2026-07-02, 04:24
Medlem
Morsan gjorde ett DNA test och upptäckte en okänd halvbror, bara för nån vecka sen.
Dom träffades igår, morsan antog att den nya brodern skulle ha massa frågor om fadern.
Men unloko, det var morsans mamma som släppt på kjoltyget, och "morfar" tog på sig ansvaret.
Många förgreningar. Min mammas syskon är bara hennes halvsyskon, och ett gäng kusiner har man inget blodsband med alls.
Med mera.
Hur hade ni tänkt?
Jag känner spontant att jag själv inte bryr mig alls, men förstår att min mamma vid 70 blir lite tagen av att få en ny brorsa, ny pappa och en helt annat släktlinje.
Citera
2026-07-02, 04:36
Medlem
dreamdreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Morsan gjorde ett DNA test och upptäckte en okänd halvbror, bara för nån vecka sen.
Dom träffades igår, morsan antog att den nya brodern skulle ha massa frågor om fadern.
Men unloko, det var morsans mamma som släppt på kjoltyget, och "morfar" tog på sig ansvaret.
Många förgreningar. Min mammas syskon är bara hennes halvsyskon, och ett gäng kusiner har man inget blodsband med alls.
Med mera.
Hur hade ni tänkt?
Jag känner spontant att jag själv inte bryr mig alls, men förstår att min mamma vid 70 blir lite tagen av att få en ny brorsa, ny pappa och en helt annat släktlinje.

Så din morfar har knullat din mormor? Jag befinner mig i chock.
Citera
2026-07-02, 04:39
Medlem
Som sagt så har inte alla den far de tror att de har. Men om det nu var mormor som bedrivit hor så var väl inte din mors bror okänd för någon av er? Eller blev han bortgiven?
Citera
2026-07-02, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Som sagt så har inte alla den far de tror att de har. Men om det nu var mormor som bedrivit hor så var väl inte din mors bror okänd för någon av er? Eller blev han bortgiven?

Halvbrorsan blev känd för nån vecka sen, genom ett DNA-test.
Sen tänkte ju alla att det var snubben (morfar) som var ute och svingade med kuken.
Men det var som sagt mormor, och morfar tog på sig föräldrarrollen.
Citera
2026-07-02, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamdream
Så din morfar har knullat din mormor? Jag befinner mig i chock.

Starkt svar! Men absolut, dom knullade. dock så var inte min mamma ett resultat av hans mussprut.
Citera
2026-07-02, 04:53
Medlem
Citat:
Halvbrorsan blev känd för nån vecka sen, genom ett DNA-test.
Sen tänkte ju alla att det var snubben (morfar) som var ute och svingade med kuken.
Men det var som sagt mormor, och morfar tog på sig föräldrarrollen.
Men hur var han då okänd? Blev han bortadopterad?
Citera
2026-07-02, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Men hur var han då okänd? Blev han bortadopterad?

En snubbe satte på min mormor.
Hon blev gravid.
Hennes dåvarande man åtog sig föräldrarskapet och trollade bort sperma-donatorn.
Så mormor och morfar gick in i en lömsk pakt och berättade aldrig att det fanns en annan pappa till min mamma.
Ungefär så
Citera
2026-07-02, 05:22
Medlem
pn222jws avatar
Det kommer nog kännas bättre längre fram att veta sanningen.
Citera
2026-07-02, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Det kommer nog kännas bättre längre fram att veta sanningen.

För mig är det lugnt, bryr mig inte riktigt.
Men det blir lite speciellt för andra att en stor del av familjen inte är blod.
Citera
2026-07-02, 05:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
En snubbe satte på min mormor.
Hon blev gravid.
Hennes dåvarande man åtog sig föräldrarskapet och trollade bort sperma-donatorn.
Så mormor och morfar gick in i en lömsk pakt och berättade aldrig att det fanns en annan pappa till min mamma.
Ungefär så

Du skrev ju i din TS att "de träffades igår" och att halvbrodern var "okänd". Så det lät som att de inte hade träffats förut. Hur ska du ha det?
Citera
2026-07-02, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du skrev ju i din TS att "de träffades igår" och att halvbrodern var "okänd". Så det lät som att de inte hade träffats förut. Hur ska du ha det?

MOrsan gjorde ett DNA test.
Upptäckte en ny halvbror.
Vid möte med den nya halvbrodern så kom det fram att den gemensamma nämnaren inte var pappan.
Måste jag rita en bild?
Citera
2026-07-02, 05:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
MOrsan gjorde ett DNA test.
Upptäckte en ny halvbror.
Vid möte med den nya halvbrodern så kom det fram att den gemensamma nämnaren inte var pappan.
Måste jag rita en bild?

Var var denne halvbror under tiden då? Det kan ju hända att en man inte vet om att han har ett barn någonstans, men en kvinna kan s.a.s. inte missa att hon har det... Lämnade din mormor bort honom för adoption?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in