2026-07-02, 13:48
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Är man emot att vi får fler poliser är man SD eller M. Det har varit dessa som motarbetat de förslag som funnits på detta de senaste 20 åren.

Man utredde och utredde under dessa båda regeringar samtidigt som alltfler poliser hoppade av.

Man fick en invit att Malmö var redo för en polishögskola men man valde att tacka nej.
Under de närmsta tre åren nekade man också att samarbeta med S-regeringen om att få till utbildningar för fler poliser.

Istället gastade man runt om att det behövdes fler fängelseceller trots att det är välkänt att det behövs polisresurser för att kunna plocka in bovar....

Till slut så gick åtminstone M med på att få till nya utbildningsplatser.

Hade de inte gått med på detta hade boveriet fortsatt att eskalera.

Det är överlag bra. Det utökar antalet som kan ta sig igenom utbildningen men som bekant är det lite fler avhopp nu än tidigare. Man blir inte polis utan att ha klarat utbildningen.
Hehe du tänker på (S) som NUMERA vill ha 50.000 polisanställda.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4ojOdq/s-50000-polisanstallda-om-tio-ar
Det tycker jag är fin-fint. Det hade inte behövts om vi inte haft invandrade skurkar som S och MP "inte såg komma" men bra om man ändrar sig.

Efter att ha sett artikeln ovan tänker jag referera till maggan som Batong-Magdalena. Det kan ju du också göra.

Ditt svammel om att SD motarbetat fler poliser är just svammel och ingen bryr sig. SD äger frågorna kring invandring tiggare och brottslighet enligt SIFO.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-02 kl. 13:50.
Citera
2026-07-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
När man ser den typiske SD:aren så känns det som att detta ganska ofta är lågutbildade bönder på sveriges landsbyggd

Nu skall svensk media ut och kolla tempen hos väljarna inför valet i år och här möter vi Anders arbetslös raggare ute och kör runt i sin pilsnerhäck i nån liten bruksort i värmland , så Anders varför röstar du på SD - jo för di dära nigrera di råner och våltar og muslimera di vell döde svenskere och hugge huve av di. White power jimmie for präsädänt (sagt på inavlad värmländska)

Detta för genast tankarna till outbildade rednecks i usas deep south som röstar trump och stolt har sydstatsflaggan vajandes på gården och som paraderar runt på gården utanför sin trailer i sin kkk-uniform med sin ar-15 slängd över axel.

Ok nu skall vi tala med billy joe bob arbetslös way down south. så vad skall du rösta på i valet billy joe bob -- white power for donald j trump white power for white baby jesus death to them niggers and jews and faggots mighty muuuuuuricah kill them muslims

Jag ser direkta likheter när jag tittar på dessa grupper
Kanske det finns vissa likheter, men enligt AI röstar 30% av svenska män på SD.
Vore matematiskt omöjligt om det bara var människor som har sociala problem eller vad
vi ska kalla det. Går inte heller att bli ett stort parti i Sverige utan att vara framgångsrik i stor
städerna, där de flesta svenskar bor. SD har tagit flest väljare från M, och det brukar väl vara
egenföretagare eller människor med högre inkomster, men även S har väl tappat lite väljare till
SD.
Kanske därför SD svängt till höger i ekonomiska politiken, de delar det mesta av M ekonomiska politik
Senast redigerad av mangne 2026-07-02 kl. 14:13.
Citera
2026-07-02, 16:10
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Nej det är det du som påstår. Din snedvridna hjärna verkar fabulera hej vilt.

Vi kom ju fram till att du och övriga SD:are fick ha er pedofili,barnporr,knarkmissbruk,inkontinens och rasism för er självla.

Kolla, du fick till användningen av komma istället för massa ”och” denna gången, häftigt. Coolt. Men ett tips är att trycka på mellanslag efter användningen, ser mycket trevligare ut.

Såg att du även är en alkis. Kanske därför du skriver på oregelbundna tider och har en väldigt svajig kvalité på stavning och grammatik.

Hur mår du egentligen? Behöver Herr Och en kram?
Citera
2026-07-02, 17:54
Moderator
Strix m/94s avatar
Enskildas alkoholvanor, bostadsort eller dylikt är inte trådens ämne.

OT raderat.

Strix/Mod
Citera
2026-07-02, 19:04
Medlem
Citat:
När man ser den typiske SD:aren så känns det som att detta ganska ofta är lågutbildade bönder på sveriges landsbyggd

Nu skall svensk media ut och kolla tempen hos väljarna inför valet i år och här möter vi Anders arbetslös raggare ute och kör runt i sin pilsnerhäck i nån liten bruksort i värmland , så Anders varför röstar du på SD - jo för di dära nigrera di råner och våltar og muslimera di vell döde svenskere och hugge huve av di. White power jimmie for präsädänt (sagt på inavlad värmländska)

Detta för genast tankarna till outbildade rednecks i usas deep south som röstar trump och stolt har sydstatsflaggan vajandes på gården och som paraderar runt på gården utanför sin trailer i sin kkk-uniform med sin ar-15 slängd över axel.

Ok nu skall vi tala med billy joe bob arbetslös way down south. så vad skall du rösta på i valet billy joe bob -- white power for donald j trump white power for white baby jesus death to them niggers and jews and faggots mighty muuuuuuricah kill them muslims

Ledsen att förstöra dina fantasier men det är vanligt folk från alla samhällsklasser som röstar SD! Tönt!
Citera
2026-07-02, 19:16
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så du är emot att vi får fler poliser? Du är alltså MP eller V.

Kravsänkningen vid intagningen har gjort att fler med utländsk härkomst och fler kvinnor kommer in. Bra eller dåligt?

Ändå intressant med människor som struntar i brottsligheten och offer i Sverige men gärna djupanalyserar polisers IQ. Inte undra på Sverige inte fungerade 2014-2022. Om man väljer fel frågor så blir inget bättre.
Lysande resonerat! Hur skulle en enkel akademiker som jag våga gå emot en som uppenbarligen är uppe på de högsta nivåerna i basal logik. Om jag kallar dig för idiot, kommer du då att utläsa att jag är för fri invandring och pedofili?
Citera
2026-07-02, 19:30
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Lysande resonerat! Hur skulle en enkel akademiker som jag våga gå emot en som uppenbarligen är uppe på de högsta nivåerna i basal logik. Om jag kallar dig för idiot, kommer du då att utläsa att jag är för fri invandring och pedofili?
Istället för en massa känslomässigt projicerande pladder kanske du kan tala om för mig om du vill ha fler poliser eller inte, och vilka partier som du anser vill ha fler? Jag ser fram emot svaret.
Citera
2026-07-02, 19:38
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Istället för en massa känslomässigt projicerande pladder kanske du kan tala om för mig om du vill ha fler poliser eller inte, och vilka partier som du anser vill ha fler? Jag ser fram emot svaret.
Klart att jag vill ha fler poliser! Men inte illitterata halvidioter. Hur kommer det sig att du har bestämt dig för att det är antalet poliser i landet som är huvudpunkten i den här tråden? Är du själv kanske polis?
Citera
2026-07-02, 19:44
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Klart att jag vill ha fler poliser! Men inte illitterata halvidioter. Hur kommer det sig att du har bestämt dig för att det är antalet poliser i landet som är huvudpunkten i den här tråden? Är du själv kanske polis?
Poliser är inte topic. Men SDs politik som inkluderar fler poliser är topic.

Du vill samma sak som jag, färre brottslingar och fler poliser. Men du använder svordomar när du säger det och jag använder vanlig svenska. OK.

Det är ju bra att vi har en del right wing rednecks i tråden för autenticiteten. Eller left wing för den delen.
Citera
2026-07-02, 19:45
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Poliser är inte topic. Men SDs politik som inkluderar fler poliser är topic.

Du vill samma sak som jag, färre brottslingar och fler poliser. Men du använder svordomar när du säger det och jag använder vanlig svenska. OK.

Det är ju bra att vi har en del right wing rednecks i tråden för autenticiteten. Eller left wing för den delen.
Svordomar?
Citera
2026-07-03, 10:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Svordomar?
Om man ska vara exakt så använde jag ordet "svordomar" som en eufemism för "Härskarteknik med förlöjligande och nedsättande ordval om andras inlägg i tråden".
Citera
2026-07-03, 11:06
Medlem
Citat:

Du drar alla över en kam, lite som en rasist skulle dra alla afrikaner över en kam.

Sverigedemokraternas väljare innefattar tveklöst många som har en rutten grundsyn där stora grupper ses som mindre värda och hopplösa utan goda skäl. Men också de som vet att de flesta människor från andra länder är ok och skulle kunna bli bra "svenskar" under rätt förutsättningar, men som tycker att invandrandringen i praktiken orsakat en massa problem (eller utmaningar, om man vill vara lite pk) som inte hanterats bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in