2026-07-02, 17:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
ok, så bekräftat av polis han mördade pojken på bilden TS skickat?

Det kan inte jag veta. Om det är viktigt för dig får du bevaka tyska tidningar, tills de publicerar bilder. De brukar göra det tidigare i processen än svenska.

Hur eller hur, så är det viktigt att skicka ut asylsökare som fått nej, omedelbart då de delgetts det definitiva beslutet. För det är ofta där de flippar, och tänker att de ska hämnas genom att döda någon i värdfolket. IKEA-mördaren t.ex. hade också den motivationen. Det finns många exempel i Europa. (Det stod dock inget om detta i artiklarna som länkades ovan, det är bara min livserfarenhet som säger att det troligen var motivet.)
Citera
2026-07-02, 17:10
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Inte viktigt för mig veta, jag ville bara veta om det var bekräftat av tysk polis eller ej.
Det jag reagerade på att det var eventuell falsk propaganda att man klistrat in flaggan i den påstådde gärningsmannens panna.
Senast redigerad av CooolaFlickan2014 2026-07-02 kl. 17:12.
Citera
2026-07-02, 17:20
Medlem
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kan inte jag veta. Om det är viktigt för dig får du bevaka tyska tidningar, tills de publicerar bilder. De brukar göra det tidigare i processen än svenska.

Hur eller hur, så är det viktigt att skicka ut asylsökare som fått nej, omedelbart då de delgetts det definitiva beslutet. För det är ofta där de flippar, och tänker att de ska hämnas genom att döda någon i värdfolket. IKEA-mördaren t.ex. hade också den motivationen. Det finns många exempel i Europa. (Det stod dock inget om detta i artiklarna som länkades ovan, det är bara min livserfarenhet som säger att det troligen var motivet.)

Behövs det inte något liknande ICE? Vems uppgift är det ens att samla in dessa galna vildar (efter avslag) som går lösa på gatorna i Europa?

Fruktansvärt dåligt upplägg. Det är nästan så att man börjar undra om det inte är systematiskt riggat för att sånt här ska ske?
Citera
2026-07-02, 17:22
Medlem
Händelseförlopp:
Måndag 4 maj – kroppen hittas

1. Jermaine hittas död i en övergiven byggnad nära järnvägsstationen i Memmingen.
Vid genomsökningen hittar polisen den misstänkte GM gömd i ett skåp.
Han är beväpnad med kniv, uppträder aggressivt och gör utfall mot polisen.

2. Misstänkt GM lyckas fly från platsen.

3. Polisen får tips om att mannen befinner sig vid en simhall

4. Civilklädda poliser lokaliserar honom och identifierar sig.
Misstänkt GM gör utfall med kniv och polis skjuter verkanseld efter flera varningar

5. Misstänkt GM avlider på sjukhus
Citera
2026-07-02, 17:26
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Ingenting är bekräftat någonsin i media egentligen, detta är internet, ta allt med en stor nypa salt.

Hemskt att brott sker och vi bör givetvis bekämpa det, men någon enstaka galning kan man inte försöka använda som narrativ för att demonisera miljoner skötsamma individer. Det är fel och oärligt. Nazisterna som försöka piska upp stämningen bör lägga ner och göra något med sitt liv istället för att fokusera på invandrare 24/7. Skärpning!
Nu går det väl inte en enstaka galning på miljoner skötsamma menas, snarare 50 - 50, i alla fall om vi snackar att funka hyfsat i ett västsamhälle.
Citera
2026-07-02, 17:30
Medlem
Citat:
Inte viktigt för mig veta, jag ville bara veta om det var bekräftat av tysk polis eller ej.
Det jag reagerade på att det var eventuell falsk propaganda att man klistrat in flaggan i den påstådde gärningsmannens panna.

Flera medier identifierar honom som:

37 år gammal och född i Abu Qash på Västbanken.
Kom via Grekland 2020 och fick avslag på asylansökan 2022.
Detta bekräftas delvis av ansvariga myndigheter och återges av FOCUS, så delvis officiellt och delvis mediernas egna uppgifter.
Men eftersom han saknade giltiga ID-handlingar har inte identiteten kunnat fastställas fullt ut.

Nyhetsreportage efter händelsen:
https://www.ardmediathek.de/video/abendschau/kriminalitaet-verdaechtiger-bei-festnahme-in-memmingen-erschossen/br/Y3JpZDovL2JyLmRlL2Jyb2FkY2FzdC9GMjAyNVdPMDE3NTU2QT Avc2VjdGlvbi85NzMwZDg1Yy1jNjFmLTRmNDktYmQ5My1jZGI4 YjFjZWMyZmM

Pressmeddelande:
https://www.polizei.bayern.de/aktuelles/pressemitteilungen/102300/index.html
https://www.polizei.bayern.de/mam/presse/pp-schwaben-suedwest/gemeinsame_pressemeldung_vom_05.05.2026.pdf
Senast redigerad av Deballerur 2026-07-02 kl. 18:27.
Citera
2026-07-02, 17:32
Medlem
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Ingenting är bekräftat någonsin i media egentligen, detta är internet, ta allt med en stor nypa salt.

Hemskt att brott sker och vi bör givetvis bekämpa det, men någon enstaka galning kan man inte försöka använda som narrativ för att demonisera miljoner skötsamma individer. Det är fel och oärligt. Nazisterna som försöka piska upp stämningen bör lägga ner och göra något med sitt liv istället för att fokusera på invandrare 24/7. Skärpning!

Jävligt kass ratio på dessa apor.. typ 50/50. Knappast någon enstaka.
Senast redigerad av dude2k 2026-07-02 kl. 17:50.
Citera
2026-07-02, 17:59
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Det kommer väl förmodligen att bli som i filmen "Citizen Vigilante" inom snar framtid ifall det fortsätter i det här stuket. Läser man kommentarerna till filmens diskussioner i diverse filmklippstrådar på youtube så verkar folk ha tröttnat på det rejält.

Det trodde många av oss redan på 90-talet.
Men finns för många svagsinta som äter upp alla propaganda och röstar för mer av den här skiten
Citera
2026-07-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Folket har fått nog nu..

Har inte detta sagts sedan typ 90-talet? Att folk har "fått nog" dvs.
Citera
2026-07-02, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Det trodde många av oss redan på 90-talet.
Men finns för många svagsinta som äter upp alla propaganda och röstar för mer av den här skiten
Ja, men det verkar som att folk börjar vakna till lite mer nu. Eller så inbillar jag mig kanske?
Citera
2026-07-02, 18:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det verkar tyvärr vara sant att han är från Palestina. Det är olyckligt.
Citera
2026-07-02, 18:13
Moderator
blomvattnares avatar
Justering av rubrik. Halshuggen bytt mot mördad. Datum tillagt.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in