2026-07-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Vem har sagt att jag kör för fort?

Då behövs inga signaler.
Citera
2026-07-02, 17:14
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Då behövs inga signaler.

Det tycker jag. Gillar att varna mina medmänniskor för sånt fjanteri.

De gångerna jag har sett dom påväg till jobbet står de och skjuter precis vid skylten där det går från 70-50. När skyltarna sattes upp tog de hänsyn att folk ibland saktade ner först vid skylten. Om de hade stått närmare övergångsstället som de påstår sig skydda hade jag varit mindre emot att folk fick böter, men nu tar de folk som är påväg till jobbet som inte bromsar in tillräckligt snabbt, långt innan den känsliga delen av vägen.

Är detta personligt för dig?
Citera
2026-07-02, 17:43
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Högerextrema i sina psykoser inbillar sig något sådant. Medan Sverige rankas i toppen i diverse undersökningar.

Vad menar du? Jag påstår att Sverige har väldigt få begränsningar vad gäller åtkomst till information. Du menar att Sverige ligger på topp? Topp i vad, i begränsningar för att få information, är det verkligen det du menar? Det får du i så fall ge en källa till.
Citera
2026-07-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Äntligen, det var på tiden! varför ska man få varna andra som begår brott ? samt så förekommer det mestadels på by-hålor där det förekommer incest...
Haha det förekommer överallt. Bilar varnar varandra i motsatt trafik att poliser är längre fram genom att blinka med helljusen.

Folk är trötta på att polisen ska stanna folk och lägga böter för att folk kör 10km för fort på en motorväg.
Citera
2026-07-02, 19:26
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Haha det förekommer överallt. Bilar varnar varandra i motsatt trafik att poliser är längre fram genom att blinka med helljusen.

Folk är trötta på att polisen ska stanna folk och lägga böter för att folk kör 10km för fort på en motorväg.

Skitsnack. förekommer bara i mindre byar..
Citera
2026-07-02, 19:33
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Skitsnack. förekommer bara i mindre byar..

Förekommer överallt, såg det senast för mindre än en vecka sedan, närförort till en av de tre storstäderna.

Bevisföringen kring denna lag lär inte bli roligt, "du blinkade med helljusen" "ja konstapeln, jag trodde jag hade hellljusen på så jag stängde av dem och råkade vispa till spaken".
Citera
2026-07-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Det tycker jag. Gillar att varna mina medmänniskor för sånt fjanteri.

De gångerna jag har sett dom påväg till jobbet står de och skjuter precis vid skylten där det går från 70-50. När skyltarna sattes upp tog de hänsyn att folk ibland saktade ner först vid skylten. Om de hade stått närmare övergångsstället som de påstår sig skydda hade jag varit mindre emot att folk fick böter, men nu tar de folk som är påväg till jobbet som inte bromsar in tillräckligt snabbt, långt innan den känsliga delen av vägen.

Är detta personligt för dig?

Inte alls personligt.
Jag hade bara för mig att man på flashback gillar att folk följer svensk lagstiftning. (du verkar vara en blatterebell)
Citera
2026-07-02, 20:05
Medlem
Vad är det för appar som varnar? Inte hederliga gamla Facebook?
Citera
2026-07-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue

Det ska nog rätt mycket till innan polisen gör det, om du menar 10kmh över på hastighetsmätaren i bilen.

För det första, ska man köra 10 kmh för fort, oavsett var…?
Om du menar det så bör du verkligen ha bättre argument och underlag för dessa, än vad de myndigheter har för att sätta de hastighetsgränser/lagar vi har, och som vi faktiskt har förbundit oss att följa.

För det andra, om nån blir tagen för 10 kmh för fort på rapporten så körde denne betydligt fortare i verklig hastighet närhet ertappades.
Citera
2026-07-02, 20:41
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Problemet är att polisen tillämpar lagarna. Lagar är inte till för att tillämpas kategoriskt utan för att användas när de uppenbarligen behövs, efter att situationen har bedömts av en resonerande individ. Nu för tiden är det ingen som vågar att böja på reglerna så då behövs varningar och andra tekniker för att skydda sig mot statens övergrepp.

Tänk om jag kör fort för att jag har bråttom till fotbollen, känner för det, eller lyssnar på hårdrock. Då ska man inte bötfällas i normalfallet.
Citera
2026-07-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n

Tänk om jag kör fort för att jag har bråttom till fotbollen, känner för det, eller lyssnar på hårdrock. Då ska man inte bötfällas i normalfallet.

Självklart skall du bötfällas för det om du fastnar i en kontroll och ligger över gränsen för rapportering.

Du kan väl ändå inte vara så korkad att du tror det ska vara låg att skylla på att man har bråttom till något som inte är livshotande….
Citera
2026-07-02, 22:32
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plit
Vad är det för appar som varnar? Inte hederliga gamla Facebook?
Google maps t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in