2026-06-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkatt13
Hade mitt läkarmöte igår digitalt och blev inget akut inbokat UP jag uppfattade det som det blir efter sommaren. Men kommer behöva lämna ungefär en gång om året så det är i samband med medicinering. Tack för hjälpen <3

Så dom sa att du kommer att få lämna urinprov? Trodde inte dom gjorde så, ingen fara stort lycka till
Citera
2026-06-30, 20:09
Medlem
Orre4444s avatar
Tog alprazolam(ksalol) 6 mg i fredags och högst 9mg i lördags och ska lämna urinprov på torsdag hos frivården pga att jag har 3 års skyddstillsyn.

Har tagit fredag/lördag och pissat rent från benso på måndagen tidigare men undrar för det var rätt höga intag under helgen.
Tror ni att det kommer synas.?Jag har alltså inte tagit söndags,måndags,idag tisdag och onsdag samt natt,morgon,lunch torsdag
Citera
2026-07-02, 15:25
Medlem
Orre4444s avatar
Jag var ren. Tog 6mg alprazolam fredag 9mg alprazolam lördag. Ren vid urinprov på frivården på torsdag. Nu blir det 11 dagars flöddrande till nästa prov.

Kanske ger svar för andra som undrar.
Ha det bäst
Citera
2026-07-02, 15:40
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orre4444
Jag var ren. Tog 6mg alprazolam fredag 9mg alprazolam lördag. Ren vid urinprov på frivården på torsdag. Nu blir det 11 dagars flöddrande till nästa prov.

Kanske ger svar för andra som undrar.
Ha det bäst

Antar det är sticka du får ta om du kunde ge oss svaret så fort? På många stickor så är benzo ihopsamlade för att mäta om det ger utslag på oxazepam, för de flesta benzo bryts ned till just det ämnet. Alpra bryts däremot inte ned till oxazepam och kan därför ofta flyga under radarn. Finns det ingen sticka som mäter specifikt efter metaboliter från alpra så klarar man sig. Har för mig stickan som mäter efter alpra kallas för acl.

Jag måste sticka upp ett varningens finger här för dig. Jag antar det inte är receptbelagda apoteksvaror du knaprar i dig. Det kan mycket väl vara att du någon gång får något som är utblandat eller någon annan benzo istället för ren alprazolam. Har du otur så kommer du bomma direkt då.
Senast redigerad av isgeten 2026-07-02 kl. 15:47.
Citera
2026-07-02, 17:44
Medlem
Någon som vet om de tar blodprov inom psykiatrin i Stockholm? Har gjort blodprov för dem innan, men då är det som vilket blodprov inom sjukvården som helst, och man går och gör det själv efter en provtagningsremiss.

Men nu har jag fått en kallelse och det är otydligt vad de testar, det står bara "drogscreening". Kan man utgå från att det är endast urin?
Citera
2026-07-02, 21:16
Medlem
Kalaskjelles avatar
Brukat cannabis nästan dagligen mellan typ januari till 7 juni. (1ggr per dag på kvällen innan sova)
Så inte rört något på snart en månad.
Nu idag så provade jag kissa i en kopp och prova med sånt snabbtest.

Alla 3 rader i tester var negativa.

Beställde hem detta https://dinatester.se/drogtest/cannabis-test-thc/thc-test-3-panel-5st för att jag bara vill prova och se.

Kan det verkligen stämma?
Senast redigerad av Kalaskjelle 2026-07-02 kl. 21:19.
Citera
2026-07-02, 22:19
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskjelle
Brukat cannabis nästan dagligen mellan typ januari till 7 juni. (1ggr per dag på kvällen innan sova)
Så inte rört något på snart en månad.
Nu idag så provade jag kissa i en kopp och prova med sånt snabbtest.

Alla 3 rader i tester var negativa.

Beställde hem detta https://dinatester.se/drogtest/cannabis-test-thc/thc-test-3-panel-5st för att jag bara vill prova och se.

Kan det verkligen stämma?

Om du rökt grönt och inte tokrökt; ja, det bör vara riskfritt med ett UP. En månad är lång tid!
Citera
2026-07-02, 22:22
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bechstein.1996
Någon som vet om de tar blodprov inom psykiatrin i Stockholm? Har gjort blodprov för dem innan, men då är det som vilket blodprov inom sjukvården som helst, och man går och gör det själv efter en provtagningsremiss.

Men nu har jag fått en kallelse och det är otydligt vad de testar, det står bara "drogscreening". Kan man utgå från att det är endast urin?

Iom att det är läkare across the bench kan de mkt väl slå till med ett blodprov. Skulle väl isf vara peth (sponken) som kan "visa mer" än ett UP?
Citera
2026-07-02, 22:45
Medlem
Kalaskjelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Om du rökt grönt och inte tokrökt; ja, det bör vara riskfritt med ett UP. En månad är lång tid!

Endast grönt, någon enstaka cocktail med grönt och brunt i samma bong.
Men har absolut inte tokrökt, endast 1 gång på kvällen dagligen. Kanske 3-4 mindre laddningar med bongripp varje gång.

En månad är ju jättelite i detta sammanhang?
Hade jag verkligen klarat ett riktigt drogprov som går till labb?
Citera
2026-07-02, 22:48
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Endast grönt, någon enstaka cocktail med grönt och brunt i samma bong.
Men har absolut inte tokrökt, endast 1 gång på kvällen dagligen. Kanske 3-4 mindre laddningar med bongripp varje gång.

En månad är ju jättelite i detta sammanhang?
Hade jag verkligen klarat ett riktigt drogprov som går till labb?

Svårt att säga - men jag tror du hade det.
Citera
2026-07-02, 23:08
Medlem
Kalaskjelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Svårt att säga - men jag tror du hade det.

Jag som varit så funderande och slutade redan i början av juni för att göra prov i september.
Citera
2026-07-02, 23:12
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Jag som varit så funderande och slutade redan i början av juni för att göra prov i september.

Du är inte klok! Fast tänk såhär, du har ju renat kroppen nu och kan bolma på hela juli!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in