Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Nej, kom igen nu, svara på min fråga. Nämn en lag då?
Haha skulle vilja hänvisa till ett inlägg jag skrev i en annan tråd idag. Läs sista stycket. Du kommer förstå vad jag menar:
(FB) Lägenhetsbrand i Biskopsgården, Göteborg, femåring avliden (2026-02-07)
Jag är ingen åklagare, du förhåller dig till mig som en försvarsadvokat.
Du kanske får en kick av att visa dig kunnig här på Flashback, känna dig lite von oben. Alla har sin grej! Styrkekramar!
Du är säkert jurist, det är inte jag. Alternativt är du bara väldigt intresserad eller en student.
Jag kommer inte kunna förklara varför en lag ska ändras på det sätt du kan. Jag är inte tränad i det, så är det.
Men det är rätt patetiskt om du tänker efter lite, det är som om en läkare ber en Flashback användare att förklara olika företeelser i gallblåsan. För att sen gå in och visa hur mycket mer han faktiskt kan och hur duktig han faktiskt är. Bra jobbat, hurra!
Men men, om vi vänder på frågan, vad tycker du man ska göra för att förhindra sexualbrottslighet?
Du får inte svara förebyggande åtgärder eftersom det är som en stor slask. Det kan betyda vad som helst.
Föreställ dig att brottet redan inträffat, vi kan ta Robin sebb Hjert händelsen. Hur hade du önskat att lagstiftning hanterade honom och vi föreställer oss att han inte är mentalt sjuk. Hur ska svensk lagstiftning hantera sexualbrottslingar?