2026-07-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om hennes simbassäng är ett stort problem för dig så får du väl ta reda på det. Du kanske kan starta en tråd på Flashback?

Den här tråden heter Allt skvaller om Måns Zelmerlöw, jag är mer intresserad av skvaller om honom.

Och bara en påminnelse om att när MZ var ansvarig för att betala alla kostnader, var poolen alltid i drift och barnen var glada och muntra.
Citera
2026-07-01, 23:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Livet går inte alltid att förutse, sant, men vad det har med Måns Petter Alberts bidragsbrott att göra förstår inte jag, Mums valde av fri egen vilja att ta emot barnbidrag på helt felaktiga grunder, varför kan man undra!?
För femtielfte gången. Han hade en känslomässig kris och orkade inte med några skärmar just då.
I två månader avskärmade han sig och tittade inte ens på sitt bankkonto på internet.
Tycker du att det är svårt att ta in i ditt trånga förstånd?

Efter två månader när det blev lite bättre såg han det på sitt kivra.
Att han glömt avsäga sig barnbidraget när pojkarna flyttade.
Och att felaktig utbetalning gjorts två månader i rad,
Han betalade då genast tillbaka hela beloppet till försäkringskassan.

Byråkrati är krångligt. Jag känner nog inte nån som har haft strul med sitt bostadsbidrag tex utan att haft minsta uppsåt. Skrivit fel datum tex.

Det har förstås aldrig hänt dig mr Perfekt.
Citera
2026-07-01, 23:05
Medlem
Och låt oss ta en titt in i framtiden baserat på alla Instagram-inlägg de senaste två veckorna: inlägget "Jag fixade poolen... för att jag är kapabel" kommer snart.
Citera
2026-07-01, 23:17
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
För femtielfte gången. Han hade en känslomässig kris och orkade inte med några skärmar just då.
I två månader avskärmade han sig och tittade inte ens på sitt bankkonto på internet.
Tycker du att det är svårt att ta in i ditt trånga förstånd?

Efter två månader när det blev lite bättre såg han det på sitt kivra.
Att han glömt avsäga sig barnbidraget när pojkarna flyttade.
Och att felaktig utbetalning gjorts två månader i rad,
Han betalade då genast tillbaka hela beloppet till försäkringskassan.

Byråkrati är krångligt. Jag känner nog inte nån som har haft strul med sitt bostadsbidrag tex utan att haft minsta uppsåt. Skrivit fel datum tex.

Det har förstås aldrig hänt dig mr Perfekt.

Vilken tur Måns Petter Albert hade att han hamnade i en känslomässig kris exakt samtidigt som det skulle se bättre ut för Mums att barnen bodde hos honom i Sverige!
Citera
2026-07-01, 23:22
Avstängd
Jag skulle säga att kvällens instagraminlägg av CJ var en ganska perfekt illustration av vad som sades i rättegången:
Ett filmklipp där hon i profil koncentrerar sig på hur hon ser bäst ut på film samtidigt som hon sjunger för MZs äldste son. I bakgrunden finns oräkneliga flaskor alkohol. Sonen är dock inte intresserad och gör de miner och ord han känner sig bekväm med för att avbryta henne. Vilket visar sig vara lite svårt.
Nomalt kanske jag inte finner detta jätte-jätte-illa - men allt ändras som bekant om man har bakgrundshistorien.

Så jag gick tillbaka för att se om jag verkligen såg det jag såg. Och guess what? Det var redan nedtagit. Allt är helt hundra procent i karaktär.
Citera
2026-07-01, 23:24
Avstängd
Citat:
MånsPetters reaktion på Ciaras inkomst var det bästa under rättegången. Hans plan gick ut på att visa att han var oumbärlig för barnens försörjning. Men när hennes inkomst redovisades var det som att han blev en stum åsna. Totalt pulveriserad.
Ja det blev vi alla.
Hon borde ju klara sig finfint. Men tydligen behöver hon ekonomiskt bistånd från CL tex.
Kunde ju inte hyra en bil ens en gång.
Jag har ingen hög inkomst men för oförutsedda utgifter tar jag på kredit eller oftast på månadsfaktura.
Är inte CJ kreditvärdig? Har hon stoppat undan alla sina höga inkomster så att hon har råd att köpa två fastigheter (Bostadrätter?) så borde hon väl haft ett sparkonto. Dessutom har hon ju en rik familj enligt vad som påstås i tråden.
Så jag tror inte hon behövde dokumentera sina inkomster i tingsrätten. De gick tydligen på hennes ord.
Med tanke på hennes gnäll om pengar efteråt så stämde det troligen inte.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-01 kl. 23:41.
Citera
2026-07-01, 23:26
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag skulle säga att kvällens instagraminlägg av CJ var en ganska perfekt illustration av vad som sades i rättegången:
Ett filmklipp där hon i profil koncentrerar sig på hur hon ser bäst ut på film samtidigt som hon sjunger för MZs äldste son. I bakgrunden finns oräkneliga flaskor alkohol. Sonen är dock inte intresserad och gör de miner och ord han känner sig bekväm med för att avbryta henne. Vilket visar sig vara lite svårt.
Nomalt kanske jag inte finner detta jätte-jätte-illa - men allt ändras som bekant om man har bakgrundshistorien.

Så jag gick tillbaka för att se om jag verkligen såg det jag såg. Och guess what? Det var redan nedtagit. Allt är helt hundra procent i karaktär.

Du verkar maniskt följa Ciaras liv. Vad betyder "Allt är helt hundra procent i karaktär"? Låter som väldigt märklig svenska. Du har kanske inte någon riktig utbildning så då kan det bli lite konstig svenska vilket vi alla har överseende med naturligvis.
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-07-01 kl. 23:28.
Citera
2026-07-01, 23:32
Avstängd
Citat:
Vilken tur Måns Petter Albert hade att han hamnade i en känslomässig kris exakt samtidigt som det skulle se bättre ut för Mums att barnen bodde hos honom i Sverige!
Är du tappad bakom en gärdsgård!?
Om det var du som gått igenom en uppslitande skilsmässa och förlorat dina barn till utlandet samt allt ni byggt upp i Sverige under tiden. Samtidigt som du förtalades och smutskastades från alla håll, HUR TROR DU ATT DU HADE MÅTT? Bara prima?
Om MZ fått vårdnaden eller delad vårdnad om barnen så hade det inte varit något problem. Nu fick han ju inte ens träffa dem på väldigt länge iallafall och så ovissheten hur det skulle bli med barnen.
Tror du inte det är en väldig psykisk press att leva med.
Citera
2026-07-01, 23:34
Avstängd
Citat:
Vad menar du?
Hur kan MZs eventuella kris - för att han förlorat hemvisten om sina barn - vara exakt samtidigt som det skulle se bättre ut om de bodde hos honom? Fick inte hela Sverige rapporter om det faktiska läget? 🙄
Alltså, FÖRSÖK åtminstone att skilja på äpplen och päron.
Citera
2026-07-01, 23:37
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Är du tappad bakom en gärdsgård!?
Om det var du som gått igenom en uppslitande skilsmässa och förlorat dina barn till utlandet samt allt ni byggt upp i Sverige under tiden. Samtidigt som du förtalades och smutskastades från alla håll, HUR TROR DU ATT DU HADE MÅTT? Bara prima?
Om MZ fått vårdnaden eller delad vårdnad om barnen så hade det inte varit något problem. Nu fick han ju inte ens träffa dem på väldigt länge iallafall och så ovissheten hur det skulle bli med barnen.
Tror du inte det är en väldig psykisk press att leva med.

Om det är något som är psykiskt pressande är det att som småbarnsmamma vara gift med en knarkare som tappat kontrollen.
Citera
2026-07-01, 23:38
Medlem
Citat:
Björn Borg söner och ABBA-barnen är okända för världen. MånsPetters söner är redan bortglömda eftersom han inte är, och aldrig har varit, en internationell superstjärna.

Det finns tydligen folk ute i stora världen som har funnit det mödan värt att skriva om dem på Wikipedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/Leo_Borg
https://en.wikipedia.org/wiki/Linda_Ulvaeus
och i Sverige:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Gr%C3%B6nvall
och på IMDB:
https://www.imdb.com/name/nm0027753/
Citera
2026-07-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ok?! Ja, men då så. Det var helt nytt för mig.

Glad att kunna vara till hjälp. Det här är en tråd där det kommer fram nya fakta hela tiden. Underbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in