2026-07-01, 19:22
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Om du påstår att det inte funkar för kvinnor att vara försiktiga för att undgå våldtäkt så är en logisk följd av det påståendet att en kvinna som ligger med 10 främlingar löper lika stor risk att våldtas som en kvinna som inte ligger med en enda.

Jag vet att du är intelligent nog att förstå det. Ipsi hade nog inte fattat det men jag vet att du fattar.

Istället för att backa från ditt påstående och ändra dig så kastar du över det på mig, min fråga är korkad, jag spelar dum, är rasist, kvinnohatare, full, incel och allt vad det brukar heta. Väldigt förutsägbart.

Vad babblar du om?

Det kvittar väl för fan hur många eller få flickor/tjejer/kvinnor ligger med. Hade alla kvinnor varit Jungfru Maria hade ändå hundratals miljoner unga tjejer och kvinnor blivit våldtagna.

Försök hårdare
Citera
2026-07-01, 19:43
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Tycker du att en person som går ut på ett övergångsställe i vägen för en långtradare som kommer i 70km/h får skylla sig själv eller är det också att skuldbelägga brottsoffret?

Du menar att för kvinnor att umgås med män är som att gå ut framför en långtradare som kommer i 70km/h? Jösses vilken bra liknelse och tänk att den kom från dig av alla..... Vilken insikt helt plötsligt, finns kanske hopp för dig ändå

Sitter du och kollar på Kongo-England? Gud så många duktiga svarta killar i båda lagen, eller hur? I alla lagen faktiskt förutom Kroatien och några få till. Frankrike vinner nog, tack vare alla duktiga svarta killar i laget. Gör det en aning ont i rasse-hjärtat?
Senast redigerad av MargoMCCCX 2026-07-01 kl. 19:47.
Citera
2026-07-01, 19:47
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargoMCCCX
Vad babblar du om?

Det kvittar väl för fan hur många eller få flickor/tjejer/kvinnor ligger med. Hade alla kvinnor varit Jungfru Maria hade ändå hundratals miljoner unga tjejer och kvinnor blivit våldtagna.

Försök hårdare

Du tänker att eftersom våldtäkter alltid kommer existera så spelar det ingen roll om man minskar eller ökar risken att utsättas?

Ungefär som att köpa en trisslott och påstå att det är 50-50 att vinna högsta vinsten, antingen vinner man eller så blir det en nitlott.

Vem är det som spelar dum nu?
Citera
2026-07-01, 19:49
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du menar att för kvinnor att umgås med män är som att gå ut framför en långtradare som kommer i 70km/h? Jösses vilken bra liknelse och tänk att den kom från dig av alla..... Vilken insikt helt plötsligt, finns kanske hopp för dig ändå

Nej jag menar att det alltid är rätt att skuldbelägga offret.
Citera
2026-07-01, 19:55
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Du tänker att eftersom våldtäkter alltid kommer existera så spelar det ingen roll om man minskar eller ökar risken att utsättas?

Ungefär som att köpa en trisslott och påstå att det är 50-50 att vinna högsta vinsten, antingen vinner man eller så blir det en nitlott.

Vem är det som spelar dum nu?

Det har visat sig genom människans hela historia att män våldtar oavsett. Om män lever i länder som Afghanistan och har liten åtkomst till flickor och kvinnor börjar de våldta småpojkar istället. Sitter de inne börjar de knulla/våldta varandra. Osv.

Som sagt, enda chansen för kvinnor att slippa våldtas av män vore om kvinnor levde på en annan planet.

Kvinnor blir våldtagna när de är på väg hem från en kompis tidigt på kvällen, när de är och tvättar nere i tvättstugan, av deras pojkvänner och makar, när de låter en killkompis som missat bussen sova över, när de precis förlorat sin man och barn i en bombning, när de tar en taxi hem för att slippa riskera nåt, av en kompis pappa, i skolan, osv osv osv osv

Flickor, tjejer och kvinnor kan inte sluta umgås med män. Män finns liksom överallt i samhället. På jobbet, i hemmet, i skolan, på bion, på gatorna, i affärerna, osv osv
Citera
2026-07-01, 19:57
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Nej jag menar att det alltid är rätt att skuldbelägga offret.

Äkta våldtäktsman-logik
Citera
2026-07-01, 20:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det har visat sig genom människans hela historia att män våldtar oavsett. Om män lever i länder som Afghanistan och har liten åtkomst till flickor och kvinnor börjar de våldta småpojkar istället. Sitter de inne börjar de knulla/våldta varandra. Osv.

Som sagt, enda chansen för kvinnor att slippa våldtas av män vore om kvinnor levde på en annan planet.

Kvinnor blir våldtagna när de är på väg hem från en kompis tidigt på kvällen, när de är och tvättar nere i tvättstugan, av deras pojkvänner och makar, när de låter en killkompis som missat bussen sova över, när de precis förlorat sin man och barn i en bombning, när de tar en taxi hem för att slippa riskera nåt, av en kompis pappa, i skolan, osv osv osv osv

Flickor, tjejer och kvinnor kan inte sluta umgås med män. Män finns liksom överallt i samhället. På jobbet, i hemmet, i skolan, på bion, på gatorna, i affärerna, osv osv

Precis så som alla andra brott fungerar med andra ord. Risken blir aldrig 0.

Om enda acceptabla risken att bli våldtagen är 0% så får du väl bli nunna och gå i kloster?
Citera
2026-07-01, 20:07
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Äkta våldtäktsman-logik

Japp. Enligt samtyckeslagen så har jag flera våldtäkter på samvetet, precis som du.

Jag har inte förlorat en minuts sömn över detta, bara så du vet.
Citera
2026-07-01, 20:14
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Precis så som alla andra brott fungerar med andra ord. Risken blir aldrig 0.

Om enda acceptabla risken att bli våldtagen är 0% så får du väl bli nunna och gå i kloster?

Ja ok, du missade min poäng med vilje ännu en gång

Citat:
Japp. Enligt samtyckeslagen så har jag flera våldtäkter på samvetet, precis som du.

Jag har inte förlorat en minuts sömn över detta, bara så du vet.

Japp, 100% säkert att du har det. Jag har alltid knullat med samtycke

Inte jag heller, mitt samvete är rent
Citera
2026-07-01, 20:23
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ja ok, du missade min poäng med vilje ännu en gång

Vilken poäng missade jag?
Citera
2026-07-01, 20:48
Medlem
Citat:
Skillnaden är att sex har man frivilligt. Man blir inte misshandlad eller mördad frivilligt.

Jag skiljer på vad som är moraliskt fel att göra och på vilken bevisning som bör räcka för att få någon fälld i domstol. Att dra den skiljelinjen verkar vara fullständigt omöjligt för människor som kallar sig feminister.

Och här diskuterar vi våldtäkter som faller under samtyckeslagen, inte våldtäkter som går till som det står i ordboken dvs "att med våld tilltvinga sig samlag". När någon utsätts för våld så finns det ofta skador som styrker målsägandens historia.

Tycker du att en person som går ut på ett övergångsställe i vägen för en långtradare som kommer i 70km/h får skylla sig själv eller är det också att skuldbelägga brottsoffret?

Ja, sex har man frivilligt. Något du inte verkar förstå. Att du jämnställer våldtäkt med sex är talande.

Troligen är det i princip lika "frivillgt" att bli våldtagen som att bli mördad eller misshandlad.

Att mot någons vilja utsätta denne för en penetration är väl att likställa med våld?

Skulle du vara helt ok med att någon trycker upp nått i dina kroppsöppningar utan att du samtyckt till det?

Uppenbarligen är samtycke ett svårt koncept för dig. Hur svårt kan det vara att låta bli att ha sex med någon som inte vill ha sex? Och ja, jag är gammal nog för att ha haft sex långt innan samtyckeslagen och kan du tänka dig, man hade inte sex då heller med någon som inte ville.

Din sista liknelse visar hur tankesvag du är. Ingen blir frivilligt våldtagen, lika lite som någon ställer sig framför en långtradare som kommer i full fart.
Citera
2026-07-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Det fina är ju att det gäller även för män - de får vara jävligt försiktiga vem de går till sängs med. Kanske dags för generationer av män också att upptäcka.

Fast enligt vissa ligger ansvaret helt och hållet på brottsoffret, de borde ha vetat bättre än att bli våldtagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in