfattning. Därför kanske han inte ens föreställer sig att någon faktiskt kommer att läsa hundratals sidor, jämföra dem med vad han sagt under många år och systematiskt leta efter motsägelser.
Det som utifrån ser ut som ett ofattbart risktagande kan därför, ur hans perspektiv, ha framstått som ganska riskfritt.

Det finns dock andra tänkbara förklaringar som också skulle kunna passa en person med ett liknande psykologiskt mönster.
En möjlighet är att dokumenten framför allt fyller en symbolisk funktion. Själva innehållet är mindre viktigt än att de existerar. Att kunna säga "allt finns dokumenterat" ger berättelsen auktoritet, trots att de flesta aldrig läser materialet. Dokumenten blir då mer en rekvisita som förstärker rollen som offer än ett faktiskt bevis för det som påstås.
En annan möjlighet är att personen under åratal fått så mycket bekräftelse från sin omgivning att han blivit övertygad om att hans version alltid kommer att vinna. När människor länge har trott på honom, försvarat honom och spridit hans berättelse kan han gradvis förlora respekten för risken att bli granskad. Det handlar då mindre om att han är säker på att dokumenten stödjer honom och mer om att han blivit säker på att människor kommer tro på honom ändå.
Ytterligare en möjlighet är att personen inte främst försöker försvara en specifik historisk sanning, utan en identitet. Om självbilden bygger på att vara den som blivit utsatt blir det viktigaste inte exakt vem som gjort vad, utan att berättelsen alltid leder fram till samma slutsats: att någon annan bär skulden för hur livet blev. Det skulle kunna förklara varför olika personer under årens lopp får rollen som den stora förövaren, samtidigt som grundberättelsen om honom själv förblir densamma. Det är inte nödvändigtvis de enskilda händelserna som måste försvaras, utan den övergripande bilden av vem han är.
Ett tips i all välmening. Du kommer ALDRIG(!), ALDRIG NÅGONSIN förstå hur en psykopat/sociopat/narcissist tänker.

Vi normala människor med empati för våra medmänniskor, fattar inte varför dessa varelser beter sig så vidrigt och märkligt.

Det jag har sett och hört efter ”Hatet”, så verkar det som att han är van (att hans ”lite korkade” följare och media) tyckte att det räckte med att han klappade på en tjock hög med papper och satt invirad i sin tjocka stickade offer-all-one-piece…

Jag hoppas att han mamma får upprättelse nu. Stackars kvinna vad hon har tvingats gå igenom 💔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in