2026-07-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
ni rysspsykare är helt besatta av fantasier att varje drönar attack totalt kollapsar rysslands ekonomi varje dag och kriget är över och usa tågar in i moskva imorgon detta meme om att vi vinner har pågått hysteriskt varje dag i 5 år nu. det var ingen vår offensiv, det var inga super cv90 tankar allting har bara varit lögner.
… och det var svar på frågan? Ditt 4-procentiga påstående?

Jag är ledsen QantumPulse, men du är alltför svagbegåvad för att jag fortsätta diskussionen med dig. Din okunskap är dock uppenbar för övriga läsare i tråden.
Citera
2026-07-02, 18:03
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Intäkterna från olje och gas industrin stod för ca 23 % av ryska statens intäkter 2025. I maj i år hade de fått in 30 % mindre intäkter jämfört med året innan samma period. Trots mycket högre priser pga stängningen av Hormuzsundet. Vad tror du händer om intäkterna från olje och gasindustrin fortsätter att minska och utgifterna är konstanta (eller ökar pga att krig är dyrt?).

Antingen måste skattebördan öka eller så måste man låna pengar. Problemet är att Ryssland har svårt att låna pengar från den internationella marknaden. Då återstår att sälja obligationer till ryssar, och de litar allt mindre på att staten ska kunna betala tillbaka.
Just det. Självklart slår det hårt på Rysslands intäkter och finansieringen av kriget mot Ukraina.
Citera
2026-07-02, 19:01
Medlem
Glödskals avatar
Ryssland har redan förlorat. Även om Ukraina ger upp idag är det en förlust för Ryssland. Kriget har kostat för mycket och kommer fortsätta kosta Ryssland i åratal efter att fred uppnås.

Som att man på en auktion försöker buda hem något för 10 000 kr, men plötsligt är senaste bud uppe i 1 000 000 kr och man kan inte sluta. En usel affär. En förlust.
Citera
2026-07-02, 19:19
Medlem
Apropå goda nyheter från kriget, ur DN idag:

När en ryss skriver in sig i armén väntar en kort stridsträning – och därefter skickas han ut i fält. Från inskrivningen beräknas han ha max tre veckor kvar att leva. Väl på slagfältet bedöms det gå fort. Som minst har han 20 minuter kvar i livet. Som mest har han 35.

Skadedjur ska elimineras! Slakta på! Varje ryss som dödas förtjänar det! De invaderar, mördar våldtar och kidnappar.
Citera
2026-07-02, 19:43
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Apropå goda nyheter från kriget, ur DN idag:

När en ryss skriver in sig i armén väntar en kort stridsträning – och därefter skickas han ut i fält. Från inskrivningen beräknas han ha max tre veckor kvar att leva. Väl på slagfältet bedöms det gå fort. Som minst har han 20 minuter kvar i livet. Som mest har han 35.

Skadedjur ska elimineras! Slakta på! Varje ryss som dödas förtjänar det! De invaderar, mördar våldtar och kidnappar.
Själv tycker jag synd om de ryska soldaterna som duperas att offra livet för en diktatur och en handfull rubel.
Citera
2026-07-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Själv tycker jag synd om de ryska soldaterna som duperas att offra livet för en diktatur och en handfull rubel.

Ryssland och dess befolkning har valt sin väg, inte ett piss synd om nån som för pengar åker för att invadera sina grannländer i förhoppning om att kunna berika sig själv.
Citera
2026-07-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Då får de ta sitt ansvar. De ska inte ha sina skitiga stövlar på ukrainsk mark. Än mindre kuken i ukrainska kvinnor eller skjuta ukrainska åldringar, eller spränga hyreshus med vanliga människor i. De får ta sitt ansvar som de skadeinsekter de är.
Citera
2026-07-02, 21:10
Medlem
SweKingCalles avatar
Nu efter de sista ryska hämnd attackerna tror jag det är kört för ryssarna ?

Nu kommer kriget trappas upp till katastrofala civila attacker ?

Tror ryssarna vill avsluta kriget innan tom krim är förlorat ?
Citera
2026-07-02, 21:10
Medlem
Ryssland är ett skitland! Putin och regimen är skräp! Krigsförbrytare! Samma skrot och korn som i Hitlertyskland! Vi får aldrig vika ned sig mot denna smutsregim! Synd om det ryska folket.

Edit: Jag menar inte att det ryska folket är skit och att landet i sig är skräp. Men ute på landsbygden i detta enorma land så lever folk som de gjorde i Sverige runt sekelskiftet. Då menar jag inte det senaste sekelskiftet. Det är råttjäveln i Kreml som skiter i sitt eget folk. Jag såg redan när han kom till makten att den där jävla råttan kommer att hitta på nåt skit. Man kan liksom se det på vissa människor, läs råttor, att de är farliga. Tyvärr har vi även dåren i väster som inte heller har alla hästar hemma.
Senast redigerad av Palkranen 2026-07-02 kl. 21:19.
Citera
2026-07-02, 21:24
Medlem
Jag hoppas vi står upp i enad front när Putin-fittan hittar på nästa skit mot Baltikum/Polen/Finland. Vi har riktig power i Östersjön att svara på en eventuell rysk provokation. Där har Putin-fittan inget att sätta emot om vi svarar med kraft. Våld är det enda språket Ryssland förstår.
Citera
2026-07-02, 21:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
I 3 år har tidningarna skrivit att det går skit för Putin och Ukraina slår tillbaka. Trots det så ser Ryssland ut att vinna detta kriget. Ingen idé att lyssna på media då dom har en agenda och har ljugit massa om kriget i 3 år
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Enligt media här i Väst så har kriget gått bra sen dag ett. Så man ska nog ta det med en nypa salt!

Har det inte pågått 4½ år? Bara det faktum att det fortfarande pågår är ett bevis på att det går dåligt för Ryssland, annars hade de ju vunnit för länge sedan.
Citera
2026-07-02, 21:53
Medlem
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Har det inte pågått 4½ år? Bara det faktum att det fortfarande pågår är ett bevis på att det går dåligt för Ryssland, annars hade de ju vunnit för länge sedan.

Går väl lika dåligt för Ukraina?
Det är ett katastrofalt krig för båda sidorna oavsett vad man tycker om fienden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in