2026-07-01, 16:04
Medlem
Finns på Youtube. Tyckte den va intressant, men inte alls välgjord dock.
Förstår inte vad som motiverar att den censureras / bannas eller vad man nu vill kalla det i diverse länder.
Citera
2026-07-01, 17:34
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Ni som sett den.

Är den sevärd?

Nej. Det är en riktigt jävla ful film med scener som dras ut till förbannelse för att få ut max speltid ur ett manus som skulle göra sig bättre som kortfilm. Noll karaktärsutveckling. Dialogen är så kass att man gråter. Det är inte ens roligt uselt, bara uselt. Filmstudent gör sin första film-nivå.
Citera
2026-07-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Ni som sett den.

Är den sevärd?

Den är definitivt värd att se, hade gärna sett en mer sammanhängd story och mindre fokus på polis-delen. Hoppas på en uppföljare.
Citera
2026-07-01, 18:14
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Några tips på hur jag enkelt kan se filmen från och med idag? Inte att den fanns på X för en vecka sen. Har googlat, hittar inte den på Youtube (kanske logiskt). Jag använder inte VPN.

Tacksam för tips.

Jag förväntar mig en halvtaskig film, med ett tydligt budskap och svärta. Kanske lite som "Falling down", men utan gränser...

Finns på yt.
Citera
2026-07-01, 18:34
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Finns på yt.
Jaha, men har du en ok länk? Igår hittade jag ingen på YT.
Citera
2026-07-01, 18:44
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Jaha, men har du en ok länk? Igår hittade jag ingen på YT.

https://youtu.be/5eMSDjD8VtA
Citera
2026-07-01, 18:47
Medlem
Huntsmans avatar
Det är en ganska habil film, inget mästerverk.
Armie Hammer är oneklligen en bra skådis, han kan leverera den ibland styltiga dialogen väldigt kompetent.

Lite som Russel Crowe i Gladiator, det är få som han som kunde få de rätt halvtöntiga replikerna att istället bli episka.

Vad som lyfter CV är "Streisandeffekten", ett episkt misstag att försöka begränsa spridningen av denna.
Nu kommer den aldrig försvinna...
Citera
2026-07-01, 19:23
Medlem
Viktor79xs avatar
Såg den på youtube. Den var ingen höjdare. Rätt underlig med konstiga scener. Varför vilja massavrätta en hel insatsstyrka ex?
Synd då budskapet hade ett bra syfte
Citera
2026-07-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Det är ingen vänster som bannlyst filmen, du fortsätter vara oärlig. När du blivit motbevisad använder du en fantasifull whataboutism och sedan svamlar allmänt om vad du tycker om filmen eller hur många som du tror sett den. Du borde sluta citera mig om du inte vill bemöta vad jag skriver.

Jag har aldrig nämnt svenska bibliotek. Denna diskussion har inget med Sverige att göra.
Så du menar att TT ljuger?
Citat:
Filmen är förbjuden i Tyskland på grund av sitt extremt våldsamma och invandrarfientliga innehåll.
Citera
2026-07-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Såg den på youtube. Den var ingen höjdare. Rätt underlig med konstiga scener. Varför vilja massavrätta en hel insatsstyrka ex?
Synd då budskapet hade ett bra syfte
Faktiskt. Avrätta massa poliser löser ju inga immigrantbrott eller gör honom populär i samhället.
Citera
2026-07-01, 22:57
Avslutad
Beskriver ju på pricken hur vi har det i europa
Det är fruktansvärt hur det har blivit

Och värre blir det
Citera
2026-07-02, 08:24
Medlem
Pinkuss avatar
Har inte sett filmen men låt mig gissa. Uwe Boll är ett riktigt klantarsle till regissör och har gjort en riktigt dålig film. Dock så tror jag inte hans intention var att göra en film med ett invandrar/islamfientligt budskap utan huvudrollsinnehavaren är mer som en antihjälte som i typ Falling down, men idioter som
Elon Musk fattar inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in