2026-07-01, 21:22
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Jag har för mig att jag sett någon referens till undersökningar i USA som visade att maga och demokraterna låg på ungefär samma IQ-nivå. Den var något under genomsnittet och det man försökte undvika att säga var att 80% av de svarta röstade på demokraterna, vilket man menade, utan att säga det, drog ner demokraternas siffror ända till maga-nivå. Utan några referenser till svenska SD-väljares IQ.
Genetiska faktorer skulle säkert ligga bakom skillnader mellan de svenska väljarpopulationernas IQ-nivå. I vilket fall som helst betvivlar jag att skillnaderna mellan riksdagspartierna uppgår till mer än +/- 5%-enheter omkring det totala medelvärdet.
Citera
2026-07-01, 21:41
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Genetiska faktorer skulle säkert ligga bakom skillnader mellan de svenska väljarpopulationernas IQ-nivå. I vilket fall som helst betvivlar jag att skillnaderna mellan riksdagspartierna uppgår till mer än +/- 5%-enheter omkring det totala medelvärdet.
Det tror inte jag heller. Tyvärr tror jag att MP ligger högst i IQ och jag misstänker att SD och S delar bottenplatsen, möjligen hotade av V om tillräckligt många araber väljs in.
Citera
2026-07-01, 22:50
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Det tror inte jag heller. Tyvärr tror jag att MP ligger högst i IQ och jag misstänker att SD och S delar bottenplatsen, möjligen hotade av V om tillräckligt många araber väljs in.
Det var lite det jag var inne på. Många MP-väljare är akademiker utan verklighetsförankring, troligen med bra betyg, bor kvar i universitetsstad och jobbar med nåt flummigt, forskning eller kommunal handläggare.

Fast egentligen är IQ-skillnader lika intressant som vädret. Variationer går inte att göra något åt. Utom då förstås att vi i landet har genomgått något slags genosuicide genom att importera DNA med lägre intelligensnivåer än vår inhemska.
Citera
2026-07-02, 02:10
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Jag anser att du kommer med skitsnack. Vad säger det om mig?

Att du började kröka för tidigt, men det är sommar. Så vem fan bryr sig.
Citera
2026-07-02, 02:59
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Det är ingen större skillnad mellan dem, om du också lägger till att SD är storkonsumenter av konspirationsteorier och likt red necksen så skryter de med att vara de enda som inser att all "gammalmedia" är styrda för att ljuga om allt och de, SD/red necks, är de enda som skådat ljuset.

Ja det är den uppfattningen jag fått att både lägren innehåller ett gäng med foliehattar som känner attraktion till både grisen i stian och kusinen nästgårds. Det känns som dom är målpubliken för Alex Jones
Citera
2026-07-02, 03:49
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Kulturen är i mångt och mycket densamma liksom inskränktheten. Däremot är det ju inte nödvändigtvis bönder i Sverige. Det räcker gott med att bo på landet på en lite avlägsen plats där det inte passerar alltför många som stannar.

Jag skulle lätt kunna peka ut nån liten ort där man växte upp där det finns 35-40 procent som röstar SD.

Naturligvis så är inte alls SD:are bönder utan som du säger snarare individer ifrån landsbygd eller småorter,bruksorter.

Jag set framför mig SD:aren i sin naturliga habitat någonstans i en liten ort i värmland eller dalsland eller norrland där SD:aren tagit volvo 740 tic:en ned på byn och ogenerat går runt nere vid korvmojen i trätofflor eller foppatofflor och solkiga oljiga jeans eller arbetsbyxor ifrån blåkläder ihop med en t-shirt med volvo eller scanialogo och ovanpå den en munkjacka med varg eller vikingamotiv köpt på ultima thule shoppen och slutligen kröns hjässan av en keps med scania eller volvologo eller möjligen med dödskallar eller vargmotiv eller vikingamotiv eller nått annat häftigt och patriotiskt.

Det är liksom urbilden av en SD:are
Citera
2026-07-02, 03:57
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Naturligvis så är inte alls SD:are bönder utan som du säger snarare individer ifrån landsbygd eller småorter,bruksorter.

Jag set framför mig SD:aren i sin naturliga habitat någonstans i en liten ort i värmland eller dalsland eller norrland där SD:aren tagit volvo 740 tic:en ned på byn och ogenerat går runt nere vid korvmojen i trätofflor eller foppatofflor och solkiga oljiga jeans eller arbetsbyxor ifrån blåkläder ihop med en t-shirt med volvo eller scanialogo och ovanpå den en munkjacka med varg eller vikingamotiv köpt på ultima thule shoppen och slutligen kröns hjässan av en keps med scania eller volvologo eller möjligen med dödskallar eller vargmotiv eller vikingamotiv eller nått annat häftigt och patriotiskt.

Det är liksom urbilden av en SD:are
Du har fel. Så är det inte.
Citera
2026-07-02, 04:08
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Du har fel. Så är det inte.

Säger du ja. Du är ju iofs mensa så kanske jag skall tro dig men så hade du ju enligt egen utsago liten pillefjong så det kanske är därför du är arg på invandrare och sökt dig till rasistiska miljöer på grund av penisavund inför negrernas bastanta ebenholtsstakar så på grund av din lilla penis som lett till invandrarhat och rasistiskt tänkande väljer jag att ignorera ditt påstående om att jag skulle ha fel
Citera
2026-07-02, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Ändå så är det just det man gör i Sverige. Hundratusentals svenskar läser universitetskurser om postkolonislisering, intersektionalitet, queer-teori, trigger-varningar, rasifiering osv. Allt är direkt hämtat och inspirerat från amerikanska skolor och debatt.

New Yorks borgmästare känns otroligt svensk tex, han är ett koncentrat av dessa frågo som uppehållit den breda kulturella vänstern under lång tid. Han kommer från en familj i krestsen kring Edward Said, massor av svenska högskolestuderanden har indoktrinerats av dessa läror. Därför känns han väldigt hemtam för väldigt många högutbildade stadsbor.

Kan hålla med dig om att vi inte borde mixa så mycket amerikanska perspektiv eftersom att vårt samhälle och historia är så annorlunda. Men den svenska breda vänstern i Sverige idag är så otroligt amerikaniserad att det inte går att blunda för. Vi hade tom BLM-demonstrationer på våra torg.

Sverige har blivit något av en koloni till USA och vi imiterar allt de gör.

Därav att den en gång starka arbetarrörelse vi hade här har muterat till en arbetarföraktande genusqueer pseudoakademisk pseudovänster.

I det här sammanhanget är debatten kring Gabriel Rockhills bok mycket relevant. Där beskrivs hur USA odlat fram den nuvarande pseudovänstern och fått den att till stor del ersätta den äkta vänster som USA betraktade som ett hot:

https://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/a/Wv69qr/gabriel-rockhill-who-paid-the-pipers-of-western-marxism

Och hur nyliberaler använder mångkultur för att söndra och härska beskrivs bäst av nyliberalen Richard Hanania:

https://www.richardhanania.com/p/diversity-really-is-our-strength
Citera
2026-07-02, 09:55
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det blir väl än mer logiskt nu när man sänkt intagningskraven så att ICA-Jerry skulle ha kommit in. Du inser att du instämmer i trådens premiss (googla) att SD-väljare är mer korkade än genomsnittssvensken?
Så du är emot att vi får fler poliser? Du är alltså MP eller V.

Kravsänkningen vid intagningen har gjort att fler med utländsk härkomst och fler kvinnor kommer in. Bra eller dåligt?

Ändå intressant med människor som struntar i brottsligheten och offer i Sverige men gärna djupanalyserar polisers IQ. Inte undra på Sverige inte fungerade 2014-2022. Om man väljer fel frågor så blir inget bättre.
Citera
2026-07-02, 13:15
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så du är emot att vi får fler poliser? Du är alltså MP eller V.
Är man emot att vi får fler poliser är man SD eller M. Det har varit dessa som motarbetat de förslag som funnits på detta de senaste 20 åren.

Man utredde och utredde under dessa båda regeringar samtidigt som alltfler poliser hoppade av.

Man fick en invit att Malmö var redo för en polishögskola men man valde att tacka nej.
Under de närmsta tre åren nekade man också att samarbeta med S-regeringen om att få till utbildningar för fler poliser.

Istället gastade man runt om att det behövdes fler fängelseceller trots att det är välkänt att det behövs polisresurser för att kunna plocka in bovar....

Till slut så gick åtminstone M med på att få till nya utbildningsplatser.

Hade de inte gått med på detta hade boveriet fortsatt att eskalera.
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Kravsänkningen vid intagningen har gjort att fler med utländsk härkomst och fler kvinnor kommer in. Bra eller dåligt?
Det är överlag bra. Det utökar antalet som kan ta sig igenom utbildningen men som bekant är det lite fler avhopp nu än tidigare. Man blir inte polis utan att ha klarat utbildningen.
Citera
2026-07-02, 13:33
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Säger du ja. Du är ju iofs mensa så kanske jag skall tro dig men så hade du ju enligt egen utsago liten pillefjong så det kanske är därför du är arg på invandrare och sökt dig till rasistiska miljöer på grund av penisavund inför negrernas bastanta ebenholtsstakar så på grund av din lilla penis som lett till invandrarhat och rasistiskt tänkande väljer jag att ignorera ditt påstående om att jag skulle ha fel

Om man tror på något Sigmund sa, då borde man sätta sig själv på hispan utan att passera gå. Hej då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in