2026-07-02, 21:50
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Blev inte detta klassat precis?
Citera
2026-07-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Aha, jag tänkte mest eftersom det var jag som betalade och använde min adress som fakturering och email. Tänker det brukar väl i regel dröja innan man hör något om det skulle vara så att det beslagtas ? Dessutom var det ingen stor mängd heller. 5g isolat
Yes, men det står inte vad du köpt med ditt konto och alla har tillgång till din adress/mail och skulle därav kunna göra en sådan beställning själv, menar att det inte skulle hålla i rätten då dom inte kan bevisa att du köpt något illegalt (vilket du inte har även om man skulle styrka ditt köp).

Oroa dig inte, ge det lite mer tid och kolla vad det står i postappen/tracking.
Du kommer bli notifierad om det blir beslagtaget.
Blir det beslagtaget så kontakta butiken ifråga.

Tycker det är hemskt att folk som handlar så pass vanliga produkter (som säljs lagligt i butik i länderna nära oss) ska behöva oroa sig i onödan. Helt onödiga resurser där man försöker tvinga folk till att leva på det viset man själv anser är det rätta, rätten att bestämma över andras kroppar är bara ett symptom av fascism.
Vi behöver en reform/modernisering av narkotikapolitiken, inte diktaturfasoner och tvång.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare

Typ två veckor kvar till klassningen. Är glad att jag gjorde ett litet köp iaf, försvinner ju snart. Skumt att regeringen vill att folk ska bidra till kriminalitet istället för skatteintäkterna. Dom tänker helt uppochner.
Senast redigerad av N0.N4M3 2026-07-02 kl. 21:56.
Citera
2026-07-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Typ två veckor kvar till klassningen. Är glad att jag
gjorde ett litet köp iaf, försvinner ju snart. Skumt att regeringen vill att folk ska bidra till kriminalitet istället för skatteintäkterna. Dom tänker helt uppochner.

Ja det är ganska lustigt faktiskt, sorgligt men sant. Det står bara brevterminalen 2a juli och 18:00 försändelse är på väg och en liten ful lastbil, samt att det är beräknat att anlända imorgon till honom då det är jag som ser statusen i postnord appen
Citera
2026-07-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Smakar skumt men påverkar hjärnan? Ja det låter hälsosamt.
En fråga, har du någon som helst aning vad det är innehåller eller bryr du dig inte för fem öre så länge det snurrar till lite?

Genuint nyfiken på hur folk tänker. Känns som man märker fler och fler som helt ärligt inte bryr sig om det är råttgift dom röker så länge något händer efter det lämnat lungorna, lite yrsel eller något skoj.

Jag har rökt brass i många år och vet hur THC ska kännas, och dessa prerolls känns så när man röker dem, ruset alltså. THCA blir som bekant vanligt THC när det utsätts för värme, och det är THC du egentligen blir hög på.

Det jag misstänker i allra värsta fall är att de helt enkelt sprayat THCA på något annat växtmaterial än just hampa, och att det är därför deras nuvarande prerolls smakar annorlunda. Hade varit logiskt att hitta något billigare växtmaterial att använda, då det blir dyrt med hampa i längden.

Jag har bunkrat upp som in i helvete med THCA-gräs nu. Efter det tar slut tänkte jag testa ett par THCNM-vapes som jag köpte från Smoketower. Jag är inte direkt extatisk över att behöva gå över till syntetiska saker då det påminner mig om spice. Men för att vara rättvis så kändes spice extremt likt vanligt THC, fast utan euforin. Hade spice lanserats idag, nu när vi har vapes, så hade det nog blivit mer poppis än det var. Det är betydligt mer behagligt att puffa på en vape än att röka vad det nu var för växtmaterial som de sprayade spice-kemikalierna på.

Det är regeringen som tvingar mig till att förstöra min hjärna och kropp på det här sättet. Om jag måste vape:a spice för att bli hög nog att stå ut så kanske de borde legalisera Cannabis då för att rädda mitt liv.
Citera
2026-07-03, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WizLiz
Vad är det för jävla svar och kommentarer du kommer med? Du tillför ju noll och ingenting. Har du behov av att hävda dig eller?

Jag skriver ju "obehagligt", de flesta associerar inte det med något positivt direkt. Man blir bäng, jag har testat, kommer inte köpa det något mer då jag, precis som jag skriver, misstänker nån form av spiceblandning lr liknande, inte bara cannabinoider och terpener etc som de hävdar.

Och det jag skrev var ett svar på "vad kommer nu när thc-a blir förbjudet?" ..... Om det inte innehåller thca så kanske det är nästa grej de kommer köra på I branschen.

Vadå vad för svar jag kommer med? Är det en seriös fråga?
Jag har ju varnat för spice i dessa fuffens knaster-produkter i säkert 50 inlägg i denna trådjävel (för Din skull), som ni pundare inte har en aning om vad ni röker - men ändock så dumförklarar du mig efter att du beställer, betalar och röker dessa fuffens produkter som du själv nu, efter mina 50 inlägg av varningar (och flera Positiva tester för just Spice), misstänker är Spice?

Var är det för fel på er desperata utan pålitliga kontakter? Seriöst? Snälla svara.

Helt jävla hysteriskt att pundare ska upprepa, sedan 50 sidor tillbaka, "du tillför ingenting till denna tråden" när det enda jag gjort är just varna framtida köpare, som dig, att köpa dessa produkter då ni blir både förtgiftade och lurade. Och ändå beställer Idioter som dig och kommenterar 50 trådar senare "du tillför ingenting" samtidigt som du själv skriver "jag tror jag fått spice".

Herregud. Förstår mer och mer varför det bara är 1 jävla land i världen som har direktdemokrati. För många bland oss är totalt jävla hjärndöda

Finns du på riktigt eller är du bara en NPC i min virtuella värld? Börjar undra.
Senast redigerad av golarskjutare 2026-07-03 kl. 04:43.
Citera
2026-07-03, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the.brutal.truth
Jag har rökt brass i många år och vet hur THC ska kännas, och dessa prerolls känns så när man röker dem, ruset alltså. THCA blir som bekant vanligt THC när det utsätts för värme, och det är THC du egentligen blir hög på.

Det jag misstänker i allra värsta fall är att de helt enkelt sprayat THCA på något annat växtmaterial än just hampa, och att det är därför deras nuvarande prerolls smakar annorlunda. Hade varit logiskt att hitta något billigare växtmaterial att använda, då det blir dyrt med hampa i längden.

Jag har bunkrat upp som in i helvete med THCA-gräs nu. Efter det tar slut tänkte jag testa ett par THCNM-vapes som jag köpte från Smoketower. Jag är inte direkt extatisk över att behöva gå över till syntetiska saker då det påminner mig om spice. Men för att vara rättvis så kändes spice extremt likt vanligt THC, fast utan euforin. Hade spice lanserats idag, nu när vi har vapes, så hade det nog blivit mer poppis än det var. Det är betydligt mer behagligt att puffa på en vape än att röka vad det nu var för växtmaterial som de sprayade spice-kemikalierna på.

Det är regeringen som tvingar mig till att förstöra min hjärna och kropp på det här sättet. Om jag måste vape:a spice för att bli hög nog att stå ut så kanske de borde legalisera Cannabis då för att rädda mitt liv.

Fast du kan ju lära dig att använda bitcoin/monero också. Krävs ingen rymdforskare för det och det finns faktiskt en hel del Äkta brunt och grönt på darknet. Bara så du vet.

Förövrigt blev thca-isolat 5x dyrare och svårare att ta in i Sve rike sedan utredningen började 2025 och knaster (spice) är fortfarande 5x billigare köpa in från kina än "thca" isolat från EU.

Så jag kan garantera dig att du har kina-knaster i lungorna och det som gav dig "thc-rus". Men du struntar väl i min okunskap och vet bäst själv. Och vem bryr sig? Så länge placebo gör sitt med abistensen så krigar du en dag vidare? Imorgon är nytt problem, vem bryr sig.......eller hur?
Senast redigerad av golarskjutare 2026-07-03 kl. 04:25.
Citera
2026-07-03, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare

Allt knaster blir klassat tillslut. Men det kommer nytt knaster inom kort för alla utan riktiga kontakter eller 11 hjärnceller över för att lära sig köpa bitcoin och riktigt röka (ja äkta cannabis går fortfarande köpa). Så du kan vara lugn.
Citera
2026-07-03, 10:12
Medlem
Golarn håll käften ditt våp. Så jävla kass I huvudet du är alltså....

Till övriga här i tråden som är normalt funtade kan jag lägga min oro åt sidan jag tidigare hade (föregående hjälpsamma medmänniska hade rätt, inget beslagtaget) leveransen är framme i staden min vän bor och det gick snabbt då paketet färdats en ganska lång väg. Knappt ett dygn tog det. Ha en fin dag
Citera
2026-07-03, 11:02
Medlem
Citat:
Fast du kan ju lära dig att använda bitcoin/monero också. Krävs ingen rymdforskare för det och det finns faktiskt en hel del Äkta brunt och grönt på darknet. Bara så du vet.

Förövrigt blev thca-isolat 5x dyrare och svårare att ta in i Sve rike sedan utredningen började 2025 och knaster (spice) är fortfarande 5x billigare köpa in från kina än "thca" isolat från EU.

Så jag kan garantera dig att du har kina-knaster i lungorna och det som gav dig "thc-rus". Men du struntar väl i min okunskap och vet bäst själv. Och vem bryr sig? Så länge placebo gör sitt med abistensen så krigar du en dag vidare? Imorgon är nytt problem, vem bryr sig.......eller hur?

Cannaxtrade(danskt företag) köper kushy ifrån.

Där kan man köpa 500 g för 27 kr/g.

Det är ingen kinahandel utan det kommer från USA.

Att du varnar om spice hela tiden är tjatigt. Men det är relevant när folk skriver om magic sauce i denna tråden som inte hör hemma här. Det är spice så det sjunger om det.

EDIT: Att förvänta sig att få äkta varor från darknet som är mer oreglerat är helt otroligt idiotiskt puckat.
Citera
2026-07-03, 11:26
Medlem
Citat:

Darknet är bättre än att köpa på gatan då det är större sannolikhet att de du köper av vet vad de håller på med, och inte kommer att blåsa på mängd eller kvalité. Men det är fortfarande olagligt. Hela anledningen till att jag gillar THCA är för att det var lagligt och så naturligt det kunde bli. Nu har regeringen tagit den möjligheten ifrån mig för att de vill 'hjälpa mig'. Tack för hjälpen era jävla stolpskott. Nu går jag över till spice, för det är i alla fall fortfarande lagligt.

Det är väl en månad eller två kvar tills mitt brass tar slut och det är dags att gå loss på THCNM-vapes. De ligger och väntar på mig här i en låda.
Citera
2026-07-03, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Cannaxtrade(danskt företag) köper kushy ifrån.

Där kan man köpa 500 g för 27 kr/g.

Det är ingen kinahandel utan det kommer från USA.

Att du varnar om spice hela tiden är tjatigt. Men det är relevant när folk skriver om magic sauce i denna tråden som inte hör hemma här. Det är spice så det sjunger om det.

EDIT: Att förvänta sig att få äkta varor från darknet som är mer oreglerat är helt otroligt idiotiskt puckat.

Det är väl endast företag som kan köpa där?
Citera
2026-07-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flipperspelet
Det är väl endast företag som kan köpa där?

Ja precis. Som kushy. Du gjorde väl inte nån större ansträngning att förstå i vilket sammanhang jag skrev detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in