2026-07-01, 02:09
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Filmen visar att grov kriminalitet har en stark koppling till massinvandring. Vi höger-fånar uppfattar inte det som ett politiskt budskap, utan som en korrekt beskrivning av verkligheten.

Filmer som enligt höger-fånar har ett politiskt budskap, visar att grov kriminalitet har en stark koppling till rasism hos vita män. Vänster-fånar uppfattar inte det som ett politiskt budskap, utan som en korrekt beskrivning av verkligheten.

Det är därför som vänster-fånar inte uppfattar SVT som politiskt vinklat, medan höger-fånar gör det. Det beror helt på vilka politiska glasögon du tittar med. Huru kommer det till, att du ser grandet i din broders öga, men icke bliver varse bjälken i ditt eget öga?

Jomenvisst kompis, det är OK när jag gör det!

Men näst gång; säg inte att du inte gillar politiska budskap i filmer, för det är ju en uppenbar lögn! Säg sanningen istället, att du inte gillar filmer som har ett politiskt budskap som du inte håller med om!

Vad tycker du förresten om klassiska filmer som "To kill a Mocking Brid" eller "12 Angry Men", som har UPPENBARA politiskt korrekta och progressiva budskap!

Jag tycker CV mest framstår som en gravallvarlig version av "Taken", regisserad av en fullständig klåpare och idiot... så om man vill se en rolig film med våldsfantasier om en Boomer farsa som är våldsam mot otvättade utlänningar så kan man se "Taken" istället... och ha lite roligt och skoj!
Citera
2026-07-01, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Filmen visar att grov kriminalitet har en stark koppling till massinvandring. Vi höger-fånar uppfattar inte det som ett politiskt budskap, utan som en korrekt beskrivning av verkligheten.

Filmer som enligt höger-fånar har ett politiskt budskap, visar att grov kriminalitet har en stark koppling till rasism hos vita män. Vänster-fånar uppfattar inte det som ett politiskt budskap, utan som en korrekt beskrivning av verkligheten.

Det är därför som vänster-fånar inte uppfattar SVT som politiskt vinklat, medan höger-fånar gör det. Det beror helt på vilka politiska glasögon du tittar med. Huru kommer det till, att du ser grandet i din broders öga, men icke bliver varse bjälken i ditt eget öga?

Finns det på allvar folk som anser att organiserad grov gängkriminalitet beror på rasism hos vita män?

Hur felnavlad och impregnerad av kulturmarxistisk propaganda är man då?

Har flygit förbi mig att det finns vänsterblivna med de åsikterna. Nu blev jag ännu mer antikommunistisk och jag var inte lite antikommunist innan.
Citera
2026-07-01, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Såg filmen igår då jag alltid blir nyfiken när en film anses som kontroversiell så mitt intresse väcktes och jag blev tvungen att lida mig igenom filmen.

Vad skall man säga om filmen då

En lågbudgetfilm i Ö-films kategorin om en kränkt vit man som tröttnar på samhällets i (hans ögon) avskum vilka här utgörs av olika muslimska invandrargrupper och som beväpnar sig och tar rättvisan i egna händer.

Filmen kan väl kanske om man är riktigt snäll ses som en betydligt sämre ripp off av filmer som tex taxi driver

En kass Uwe Boll film i mängden av andra kassa Uwe Boll filmer som lyckats väcka intresse och gillande av folk på den konservativa nationalromantiska högersidan endast på grund av sitt narrativ.

Betyg:0/5 En film som gör att små Jimmie Jugends hissar svenska flaggan i sina små lederhosen men som vi övriga normala samhällsmedborgare som inte är Jimmietarderade skulle anse som ren skit i mängden av Uwe bolls övriga skitfilmer.

Det att filmen baseras på verkligheten där Europas vänsterliberalister importerat en våldsbejakande fascistisk ideologi vars mål är att krossa demokratin och västvärlden är intressant.

Att som invandrare komma till ett land och våldta, råna, förnedra, bedra och suga ut landet och dess invånare och försvara det med att väst är dekadent och att de har morale high ground är vad som är intressant.

Fast den riktiga förbrytaren är vänsterliberalismen.
De stämplar nazist på alla som ifrågasätter denna politik. Deras mål är att krossa västvärlden och införa ett Sovjetunionen 2.0 i Europa.
Citera
2026-07-01, 07:57
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0hnePixel
Det att filmen baseras på verkligheten där Europas vänsterliberalister importerat en våldsbejakande fascistisk ideologi vars mål är att krossa demokratin och västvärlden är intressant.

Att som invandrare komma till ett land och våldta, råna, förnedra, bedra och suga ut landet och dess invånare och försvara det med att väst är dekadent och att de har morale high ground är vad som är intressant.

Fast den riktiga förbrytaren är vänsterliberalismen.
De stämplar nazist på alla som ifrågasätter denna politik. Deras mål är att krossa västvärlden och införa ett Sovjetunionen 2.0 i Europa.
Tack för inlägget. Jag instämmer till 100%
Citera
2026-07-01, 10:20
Medlem
Geomeisters avatar
Ni som sett den.

Är den sevärd?
Citera
2026-07-01, 10:56
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Hmmm... brukar inte huvudbudskapet från diverse kulturkrigare på högerfronten vara att de inte gillar politiska budskap eller ideologi i filmer och media...

SÅ; hur många av dessa höger-fånar har några problem med "Citizen Vigilantes" politiska budskap...

Tror att man inte gillar att betala för att få politiska budskap och ideologier som är invävda i filmer och underhållningsprogram.
Denna film kan du se gratis och du behöver inte se den om du inte vill och du tvingas inte betala för den via skattsedeln.
Citera
2026-07-01, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Ni som sett den.

Är den sevärd?

Alltså jag tyckte den va okej, tyckte slutet samt några scener va extremt överdrivna! Men att folk blir arga runt om i EU över en film tycker jag mer är bara roligt
Citera
2026-07-01, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Ni som sett den.

Är den sevärd?
Den är inte särskilt bra nej. Men om du gillar Dirty Harry och Death Wish så kommer du nog att gilla den. Sedan kanske den skall ses bara för allmänbildnings skull, eftersom den är så nedsablad av folk som inte ens har sett den.
Citera
2026-07-01, 13:41
Medlem
Femdomfjantens avatar
Citera
2026-07-01, 13:58
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femdomfjanten
Jag gissar på att svaret är Ja och att den gode Uwe annonserat i hemtrakterna efter alla skådisar som inte är Armie Hammer

Tyckte det var lite konstigt att nyhetsinslagen ("Global News") talade klarspråk. Hade det inte passat filmen bättre att göra pastisch på typisk systemmedia istället?
Citera
2026-07-01, 15:13
Medlem
Farbaute666s avatar
Några tips på hur jag enkelt kan se filmen från och med idag? Inte att den fanns på X för en vecka sen. Har googlat, hittar inte den på Youtube (kanske logiskt). Jag använder inte VPN.

Tacksam för tips.

Jag förväntar mig en halvtaskig film, med ett tydligt budskap och svärta. Kanske lite som "Falling down", men utan gränser...
Citera
2026-07-01, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Några tips på hur jag enkelt kan se filmen från och med idag? Inte att den fanns på X för en vecka sen. Har googlat, hittar inte den på Youtube (kanske logiskt). Jag använder inte VPN.

Tacksam för tips.

Jag förväntar mig en halvtaskig film, med ett tydligt budskap och svärta. Kanske lite som "Falling down", men utan gränser...
https://torrentgalaxy.one/get-posts/keywords:citizen%20vigilante
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in