Citat:
Vet du vad? Jag är rätt ointresserad av att diskutera andra saker än topic i denna tråd. Så när du och andra ställer ovidkommande frågor, så svarar jag utifrån juridik. Då blir det ganska korta svar.
I övrigt skriver jag om äpplen (våldtäkt). Och du skriver om apelsiner (anmälningspliktiga könssjukdomar). Och Så vill du försöka sammanfoga dessa diskussioner på något sätt... Och när jag då skriver om juridiska aspekter kring apelsiner (anmälningspliktiga könssjukdomar), så börjar du svamla om "dubbelmoral". Har du fått solsting? Försök att inse att våldtäkt är en sak och grov misshandel en annan sak. Och att juridiskt gör en person sig skyldig till grov misshandel om denna inte berättar om sin anmälningspliktiga könssjukdom vid samtyckande oskyddat samlag. Det är inte dubbelmoral att upplysa dig om det juridiska kring detta.
I detta ärende så handlar det inte om anmälningspliktiga könssjukdomar. Det handlar om sex utan samtycke. Vilket är våldtäkt. Och såhär står det i domen:
"Det framgår av båda berättelserna att Sekretess 1 den aktuella
kvällen sagt till K att han måste använda kondom om de skulle ha
vaginalt samlag. Enligt Ks egna uppgifter sa hon det en gång,
möjligen två gånger. Det framgår vidare att K uppfattade hennes
krav om kondom, och att han frågade henne varför hon ville det. Slutligen
framgår det att K trots detta penetrerade hennes vagina med sin
penis, utan kondom, och att Sekretess 1 blev mycket upprörd. Det är därför
bevisat att K har genomfört ett vaginalt samlag med Sekretess 1
som inte deltog frivilligt, på det sätt som åklagaren har gjort gällande. Eftersom
det framgår att K vid tillfället hade insikt om att Sekretess 1 inte
accepterade något vaginalt samlag utan kondom är det bevisat att K
agerade med uppsåt. Frågan om vad de kan ha haft för
överenskommelse tidigare saknar betydelse för bedömningen. K
ska därför dömas för våldtäkt i enlighet med åtalet."
I övrigt skriver jag om äpplen (våldtäkt). Och du skriver om apelsiner (anmälningspliktiga könssjukdomar). Och Så vill du försöka sammanfoga dessa diskussioner på något sätt... Och när jag då skriver om juridiska aspekter kring apelsiner (anmälningspliktiga könssjukdomar), så börjar du svamla om "dubbelmoral". Har du fått solsting? Försök att inse att våldtäkt är en sak och grov misshandel en annan sak. Och att juridiskt gör en person sig skyldig till grov misshandel om denna inte berättar om sin anmälningspliktiga könssjukdom vid samtyckande oskyddat samlag. Det är inte dubbelmoral att upplysa dig om det juridiska kring detta.
I detta ärende så handlar det inte om anmälningspliktiga könssjukdomar. Det handlar om sex utan samtycke. Vilket är våldtäkt. Och såhär står det i domen:
"Det framgår av båda berättelserna att Sekretess 1 den aktuella
kvällen sagt till K att han måste använda kondom om de skulle ha
vaginalt samlag. Enligt Ks egna uppgifter sa hon det en gång,
möjligen två gånger. Det framgår vidare att K uppfattade hennes
krav om kondom, och att han frågade henne varför hon ville det. Slutligen
framgår det att K trots detta penetrerade hennes vagina med sin
penis, utan kondom, och att Sekretess 1 blev mycket upprörd. Det är därför
bevisat att K har genomfört ett vaginalt samlag med Sekretess 1
som inte deltog frivilligt, på det sätt som åklagaren har gjort gällande. Eftersom
det framgår att K vid tillfället hade insikt om att Sekretess 1 inte
agerade med uppsåt. Frågan om vad de kan ha haft för
överenskommelse tidigare saknar betydelse för bedömningen. K
ska därför dömas för våldtäkt i enlighet med åtalet."
" K vid tillfället hade insikt om att Sekretess 1 inte
agerade med uppsåt"
Det var inte alls vad han hade sagt, antytt eller menat överhuvudtaget.
"hade insikt om att inte accepterade något vaginalt samlag" = bullshit.
1) Han sa att K accepterade samlag, om han sedan satte på kondom när han skulle komma.
2) Ha sa att hon hade sagt till om kondom för att HON hade haft oskyddat sex.
3) Han sa till henne att det inte gjorde honom något att hon hade haft oskyddat sex.
4) De hade haft oskyddat sex tidigare.
Så hur de trollar in ett uppsåt är en gåta.
Det som talar för hans bild är ju att det var HON som åkte till honom och var kåt.
OM han nu varit så hemskt värdelös på att följa hennes krav, varför åkte hon dit?