Citat:
Ursprungligen postat av
Adolf.Shitler
När man ser den typiske SD:aren så känns det som att detta ganska ofta är lågutbildade bönder på sveriges landsbyggd
Nu skall svensk media ut och kolla tempen hos väljarna inför valet i år och här möter vi Anders arbetslös raggare ute och kör runt i sin pilsnerhäck i nån liten bruksort i värmland , så Anders varför röstar du på SD - jo för di dära nigrera di råner och våltar og muslimera di vell döde svenskere och hugge huve av di. White power jimmie for präsädänt (sagt på inavlad värmländska)
Detta för genast tankarna till outbildade rednecks i usas deep south som röstar trump och stolt har sydstatsflaggan vajandes på gården och som paraderar runt på gården utanför sin trailer i sin kkk-uniform med sin ar-15 slängd över axel.
Ok nu skall vi tala med billy joe bob arbetslös way down south. så vad skall du rösta på i valet billy joe bob -- white power for donald j trump white power for white baby jesus death to them niggers and jews and faggots mighty muuuuuuricah kill them muslims
Jag ser direkta likheter när jag tittar på dessa grupper
Nej, det är en nidbild.
En nidbild som medvetet odlas av SD:s motståndare.
"Lågutbildat white trash" är ju det sämsta man kan vara. Och
självklart måste paralleller dras till det stora land i väster som vi numera imiterar i precis allt, även politik.
I verkligheten finns det massor av SD-sympatisörer på universitetet, på handelshögskolan, bland egna företagare, osv. Och även i mellanskikten med villa, vovve och Volvo.
Det hör väl till politiken att man målar upp nidbilder av sina politiska motståndare. Jag kan göra det själv när jag talar om MP-sympatisörer som "blåhåriga med näsringar". Även om jag anser att det ofta ligger rätt nära sanningen.
Och eftersom SD-sympatisörerna har det gemensamt att vi är extremt besvikna och missnöjda med utvecklingen i Sverige de senaste 30 åren så är det klart att det är lätt för motståndarna att måla upp en bild av "bittra losers".
Verkligheten har dock gett SD rätt.